goededag leden, hoop dat iemand mij kan vertellen wat het is want elke garage heeft weer een ander verhaal.
1e verhaal: diffrencieel rubber heeft speling?
2e verhaal: casis heeft scheuren bij de achterkant waar de diffrentieel aan vast zit?
de automaatbak schakeld verders perfect geen gebonk tijden rijden en of schokken................
de achterwielen hebben geen speling, zitten strak op de auto.
wat is het, heeft er iemand ervaring mee???????/
alvast bedankt leden als iemand mij kan helpen.
met vriendelijk dank jim 0642666435
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoor je het gebonk als je hem van de D in de R zet? En bv niet elke keer als je hem van de N in de R of D zet? Dus alleen als je rijrichting veranderd?
gr Martin
hi martin,
dank je dat je reageert.
het geluid hoor je asl je de volgende handeling verricht:
stilstaan van R naar D, voel je altijd
stilstaan van N naar R, voel je soms hard soms zacht
en van N naar D hoor of voel je het soms lichtjes en soms ook niet.
gr jim
12 jaar
Waar het om gaat is als je van R naar D schakeld en je zet hem daarna in de N en schakeld weer naar D, als je het dan niet of bijna niet hoort is het heel waarschijnlijk de hardyschijf tussen de bak en de aandrijfas, het tussen as lager kan ook deze problemen geven maar die hoor je dan ook vaak als je hard versneld, rubber ophangingen van het subframe achter is moeilijk te bepalen als de boel niet los word gehaald.
gr Martin
hi martin,
kan ik je bellen, dan is het uitleggen misschien wat makkelijker, wat er afspeelt.
wat de auto doet is het volgende.
van N naar R hoor je elke keer een bonk geluid en als je snel van N naar R of R naar D doet dan hoor je het harder.
als je van N naar D gaat hoor je het somsheel zacht het gevoel is lichtjes............
als je van N naar R gaat dan hoor je het harder en gevoel is als een schok..........
gr jim
12 jaar
probleem opgelost.
diffrencieel rubber was gescheurt.
gr. nishaar
12 jaar
beste, ik heb exact dezelfde probleem, en dezelfde auto.
Alleen bonk hij bij mij als de auto warm is, dus als die nog koud is bonkt hij niet bij het zetten in zn D of R.
Ik ben bij een paar garages geweest en die konden niks vinden, hardyschijf, rubbers ect zijn allemaal goed.
Zou het nu ook mijn diff rubber zijn?
alvast dank!
11 jaar
hi
inmiddels ben ik een trotse eigenaar van eenbmw e39 530i indivuduel 2002.
je kan het testen door als je afremt naar een stoplicht of auto, door de bak in zijn N stand te zetten, als die niet bonkt, dan is het je bak.
andere verhaal is als je afremt en hij schakels terug bonkt hij dan ook???
bij mij was de geluid weer terug gekomen, deze bakken zijn knap waardeloos
11 jaar
bedankt voor je comment, tijdens rijden en afremmen heb ik geen enkel probleem, kickdown en zelf schakelen met triptronic geen enkel gebonk, het is alleen als je hem in zn D wilt zetten of R
11 jaar
oh ok laat ff een garage de auto op de brug zetten, want het kan zijn dat je een scheur in je chassis hebt, dat veroorzaakt ook het gebonk, bij mij was dit het geval en dit komt heel vaak voor omdat er zoveel kracht op de achteras ligt dat het voorkomt.
11 jaar
Bedankt voor de hulp, was al bij een garage geweest en ze hadden al gekeken maar niks kunnen vinden....laat het door een andere zsm kijken.
11 jaar
Subframe was gescheurd, gelast en probleem opgelost
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar