close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: draait slecht en ploffend geluid

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320 coupe

hallo
ik heb een bmw 320 coupe van 1993
nu sinds kort heeft de auto problemen.
hij trekt niemeer en ik denk dat hij maar op 4 of 5 cilinders draait.

groeten

Geplaatst door

xmordredx (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dan kan vanalles zijn Tim..

Denk aan een defecte bougie of bobine..

Het beste lijkt het me om de auto even te laten uitlezen, en vanaf daar verder te zoeken..

De bobine`s sneuvelen ook nog wel eens vaker.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hey stefan dank u voor de snelle reactie.

ik zal deze avond eens kijken ernaar.
maar de auto staat nu een paar dagen stil.
deze morgen had ik nog eens gestart maar toen was er veel rook.

kan dat of is er nog een probleem bijgekomen ?

groeten

xmordredx 0

14 jaar

Tim,

Een koude motor rookt over het algemeen altijd, dit verwijnt na een X aantal km rijden ( condens ) en is normaal, hij moet niet nog staan te roken na bv een 20 km gereden te hebben ( witte rook )

Welke kleur was de rook ? Deze kan zwart zijn nu, omdat 1 of meerdere cilinders niet meelopen ( niet vonken maar wel brandstof inspuiten )

Zou eerst even proberen te achterhalen welke bougie`s niet vonken, de simpelste manier is het vervangen van de bougie`s en kijken wat hij doet, vonkt er nog steeds ene niet, dan eens de bobine`s nalopen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoi stefan vandaag de bobines vervangen en de bougies.
hij draait beter maar nog niet helemaal perfect.
stationair schommelt hij nog.
hij draait nog niet op 6 cilinders.

grtz

xmordredx 0

14 jaar

Tim,

Heb je al eens gekeken welke cilinder niet mee doet ? ( Vonk of brandstof )

Weet je zeker dat hij op 5 cilinders loopt of denk je dat ? Of is het puur nog het schommelen in stationaire toerental ? Dan zou je de stappenmotor eens kunnen schoonmaken met remreiniger, deze zit halverwege onder het inlaatspruitstuk.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoi stefan
ik heb de stappenmotor schoongemaakt.
maar het probleem doet zich nog steeds voor
hij trekt niet en ploft nog altijd vooral als hij warm is

grtz

xmordredx 0

14 jaar

Hallo Tim,

Maar even om terug te komen op mijn vraag : Weet je wel zeker dat hij niet op alle 6 de cilinders loopt ?

Anders zoeken we het zo in de compleet verkeerde richting..Ploft hij door de uitlaat of door de inlaat ?

Meet eens bij warme motor de weerstand ( ohm ) van de koelvloeistof temp sensor, deze zit in de kop en is blauw van kleur, je ziet hem als je even langs het oliefilter af kijkt.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoi stefan
kan het zijn dat het de uitlaat is die ploft?
want als ik de auto laat draaien en de motorkap open doe en gas geef.
hoor ik hem eigenlijk alleen in de uitlaat ploffen en als ik achter de auto sta hoorje hem ploffen in de uitlaat.
kan dat het probleem zijn ?
kan de demper verstopt zijn ofzo? houd de auto daarom in kan dat ?

grtz

xmordredx 0

14 jaar

Nee ik denk niet dat je uitlaat dicht zit,

Maar als hij dus wel op 6 cilinders loopt, kan het ook die blauwe koelvloeistof temp sensor zijn!

Als de weerstand daarvan bij een warme motor te hoog is, gaat hij meer brandstof inspuiten, kan hij dus ook onregelmatig stationair gaan lopen, ploffen in de uitlaat ( teveel brandstof / mengsel verkeerd ), pruttelen en naar benzine ruiken..

