BMW 5-Serie: e34

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: m43 518

Ik heb sinds kort het volgende:
Als ik rij in zijn vierde of vijfde versnelling en ik trap het gaspendaal volledig in dan gaat de auto maximaal toeren maken terwijl het aan snelheid weinig harder gaat rijden.

wie weet waar dit aan ligt?

vrouweneeltje1

Geplaatst door vrouweneeltje1 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

boccaccio (0), 16 jaar geleden

Als het een handmatige transmissie is dan zijn je koppelingsplaten aan vervanging toe.
En gezien je eerder ook al problemen had met je drukgroep zou ik deze ook meteen vervangen.

svaleras (100), 16 jaar geleden

Sluit mij bij boccaccio aan, klinkt als versleten koppelingsplaat, mits schakelbak

vrouweneeltje1 (0), 16 jaar geleden

Daar dacht ik zelf ook al aan.
Heeft iemand een idee wat dit gaat ongeveer gaat kosten?

boccaccio (0), 16 jaar geleden

Ik denk zo'n 2 tot 3 uur werk en +/- 300,- aan onderdelen.
Ik zou wel voor originele BMW onderdelen gaan.

vrouweneeltje1 (0), 16 jaar geleden

koppeling + drukgroep van luk 215,- euro, is dat wat?
Heeft hier iemand ervaring mee?

vrouweneeltje1 (0), 16 jaar geleden

Heb de koppeling druklager en drukgroep laten vervangen ( 450,-) .
Ik kon een set kopen van luk voor 200,- euro maar ben toch maar voor origineel bmw gegaan.
Deze set koste mij 240,- euro, 40,- euro voor orgineel had ik wel over.
Achteraf blijkt dat origineel bmw dus ook gewoon een luk set is met een stempel van bmw er op.....

Hij rijdt en koppelt elk geval weer hardstikke goed.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.