De draagarmrubbers achter van mijn 320d(2000) moeten vervangen worden. Zijn dit nog precies dezelfde rubbers en draagarmen als van de oude 3-serie (1996)?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De draagarmrubbers achter hebben bij een E36 en een E46 hetzelfde nummer. (silentblokken)
niet vergeten daaarna uit te lijnen.
18 jaar
deze e46 rubbers zijn anders, en oliegevuld
e36 rubbers zijn dit niet
18 jaar
[quote=peugotje]niet vergeten daaarna uit te lijnen.[/quote]
Uitlijnen is niet nodig en de rubbers zijn niet hetzelfde!!!!
18 jaar
hallo ik heb ook een bmw uit 2000 d, ik heb nu al heel veel onderhoud eraan gehad, ik moest achter ook de draagarmrubber vervangen. Mij werd geadviseerd ze beide te vervangen maar het vreemde is ze hebben mij ook geadviseerd om uit te lijnen binnen een week. Ik was er wel bijgeweest toen ze dat deden, ze hebben ze namelijk eruit gebrand. Zag er eng uit en daarna nieuwe erin geslagen met een hamer. Maar bvdsman weet je zeker dat dit niet hoeft want dan voel ik me genaaid man. En klopt het dat ik ze allebei had moeten doen of was die ene genoeg geweest.
18 jaar
hallo ik heb ook een bmw uit 2000 d, ik heb nu al heel veel onderhoud eraan gehad, ik moest achter ook de draagarmrubber vervangen. Mij werd geadviseerd ze beide te vervangen maar het vreemde is ze hebben mij ook geadviseerd om uit te lijnen binnen een week. Ik was er wel bijgeweest toen ze dat deden, ze hebben ze namelijk eruit gebrand. Zag er eng uit en daarna nieuwe erin geslagen met een hamer. Maar bvdsman weet je zeker dat dit niet hoeft want dan voel ik me genaaid man. En klopt het dat ik ze allebei had moeten doen of was die ene genoeg geweest.
18 jaar
[quote=toerist]hallo ik heb ook een bmw uit 2000 d, ik heb nu al heel veel onderhoud eraan gehad, ik moest achter ook de draagarmrubber vervangen. Mij werd geadviseerd ze beide te vervangen maar het vreemde is ze hebben mij ook geadviseerd om uit te lijnen binnen een week. Ik was er wel bijgeweest toen ze dat deden, ze hebben ze namelijk eruit gebrand. Zag er eng uit en daarna nieuwe erin geslagen met een hamer. Maar bvdsman weet je zeker dat dit niet hoeft want dan voel ik me genaaid man. En klopt het dat ik ze allebei had moeten doen of was die ene genoeg geweest.[/quote]
Je moet je inderdaad wel altijd allebei vervangen. En in principe is het niet nodig om uit te lijnen want je verandert niks aan de stand van je achteras want je vervangt alleen de rubbers. Maaruh met de hamer erin geslagen:S:S, die rubbers moet je erin persen.
18 jaar
Oke gelukkig maar , maar ze hebben ze er echt in geslagen met een hamer, nou ja hamer laten we zeggen een soort mokertje. Is dat niet normaal dan, is de kwaliteit nu minder goed van mijn rubbers. Ik hoop het namelijk niet. Er stond wel dat hij bmw specialist was.
18 jaar
Het is niet erg maar erg professioneel is het nou ook weer niet!
18 jaar
Die rubbers zijn NIET oliegevuld, je kunt ze er inderdaad uitbranden of uitboren, en daarna weer inslaan. Het is verstandiger om de auto wel uit te lijnen, er treed een andere wielstand op (sporing) omdat het rubber met as wordt opgehangen in een bevestigingssteun, deze steun is verstelbaar.
Dus Bram....wel uitlijnen, of je moet hem weer exact in de oude positie kunnen monteren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar