auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 520: geratel uit motorblok bij aceleren

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: m50

bij warme motor klinkt in alle versnellingen bij aceleren(gasgeven)een vel ratelend geluid,is dan wel kortstondig maar bij de dealer kunnen ze het niet vinden.
zou het de ketingspanner kunnen zijn,of vario nokkenas?veder ter info,er blijft al geruime tijd een klep hangen.
wie weet er meer van ,bij voorbaat dank

ronald

Geplaatst door

ronald520 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ronald.

als er al geruime tijd een klep blijft hangen vraag ik me af waarom je er dan nog mee verder blijft rijden en dit niet eerst oplost ?

of hoe is dat geconstateerd ?

een spanner zou goed kunnen maar dat moet de dealer toch ook wel kunnen horen.

je hebt zo te zien geen vanos motor ? ( Variabele Nokkenas Timing )

Stefan

stefan84 0

16 jaar

stefan

de klep blijft aleen bij een koude motor hangen,heb daar al met bmw monteurs over gehad (kan niet veel kwaad volgens hen)heb er nu geruime tijd 5w-30 in maar helpt ook niet.
heb laatst ook nog de nokkenascensor moeten vervangen.
maar het probleem met het geratel bij het aceleren kun je alleen horen bij het rijden zelf,bij stilstand en dan gas geven hoor je niks.

vr gr Ronald

ronald520 0

16 jaar

ga het dan eens in de aandrijving zoeken en onderstel.
is het getik toerental afhankelijk of is het snelheids af hankelijk het getik? afhankelijk = eenparig
toerental = alles van de motor en tot de uitgaande as v-bak
snelheid = alles vanaf de uitgaande as v-bak tot aan de achterwielen
(ik denk zelf aan druklager of hardyschijf als ik het zo hoor en dan is druklager toerental afhankelijk en hardyschijf snelheids afhankelijk) .

kennynoordijk 0

16 jaar

kENNY,ALVAST BEDANKT VOOR JE REACTIE

het geluid komt op als de auto in lagere toerental tussen2000-3000toeren wat belast door optetrekken,bij zwaarder bepakt dus ook meer lawaai!
het komt ook echt uit het motor gedeelte weg ,als er een scherm naast de weg staat hoor je het wel heel duidelijk daar weg komen.
kortom als deze motor het gewicht van deze auto moet voortbrengen bij aceleren gaat hij een geluid geven wat meer lijkt op een vretend geluid,bv een verkeerd afgestelde verdelerskap van een oude type bmw 318.

gr ronald

ronald520 0

16 jaar

Ronald,
motor-mechanisch lijkt mij toch best sterk want dan zou je het onbelast ook moeten hebben, en het is alleen als hij moet gaan werken. ik hou mijn hoop nog steeds gevestigd op frictie delen en de drijflijn. je hebt bij het "VOORZICHTIG" laten slippen van de koppeling dus tegen het voledig aangrijpen aanhouden ook geen vibratie in je koppelings-pendaal??(hand rem bediendhouden zo dat hij blijft staan en niet te vaak en te lang doen anders weet je zeker dat het kappot gaat) (kloppen onder je voet) eerst nog maar kijken of er nog meer sugesties zijn.
zijn denk niet dat je het te ver moet gaan zoeken.
probeer eerst voor je zelf of met hulp van anderen even de simpele dingen uit te sluiten en vergelijk een beetje met een andere auto van het zelfde caliber indien mogelijk . (spelingen van wiel lagers en aandrijf assen en het aanvoelen van diverse componenten zoals koppeling)
zal mij benieuwen wat nu de eigenlijke oorzaak is, ik blijf het volgen zou graag willen weten hoe het allemaal loopt.

gr kenny

kennynoordijk 0

16 jaar

Kenny
bedankt voor je reactie,ik ga vandaag wel even jou advies uitproberen
ik zal de ervaring dan wel even melden alvast bedankt
gr,ronald

ronald520 0

16 jaar

hallo,Kenny
ik heb de handrem test gedaan,maar geen vibratie in mijn koppelings pedaal ook geen kloppend gevoel in de voet.
het geratel komt ook niet naar boven.
ga nu bij de dealer de motor verder laten onderzoeken(kleppendeksel er af )als er dan wat te zien is.

gr ronald

ronald520 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.