auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: e34 schokbrekers bonken piepen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: m43 518i

Wie kan me helpen met het volgende probleem?

Sinds enige tijd hoor ik een piepend geluid van binnen uit de auto.
Ik ben er ondertussen achter wat het is, het is namelijk mijn schokbreker achter.
Om het telescoopgedeelte zit namelijk een plastic stofhoes die tijdens het rijden gaat piepen.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...

De stofhoes is nummer 13 op het plaatje, deze zit nu helemaal boven in.
Daar hoort ie volgens mij niet te zitten maar een stuk lager.

Kan iemand dat bevestigen?
Momenteel zit hij erg vast, heeft iemand nog een tip hoe ik hem los krijg en hem omlaag kan schuiven?

Verder hoor ik bij wat diepere kuilen een bonk geluid, is dat nummer 12 die zorgt voor het bonkende geluid?
Kan deze los vervagen worden of dient de komplete veer met schokbreker vervangen te worden?

Bedankt al vast voor jullie hulp.

Geplaatst door

vrouweneeltje1 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

denk dat 12 het bonken doet maar weet niet of ie los verkrijgbaar is . En de hoes een sproberen in te spuiten met wd40 of silicon spray

hennep 0

16 jaar

Ik heb nog eens goed gekeken, het bonken komt van het veerpootlager (nr4).

Nu probeer ik dus de veerpoot aan de onderkant los te krijgen maar dit lukt niet.
De bout en ring heb ik al af gedraaid (nr16 en 17)maar vervolgens is er geen beweging in te krijgen.
Ik heb al geprobeerd om hem met een stuk hout er af te tikken, hij gaat dan wel iets heen en weer maar wordt eigenlijk op zijn plek gehouden door een rubbere bus.

Wie weet hoe ik hem los kan krijgen?

Warm stoken, en dan niet de schokbreker natuurlijk hè.

KawaBmw7 0

16 jaar

fikt het rubber dan niet weg of is dit niet te voorkomen en moet er een nieuwe in.

Nee je moet dat deel verwarmen waar het schroefdraad in zit. Niet op de demper zelf dus.
Ik heb het bij mijn E38 ook gehad, ff de brander erop en hij is zo los.

KawaBmw7 0

16 jaar

Dus dan kan ik het beste de bout er weer een stukje terug indraaien en dan de brander op die bout zetten?

Nee niet op de bout maar op het deel van de draagarm waar die bus van de schokbreker precies in valt.

KawaBmw7 0

16 jaar

Ik heb een een poullitrekker gekregen van iemand en daarmee heb ik hem los gekregen.
Warmstoken was niet meer nodig.
Vervolgens de veerpootlager vervangen, de oude was rondom uitgescheurd.
Eindelijk verlost van het irritante gepiep en gebonk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.