BMW 3-Serie: E46 320D (1998) Houd in als hij intensief word gebruikt.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: M47D20

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje het volgende probleem.
Hij rijd verder gewoon super bij normaal gebruik. Trekt lekker op verder geen problemen. kan ook gewoon op zijn tijd lekker optrekken. Maar als ik echt een tijd flink gas ga geven. (+-5 min.) Volle gas optrekken, bochtjes maak. (Gisteren op trackday geweest, toen was het echt heel erg.) Dan is hij ineens niet vooruit te branden. Er komt dan ook best veel zwarte rook uit. En dan soms uit het niets, ineens komt er een flinke zwarte wolk uit en trekt hij weer gewoon goed op.. Heel frustrerend was dat op het circuit. Maar echt van 2000RPM naar de 2500 duurde echt 10 sec denk ik zoiets en bij de 4 tot de 4500 viel hij af en toe zelfs stukje terug in de toeren. Heb op advies van iemand van tevoren mijn brandstoffilter vernieuwd. Half jaar terug is mijn LMM upgedate had er Forté Motor Flush, Diesel Conditioner en Oil Fortifier in gegooid. want toen had hij ook dat hij een beetje inhield, maar lang en na niet zo erg als nu. Er na was dit ook helemaal over. Ook is mij een paar keer opgevallen dat als ik bijv. volle gas in zijn 1 optrek en hij houd dan in en laat dan mijn gas los. Trilt heel het blok. Dat voel ik ook heel goed in de auto zelf. Kennis van mij vertelde dat dit een teken is van benzinetekort? Die kennis dacht aan de brandstofpomp. Ik hoop natuurlijk dat het wat anders is. De auto heeft bijna 219.000 KM gelopen en is op de 197.000 KM gechipt bij ATM-Chiptuning naar 168 PK. EGR is afgedopt. Ik was eerst bang voor de turbo maar die klinkt verder gewoon goed. Ik ga vanmiddag een flesje "Forté Diesel Conditioner" erin gooien en hoop echt dat het beter word.
Iedereen alvast bedankt voor de tijd en moeite!

Met vriendelijke groet,

Teun

TvR90

Geplaatst door TvR90 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Hans4040 (190) PRO, 11 jaar geleden

je zegt zelf: "Hij rijd verder gewoon super bij normaal gebruik."

Het is een diesel, geen race auto en wat je er allemaal mee uithaald zoals chippen, LMM update, van alles in de motor gooit, EGR afdopt, enz....
vind ik het niet raar dat ie protesteerd.
Ik denk dat deze diesel te veel op z`n donder heeft gehad, vandaar de zwarte rookwolken.

Tip: gebruik hem "normaal" dan rijdt hij super...of koop een benzine versie

succes,
Hans.

TvR90 (0), 11 jaar geleden

Lijkt me wel heel sterk.. Auto heeft 2,2 ton gelopen. en die Forté producten reinigen puur en alleen bepaalde motordelen, word bij veel autobedrijven verkocht en aangeraden dus dat kan er haast niet slecht voor zijn. Die LMM moest een update krijgen want daar zat blijkbaar een foutje in. Had er toen ook een nieuwe LMM in gehangen maar die deed precies hetzelfde toen der tijd en toen heb ik de oude laten updaten en toen was het over. En ik rijd echt niet altijd zoals ik in het vorige bericht vertelde. Gewoon heel af en toe. Was zelfs mijn eerste trackday met die auto. Rijd hem altijd rustig 10 minuten warm voordat ik überhaupt gas ga geven. Heb hem zelf pas 20.000 km in mijn eigen bezit. Ik ben de 2e eigenaar. Altijd goed onderhoud gehad. Lijkt me knap als die nu al aan zijn eind komt. En dan vraag ik me af waarom er tegenwoordig geracet word met Diesels als u denkt dat ze daar niet tegen kunnen. Seat Ibiza's uit 2000, Seat leons, BMW 1-serie's, Golf 5's en de Volvo C30 allemaal diesesls waar mee word geracet in een cup dat ik weet en in het hogere klassement ook nog wel wat auto's dacht ik zo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.