close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: E46 318 sedan - cilinder 2+3 geen vonk en geen injectie

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: m43 1.9

hallo allemaal,


Ik heb een probleem met mijn bmw 318 uit '99. In duitsland op de snelweg hoorde ik een rauw tikkend geluid, wat erger werd. Vervolgens ging tractioncontrole lampje aan en toerental schommelen en de motor viel weg tijdens het rijden nadat deze onder de 2500 toeren kwam. Kon hem wel moeizaam weer starten, en kreeg hem weer op toeren zodra hij boven de 3000 toeren kwam, maar liep absoluut niet goed qua geluid. Ook was het vermogen een stuk minder. Naar nederland vervoerd kreeg ik hem nauwelijks aan de praat. De kop vervolgens gereviseerd en compressie is nu goed op alle cillinders.

Hij start nu wel, maar komt niet verder dan 1500~2000 toeren. De compressie is nu goed, want deze was voor koprevisie erg matig tot slecht. Het toerental schommelt nu enigszins en valt dan vaak uit. Wel is dat rauwe geluid weg, maar hoor nog een vacuum-achtig geluid ook als hij afslaat. Na het checken lijkt hij op cilinder 2 & 3 geen vonk te krijgen en volgens mij ook geen injectie/benzine. We hebben vervolgens een andere bobine + bekabeling geprobeerd. Vervolgens DME+EWS+sleutelchip uitgewisseld met correct lopende 318 (hetzelfde type/jaar). Hetzelfde probleem nog steeds. Ook brandstofpomp, krukasstandsensor, nokkenasstandsensor, injectors geprobeerd van diezelfde andere BMW. Bezinefilter is nieuw. Indien je gas probeerd te geven, backfired hij en komt simpelweg niet verder of slaat af. In de tussentijd bij de BMW-dealer uit laten lezen en wilde ons een nieuwe DME aansmeren (ga nooit naar de Renova Waalwijk BMW dealer!). Vandaar dat wij ook de DME oplossing hebben geprobeerd, maar dit lijkt het dus niet te zijn. Wel vreemd dat zij 95% zeker zijn van het feit dat het de DME moet zijn.

HELP, wie is de redder die nog een oplossing weet te verzinnen, want wij weten het nu niet meer...

Bijvoorbaat dank voor enige input!

groeten,

MvB & RO

Geplaatst door

royoosterwaal (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

foto van het blok.......

royoosterwaal 0

14 jaar

Inmiddels ook de volgende onderdelen geprobeerd:
Lucht massa meter (LMM)
Lamda sonde (voor de kat.)
oxygen sensor (na de kat.)

Is er dan iemand die ons nog hoop kan bieden met een mogelijke oplossing?.... HELP!?

royoosterwaal 0

14 jaar

PROBLEEM GEVONDEN !!!!!!!!!

Het krukasstandsensor pulsgever wiel in het blok op de krukas mist een stuk van ongeveer 5 cm (afgebroken).
Hierdoor krijgt de DME een verkeerd signaal maar geeft hij geen foutcodes.

Bedankt voor al jullie nuttige input !!!

royoosterwaal 0

14 jaar

Roy,

Normaal komt hier niet veel aan, tenminste, er breekt niet zomaar een stuk vanaf, maak eens een foto daarvan ?

Normaal is er op de poulie een kleine opening tussen de tandjes, net of er iets afgebroken is, bdp herkenning..

Ik denk zelf dat je bobine kapot is, of het ligt aan de bedrading.

Mocht er iets met het krukas tandwiel zijn, dan zou hij helemaal niet meer vonken, of hij vonkt juist wel maar loopt niet meer o.i.d.

Ik vermoed je bobine omdat hij maar op 2 cilinders vonkt.

Ben benieuwt,

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

dag met rick weet je al aan wat het lag .rij de auto weer

rick100 0

12 jaar

[quote=stefan84]Roy,

Normaal komt hier niet veel aan, tenminste, er breekt niet zomaar een stuk vanaf, maak eens een foto daarvan ?

Normaal is er op de poulie een kleine opening tussen de tandjes, net of er iets afgebroken is, bdp herkenning..

Ik denk zelf dat je bobine kapot is, of het ligt aan de bedrading.

Mocht er iets met het krukas tandwiel zijn, dan zou hij helemaal niet meer vonken, of hij vonkt juist wel maar loopt niet meer o.i.d.

Ik vermoed je bobine omdat hij maar op 2 cilinders vonkt.

Ben benieuwt,

Gr Stefan[/quote]
Gelijk heb je als je over de M40 spreekt, maar bij de M43 zit de krukassensor IN het blok, niet ernaast!

@ roy, Thanx man! heb er grijze haren van gekregen van al dat zoek en meetwerk!

Joske91 0
badge

12 jaar

[quote=royoosterwaal]PROBLEEM GEVONDEN !!!!!!!!!

Het krukasstandsensor pulsgever wiel in het blok op de krukas mist een stuk van ongeveer 5 cm (afgebroken).
Hierdoor krijgt de DME een verkeerd signaal maar geeft hij geen foutcodes.

Bedankt voor al jullie nuttige input !!![/quote]

Mischien beetje laat! Maar heb het zelfde probleem wat was de oplossing? Is het een los onderdeel of heb je een nieuwe krukas gemonteerd?

Dsijbers 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.