close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: e46 320 D trekt niet onder de 2800 toeren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: M47D20 4D4

Ik heb een e46 320 D die niet trekt onder de 2800 toeren Lmm is al vervangen zonder resultaat verder zijn bijna alle vacuumslangen vervangen eveneens zonder resultaat

Geplaatst door

mich320 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Makkelijk is om hem eens uit te laten lezen, voor je de halve motor aan onderdelen vervangt..

stefan84 0

14 jaar

Ik hebhem uitgelezen met mijn wurth diagnose toestel krijg ik een foutmeldin 4507 onbekende fout, deze zou volgens wurth een draadfout moeten zijn in de egr regelling

mich320 0

14 jaar

4507 staat voor P0402 Uitlaatgas recirculatie aanpassing / Positieve afwijking of luchtmassa te laag.

stefan84 0

14 jaar

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem.

Ik denk dat de EGR klep open blijft hangen. Ik heb daarom mijn egr buiten werking gesteld door het vacuumslangetje los te halen en af te sluiten.
Het probleem is nu weg! en ik krijg foutcode 4501 = te lage egr waarde. Klopt, want hij is afgesloten.

Twee mogelijkheden:

1) Het magneetventiel dat de klep aanstuurt is lek, dus gaat de klep niet helemaal dicht -> Vervang ik van het weekend.

2) Als het dat niet is is het de klep zelf.

pieter_galant 0

14 jaar

4501 = Negatieve afwijking of luchtmassa te hoog

stefan84 0

14 jaar

4501
Exhaust gas recirculation adjustment
Negative deviation or air mass too high


4507
Exhaust gas recirculation adjustment
Positive deviation or air mass too low



Zijn dus pecies elkaars tegengestelde.

pieter_galant 0

14 jaar

Ik ben er uit ->


Vacuumschakelaar van de egr klep vervangen, en alles leek OK, maar ...
Bij 3000 toeren hoorde ik steeds een snerpende piep, leek de turbo te zijn. Motor koud of warme, belast of onbelast, geen verschil.

Alles nagekeken: geen olielekkage, geen overmatige speling op de as. Een turbospecialist, die ik belde voor een offerte, dacht daarom ook niet aan een defect turbo, maar eerder dat het iets te maken had met het EGR probleem.

Als de EGR klep niet 100% sluit, kan je ook dit soort geluiden krijgen.
EGR vervangen, probleem opgelost!

pieter_galant 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.