Hallo,
afgelopen vrijdag heb ik een volledig nieuwe koppelingsset op mijn 318is coupe laten monteren bij een Bosch autoservice.
Nu viel mij meteen bij het ophalen op dat de koppeling trillend aangrijpt. En daarnaast is er een piepend geluid te horen wat met het toerental meegaat. Dit hoor ik niet wanneer de koppeling ingetrapt word. Daarnaast krijg ik het idee dat het koppelingspedaal niet meteen helemaal terugkomt in de normale positie maar beetje blijft kleven.
Vandaag teruggegaan en volgende week laat ik de auto nader bekijken.
Moet ik dit in de hoek zoeken van een scheef gemonteerd lager ?
Alvast bedankt voor de info.
Groeten Joy Jolliffe
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat geluid zou idd van het druklager kunnen zijn. Die is OOK nieuw gemonteerd?
Voorts komen er bij koppelingsdelen van het merk LUK vaker klachten over trillende koppelingen voor.
Het lan zijn dat de nieuwe kopp. plaat TOCH niet geheel recht is, het kan ook zijn dat de drukgroep niet goed is (drukvingers danwel dempingsveren).
In principe valt dit onder garantie en moet je dus terug naar het bedrijf. (Ik ga er vanuit dat je van tevoren GEEN trillende koppeling had..!)
Zij kunnen je in ieder geval vertellen welk merk onderdelen ze hebben gemonteerd.
Merk is Valeo als ik goed opgelet heb. Had dit gevraagd omdat ik wilde weten of ze OEM parts gebruiken. Dacht dat BMW normaal Sachs monteert. Druklager is ook nieuw inderdaad.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar