auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 0: e36 bmw houdt in en valt koud uit

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320i m50

Bmw 320 i aut start goed maar valt vaker uit met koude motor, als de motor na een paar minuten eenmaal op temperatuur komt is het probleem weg en loopt en rijdt de auto perfect

Nokkenassensor en koelwatersensor vorig jaar vervangen, ook de bougies zijn vervangen, bobines en 4-gas meting zijn ok

Krukassensor had een sluiting in de stekkerkabels, omdat hier plaatselijk de mantel er af was door de warmte, als de motor liep en je kwam aan de stekker viel deze uit, deze zijn provisorisch gemaakt en moet dus nu eigenlijk weer goed zijn, je kunt de kabels nu weer bewegen en de motor blijft gewoon lopen

Toch met koude motor nog hetzelfde probleem, evt toch de temperatuursensor of krukassensorsignaal?
bedankt!

Geplaatst door

Ivo_G (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zo klinkt het zeer zeker. Als 1 van de 2 stoort ( nokken of krukassensor) hoort je computer in noodloop te gaan echter als dat omschakelen niet snel genoeg gaat slaat je motor af. B.v als je stationair draaid.

Provisorisch repareren is er niet bij. Dingen zijn enorm gevoelig..

Ik had zelf hetzelfde euvel bij maar een minuscule beschadiging. Vocht erin dat uitzet bij warmte en hij stopt met signaal geven.
Nieuwe is 6 tientjes..

timdemon 0

12 jaar

Als je krukassensor kapot is dan start de motor helemaal niet, als hij onder het lopen wegvalt en je hebt nog een nokkenas signaal dan blijft de motor gewoon lopen maar wil daarna niet meer starten, Als je een af en toe een sluiting in de sensor hebt dan gaat de motor inderdaad raar lopen omdat er af en toe wel een correct signaal is.
Er zitten 2 water temperatuur sensoren op de motor, weet je zeker dat de juiste is vervangen? 1 is voor de DME en 1 is voor de meter.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.