de egr-klep doet helemaal niets,iemand een idee?
heb alles al schoongemaakt inclusief inlaat spruitstuk!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zet eens (voorzichtig) wat druk op het membraam met een fietspomp. Dat moet de klep doen bewegen.
Als je geen druk kunt opbouwen, is (de ophanging van) het membraan gescheurd.
Voor de test wat dieselolie tussen klepsteel en geleide-bus aanbrengen. Dan zorgt de eerste beweging meteen voor smering.
De klepsteel zal nu waarschijnlijk vast zitten in de geleide-bus.
hoi,dank voor de tip,ik heb het vacuum slangetje eraf gehad en ik voel er geen lucht in of uit komen.
12 jaar
Dat zegt pas iets als de EGR klep geactiveerd/ open/ van zijn zitting af is.
Als er ook dan geen uitlaatgas uit het pijpje komt, is het membraan in orde.
De fietspomp-test (correctie: stofzuiger-test, zie hieronder) is een meer zinvolle test.
Correctie: Er moet geen overdruk op het membraan gezet worden, maar onderdruk, bijvoorbeeld met een stofzuiger.
In normaal bedrijf wordt de EGR-klep namelijk geopend door de vacuumpomp.
Een (deels) gescheurd membraan zou het stotter-gedrag kunnen veroorzaken dat je in een andere topic (dat had toch beter hier gepast ?) over hetzelfde onderwerp beschreven hebt.
12 jaar
ik werd er gek van! wat een kut auto.
heb hem door de dealer na laten kijken en compressietest laten doen,hieruit bleek dat er 2 cilinders erg veel compressie verlies hadden.
de keuze was al snel gemaakt,heb de auto verkocht aan een handelaar en een passat terug gekocht ,tenminste een merk wat wel te vertrouwen is en niet zo achtelijk duur in onderhoud is.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar