close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: temperatuur loopt hoog op

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318i

hoi ik merkte daarstrax dan mijn temperatuur ineens naar het rood ging, kwam heel even wat rook onder de motorkap vandaan,

na een tydje deze stil te laten staan daalde de temperatuur zeer goed, toen ik de wagen trug starte ging de temperatuur in stilstand trug zachtjes hoog op tot het rood, de pan draait nog gwn rond ze, ik heb ook in de koelvloeistofinhoud gekeken en er zat nog in hoor? en er kwam geen rook meer van onder uit!!


wat kan dit zijn?? ik denk persoonlijk waterpompje stuk.

kan me iemand wat meer vertellen???

groeten

Geplaatst door

dennis1723 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Werd de radiateur wel warm? Anders is het de thermostaat.
Maar dit kan ook het begin van een lekke koppakking zijn. Kun je laten testen met een co-snuffelaar.

oldford 0
badge

14 jaar

hehy, nee de verwarming werd helemaal niet warm in de wagen, en welke thermostaat zou dat kunnen zijn??

groetjes

dennis1723 0

14 jaar

Ik bedoelde eigenlijk de radiateur voor in de neus van de auto. Wordt die wel warm?
En kontroleer je koelvloeistof niveau nog een keer als de motor afgekoeld is.

oldford 0
badge

14 jaar

dat heb ik nu eigelijk nog niet gevoeld, en ja kan er best mss wel wat koelvloeistof bij in doen he.
en dat van de radiator is dat afzonderlijk dan de gewone koeling of hangt dit samen??

dennis1723 0

14 jaar

Niet lelijk bedoelt, maar je kennis van auto's is niet erg hoog.
Ga naar een dealer of serieuze universele garage en laat hun het even controleren, voordat er schade optreedt.

oldford 0
badge

14 jaar

ja srr hoor, was gwn om even wat informatie te winnen hier hoor.

dennis1723 0

14 jaar

Het kunnen meerdere oorzaken hebben, waaronder dus de waterpomp, ook omdat de motor te warm word, hij binnen in de auto koude lucht blaast, en kvs eruit gooit, die stoom die je gezien hebt, zal wel uit de dop van het expansie reservoir zijn gekomen, doordat de druk in het koelsysteem te hoog oploopt.

Draai bij koude motor eens de dop los, start hem en geef een beetje gas / of een paar stoten gas, zie je nog koelvloeistof terug stromen ?

Maar laat hem niet te vaak in het rood lopen, want voor je het weet is je koppakking ook naar de %*!($ daardoor..

stefan84 0

14 jaar

Sorry hoef je van mij niet te zeggen. Ik denk alleen dat dit je kennis te boven gaat.
Misschien beter een klein beetje geld uitgeven, voordat er grote schades ontstaan.

oldford 0
badge

14 jaar

jaja tuurlijk wel hoor, heb altyd met golf gereden en dat was veeel simpeler hoor hehe

dennis1723 0

14 jaar

Of je nu een Bmw hebt, een oude Golf of een Slopel, het principe blijft hetzelfde..

stefan84 0

14 jaar

Hoi

Probleem klinkt Hetzelfde als wat ik had met mijn 528 automaat uit 96.
Reed op de snelweg effe shoppen. Maar was koud buiten dus kachel flink omhoog maar werd niet warm.
Keek in de spiegel allemaal rook shiter de shit.
Wat nou???????
Temp meter knalde naar het rooie. Gestopt bij benzinepomp kijken hier en daar, iets vocht op motor.
Verklaarde waarschijnlijk de rook. Was lichte rook gelukkig geen donkere of zwart.
Weg laten slepen en eerst maar eens laten afkoelen.

Volgende dag op ondezoek uitgegaan.
Na tijdje gevonden en heel klein scheurtje gevonden in het termostaat huis, hier drupte koelvloeistof uit op de fan en die draaide het waarschijnlijk mooi op de uitlaatspruitsuk.
DUS DIKKE WITTE ROOK vooral met vochtig weer.
Nieuw termostaat huis er opgezet voor 17 euro geloof ik.

PROBLEEM OPGELOST!!!!!!!!!!!!!!

DACHT HET NIET.
Kachel werd weer niet warm, onlucht enz.
Dacht ook dat er genoeg koelvloeistof inzat maar dit bleek dus totaal niet zo te zijn. Resevoir geeft aan van wel, en boordcomputer geeft ook geen melding van te weinig koelvloeistof maar was niet zo. Waarschijnlijk omdat de voeler onder in het resevoir zit en hier zat nog wel steeds koelvloeistof in.

Lang gezocht toen toch maar vervelend werkje gedaan radiateur ervoor weg gehaald.
Was hellemaal naar de .... maar lekte niet.
Helemaal uitgezet van onderen en raamwerk beschadigd. Maar geen vocht te zien.
Waarom?
Zat haast geen drup koelvloeistof meer in. Dus nieuwe radiateur erin gezet alles goed schoongemaakt, want ligt wel veel troep in bladeren enz enz.
koelvloeistof erin, veel bijna 10,5 liter

goed ontlucht en toen werd hij weer lekker warm behalve rechterkant van dasboard maar dit ging na goed ontluchten beter en is nou weer goed. wel nog aantal keer koelvloeistof bijgevuld dit ivm lucht en warm worden van de motor extra op letten!!!!!!!!!!
Nou is alles weer goed.
gelukkig maar.

Groet bmw1996

bmw1996 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.