close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: hoog stationair toerental m20 l-jetronic

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: m20, 520i

Hallo,

met mijn 5 serie uit '83 het volgende probleem.
Motor loopt hard stationair en zakt na warm worden niet in toeren.

Het gaat om een 520i met m20 motor, injectiesysteem L-jetronic.

Auto groot onderhoud gegeven en had wel gadacht dat hij mooier zou lopen maar na het vervangen van de distributieriem en het stellen van de kleppen loopt hij nog steeds erg hard stationair, geen toerenteller aanwezig dus weet niet precies hoeveel te hard.
-alle dunne vacuumslangen vervangen (zaten poreuse tussen) maar maakte geen verschil.
-gasklep schoongemaakt
-luchtmassameter schoon gemaakt (plastic afdekdop boven de stelschroef zag er gehavend uit en is vast aan gedraaid)

Motor loopt wel gewoon netjes stationair, niet onregelmatig, als ik een vacuumslang los trek of de olievuldop verwijder bij draaiende motor zakt het toerental tot ''net niet afslaan'' en regelt de motor zichzelf wel keurig bij met de vacuumvervroeger, is dit ook normaal???
De stelschroef voor stationair toerental (dat onvindbare ding boven de kleppendeksel) staat geheel in, als ik er aan draai wordt het toerental langzaam wel hoger).
Gebruikte brandstof RON 98.

Kortom, is dit gewoon een kwestie van een kapotte temperatuursensor of is er meer aan de hand.
Een hoog stationair toerental heeft volgens mij geen rechtstreeksverband met een verstelde LMM.

Mvg Derk

Geplaatst door

Derkster (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wellicht de stelschroef inspuiten met WD40, dat hij toch nog wat verder in kan maar vastgeroest zit.
Anders idd de temp.sensor (gewoon testen bij draaiende motor stekker loshalen, dan moet de motor meer toeren gaan maken)
Stelschroef op de LMM regeld het CO.

CeesBMW 0

16 jaar

Cees, bedankt voor je antwoord.
De stelschroef heb ik er al een keer helemaal uit gehad, en al ingevet met wd40.
Kun je het verkeerd instellen van le LMM ook merken in het karakter van de motor, bv slecht trekken onderin en kan het kwaad?
De plastic dop is eruit, dus volgens mij is hij een keer versteld.

Truc van de stekker lostrekken kan ik nog een keer proberen, was die blauwe sensor bij de thermostaat of niet?

Mvg Derk

Derkster 0

16 jaar

Ja, de blauwe sensor bepaald de koudestart verrijking.

CeesBMW 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.