Sinds een aantal weken heb ik problemen met mijn e46 3 serie uit 2000 (170k km). Als ik hem start dreigt hij af te slaan. Vaak moet ik gas bij geven om hem over de 1000 toeren te krijgen. Als hij hier overheen is hou hij hem goed stationair.
Ook is mijn verbruik groter dan normaal. Tijdens het intrappen van de koppeling loop mijn verbruik !!op!! tot 20l/100km (koud) of 10l/100km (warm).
Ben zelf a-technisch alleen is wel vreemd heeft iemand anders dergelijk probleem wel eens gehad en kan me die vertellen wat er aan de hand is met mijn auto???
Kan dit aan de brandstofpomp liggen of de stationairregelklep???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke motor zit er in deze auto, en heb je al storingen uitlaten lezen bij dealer ????
Stationaire regelklep wil wel eens vast zitten of vervuild zijn maak deze goed schoon en kijk naar de schuif of deze gangbaar is.Ook het gasklephuis goed schoonmaken doet wonderen.
het is een 316. motor type zou ik zo niet kunnen zeggen.
19 jaar
Jij heb denk ik een M43 motor, daar ligt het iets moeilijker deze heeft niet de regelklep die bedoelde.Ik zou gasklephuis schoonmaken, vacuumslangen controleren en naar de dealer storingen uitlezen.
storing uitlezen moet ik ziezo wel doen ja....de rest kan ik voor de zekerheid wel controleren.. Ik vond alleen het hoge benzineverbruik zo vreemd. is dat een eigenschap van deze fouten??
19 jaar
je hebt een M43Tu in je wagen liggen, en waarschijnlijk heb je een defecte lambdasonde, ff uit laten lezen dus, dan weet je het zeker. komt regelmatig voor bij deze auto's.
Zou inderdaad goed kunnen, uitlezen dus.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar