BMW 3-Serie: E30 met M20B25 motor past er een M40B16

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: M20B25 naar M40B16

Hoi ik ben Mien,

Ik heb een 325i 1986 op het oog met een kapotte motor maar het gaat mij om de body die is nog helemaal top ik heb een 316i motor 1989 en mijn vraag is het mogelijk dit om te bouwen is het dan alleen de motor overzetten en klaar of is dit veel lastiger.

Alvast dank.

Mien
E30 liefhebber

Mien

Geplaatst door Mien (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Harald4118 (0), 14 jaar geleden

Dit is veel lastiger. Je vervangt een 6-cil door een 4-cil. Dus ook kabelboom, ECU vervangen. Bovendien zal de diff-overbrenging anders zijn.

Ik weet ook niet of de versn-bak zal passen en ik vermoed dat de uitlaat anders is.

Dus heel veel werk.

Mijn raad : ofwel passende motor zoeken, ofwel andere auto kopen.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Instrumentenpaneel moet je ook vervangen anders geeft de toerenteller niet goed aan.
Zescilinder motor is inderdaad eenvoudiger. Of een body zoeken van een 4-cylinder.

martin00 (0), 14 jaar geleden

Ik heb zelf een 318is waar eerst een 1.6 in zat.

Het is echt veel werk om alles om te bouwen. Vergeet niet dat je een bijpassende bak, cardan, diff nodig bent.

Al met al heel veel werk maar niet onmogelijk

vegito (0), 14 jaar geleden

ik vraag me altijd af hoe het zit met wegenbelasting..moet je dan ook meer betalen of blijft dat zo? na een engine swap. (heeft verder niks met deze topic te maken maar beetje onzinnig voor een apart topic).

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Heel Simpel Vegito,

Als de motor en al erin ligt, rij je langs de rdw voor een keuring..

Daar word hij ook gewogen en de kosten voor de omkeuring zijn € 50,- incl papieren, de belasting word vanzelf aangepast op het gewicht..

@Mien,

Wat is er kapot aan die motor ? Is repareren ervan geen optie ?

Gr Stefan

Mien (0), 14 jaar geleden

Als eerst dank u allen,

@ stefan84 Ik heb slechte ervaring met de 6 cilinders omdat deze vaak afgetrapt zijn door vorige bestuurders en daarom rij ik liever met een 4 cilinder.

Groet Mien

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.