Meet eens met een simpele multiemeter de weerstand van deze sensor, zorg dat de motor op bedrijfstemp is, zet het contact uit, trek de stekker van de sensor af, en meet even op de sensor zelf..en plaats de waarde even hier.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoi stefan heb juist een nieuwe koelvloeistof temp sensor gezet.
maar hij doet het nog steeds?
ik ben radeloos aant worden .

grtz

xmordredx 0

14 jaar

Het blijft altijd weer hetzelfde verhaal. Waarom heb je al die onderdelen vervangen? Als je om advies vraagt zou het misschien niet handig zijn om dat advies eens op te volgen, met het domweg vervangen van onderdelen kom je er niet. Als een garage zoiets doet staat de klant ook op zijn achterste poten. Je moet je onderdelen controleren en niet gewoon vervangen. Als je je bobines had gecontroleerd was je erachter gekomen dat ze niet kapot waren als je je koelvloeistof sensor had doorgemeten had je kunnen weten dat ie niet kapot was. Nu heb je een halve nieuwe motor die nog net zo beroert loopt als voor die tijd. Als je niet weet hoe je zo iets moet doen moet je je auto wegbrengen en laten controleren en repareren. Ben je uiteindelijk minder geld kwijt.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

hoi martin
op het moment hebben de onderdelen mij nog niks gekost
want ik heb alle onderdelen uit een schade wagen genomen.
en waar we zeker van waren dat ze nog werkten.
dus op het moment ben ik nogaltijd goedkoper uit gekomen dan naar een garage te gaan.
ik ben hier nieuw op de site en ben hier om bij te leren en niet op afgebroken te worden door jou.
dus als je echt niks zinnigs hebt te zeggen zwijg dan gewoon.

gr tim

xmordredx 0

14 jaar

Gewoon als een stomme beun allerlei onderdelen te gaan vervangen heeft nog niemand geholpen. Je hebt geluk dat Stafan zo veel geduld heeft met je want je hebt nog niets gedaan wat hij je heeft voorgesteld. Als je hier wat wilt leren zou je eens wat moeten aannemen van het advies wat je krijgt. in plaats van domweg onderdelen te gaan vervangen. Dat heeft nog niemand je hier geadvieseerd.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Tim

Niet lullig bedoelt, maar ik geef Martin wel gelijk..Door simpelweg alles lukraak te vervangen kom je er niet en vaak raak je dan van de regen in de drup als je gebruikte onderdelen met elkaar gaat verwisselen, en word het topic zo verwarrend dat je ook foute antwoorden kan verwachten of er in de verkeerde richting gezocht gaat worden, en daar word niet niemand vrolijk van.

Maar we beginnen nog een keer bij het begin :

* Ben je er zeker van dat hij niet op 6 cilinders loopt ?
* Doet 1 cilinder niet mee, welke is dat ? Controleer dan of deze nog vonkt / brandstof krijgt
* Wat is de weerstand van de koelvloeistof temp sensor bij warme motor ?
* Geen luchtlekkage aan inlaat ?
* Uitlaat gasdicht vanaf motor tot en met kat ?
* Pendelt en werkt de lambdasonde naar behoren ?

Als alles in orde is kun je nog een paar dingen ( laten ) doen :

* Uit laten lezen en kijk of er storingen in het geheugen staan, zo ja, plaats die even hier met nummer
* Compressie meten

Zo moet je toch al een heel eind in de goede richting komen of wat kunnen uitsluiten.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Toch ben ik wel benieuwt of je al verder gekomen bent met je probleem ??

stefan84 0

14 jaar

Stefan, om even een vraag te stellen over een reactie van jou:
"Als de weerstand daarvan bij een warme motor te hoog is, gaat hij meer brandstof inspuiten, kan hij dus ook onregelmatig stationair gaan lopen, ploffen in de uitlaat ( teveel brandstof / mengsel verkeerd ), pruttelen en naar benzine ruiken.."

Is dit bij elke auto zo?
Weet u misschien of het wel bij een BMW 525d e39 (2003) is?
Altijd goed om te weten!

Groeten.

Spasta 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.