Hallo,
Ik heb een probleem met mijn auto.
Het is een bmw e36 uit '92 (325i)
Ik heb deze auto pas gekocht. En ik heb ook gelijk de koppakking laten vervangen omdat deze stuk was.
Ook al vanaf het begin loopt de auto stationair niet helemaal lekker, en bij het rijden met constante snelheid voel je de auto soms inhouden alsof iemand even snel aan de handrem trekt zegmaar.
Ik was nog aan het zoeken naar een oplossing voor deze problemem maar nu heb ik weer een probleem erbij gekregen.
Ik ging afgelopen week door de wasstraat. voor uitgebreide schoonmaakbeurt;).
Dus waarschijnlijk ook de onderkant.
Ik kom de wasstraat uit rijden, en begint opeens de motor te haperen. en valt telkens uit.
Na vele malen opnieuw starten en veel gas geven bleef hij telkens was langer lopen.
Uiteindelijk bleef hij ook lopen alleen ik moest wel gas bijgeven. als ik gas losliep viel gleijk de motor uit.
Dus ik ben op die manier naar huis gereden. En de volgende dag deed de auto ineens weer normaal.
Alleen nu loopt ineens de accu leeg. in 1 nacht is de accu leeg. Ik heb al de ampheremeter ertussen gehad en alle zekeringen getrokken zonder resultaat. het verbruik was 2 amp. Aan de zijkant van de zekering kast zitten nog 3 relais die middelste (witte) trok ik eruit. en toen was ineens het verbruik weg.
Ik weet alleen niet waar dat relais voor dient.
MAar ik denk wel dat het te maken heeft met water wat ergens is gekomen waa rhet niet hoort.
De vorige eigenaar had er een "powerfilter" opgezet. die maar half aansluit. Dus daar zou ook water in gekomen kunnen zijn. ook in de koelpijp van de dynamo kan water zijn gekomen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mvg,
Frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Frank,
De drie relais die naast de zekeringkast zitten zijn (vanaf de voorruit gezien)
1 relais voor Lambdasonde
2 hoofdrelais motorelektronik (DME)
3 brandstofpomp relais
Nummer 2 is de witte.
MvG Deen.
tip: kijk maar eens naar de regeleenheid , vermoedelijk staat hij vol water
oorzaak: verstopte afwatering van de kachel/schutplaat
Motor regeleenheid is droog. Dus dat kan het niet zijn. Ik denk dat het ergens in 1 van de onderdelen (of bedrading) zit die de motorloop regelen.
is de DME van binnen ook droog ?
toch een electronisch probleempje..
al wat water in die 'koelpijp' komt is niet zo erg,als er wat het luchtfilter in kwam,zal hij in het begin wat slechter lopen,maar dat moet na een tijdje ook wel over zijn en het heeft niks met het verbruik van 2A te maken.
zou ook eens je LMM laten controleren (uitlezen),dat licht inhouden wat je zei en dat de vorige eigenaar er een powerfilter op gezet heeft die wat maar half afsluit is niet zo slim,betekent meestel de dood voor de LMM..zijn erg gevoelig voor vuil en troep.
kijk ook even je slang na wat tussen LMM en gasklep zit,deze scheuren ook nog wel eens graag waardoor je zulke problemen krijgen kunt.
Stefan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar