Hallo allemaal,
Ik merk dat hij slecht start bij vochtig weer. Startmotor slaat aan maar het duurt wat langer voor de auto start. Daarnaast valt het me op dat tijdens het rijden ik soms een lichte schok voel. Alsof de motor "overslaat". De auto is inmiddels uitgelezen door BMW. Het enige wat daar uit kwam was een defecte brandstof druk sensor die inmiddels al is vervangen.
Zou dit aan de bougies/bobine kunnen liggen? Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?
Details van mijn auto:
BMW 520i automaat
Bouwjaar: 2008 (LCI)
Motortype: N43
Alvast bedankt!
Groeten,
Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou zeker de bougies controleren en vergeet vooral ook niet de bougiekabels.
Verder zou je de verdelerkap kunnen controleren op scheurtjes.
Bougies,kabels heeft die niet denk dan eerder aan een bobine.
Laten uitlezen.
10 jaar
Ik ga morgenavond de bougies vervangen. Mijn auto is een paar weken geleden uitgelezen. Toen had hij ook al dergelijke problemen. Blijven storingen rondom de bobine bewaard in de auto?
Ik hou je op hoogte!
Bedankt voor alvast voor al de informatie!
10 jaar
Bougies verwacht ik niet als het enkel bij vochttig weer is eerder vonkoverslag bij de bobine
[quote=jan5047]Bougies verwacht ik niet als het enkel bij vochttig weer is eerder vonkoverslag bij de bobine[/quote]
Hallo Jan,
Is er een makkelijke manier om erachter te komen welke bobine het kan zijn?
Bedankt voor je reactie!
10 jaar
Uitlezen
Stel hij zegt idd vonk overlag of sluiting cilinder 3 dan die bobine wisselen naar andere cilinder
10 jaar
Dan weer uitlezen als het goed is verandert hij de storing van cilinder
10 jaar
Gisteren de bougies vervangen. Deze waren in zeer slechte staat. Ik ga de komende dagen testen of de problemen verholpen zijn. De bobines zagen er netjes uit. Mocht het probleem niet verholpen zijn dan zal ik de auto uit laten lezen. Waarschijnlijk kan ik dat binnenkort ook zelf.
10 jaar
Dacht ik al,
Bobines gaan inwendig kapot.
Mocht je nieuwe moeten haal ze bij de dealer.
Imitaties zijn niet veel goedkoper alleen sneller kapot
10 jaar
Ik moet Laurens gelijk gaan geven. Het schokken tijdens het rijden is verholpen door het vervangen van de bougies. Ik vind dat hij nog steeds niet altijd even lekker start. De bougies waren zo slecht dat ik bang ben dat ik alle bobines zal moeten vervangen.... Wat is jullie advies?
10 jaar
Eerst uitlezen.
Brandstof filter vervangen ook geen overbodige luxe
Brandstof reiniger erbij
Goeie tank v power zorgde bij
Mij voor een snellere start.
Dit is het aller goedkoopste en het proberen waard
10 jaar
Hallo Laurens,
Wellicht een stomme vraag maar waar zit het benzine filter precies bij een E60?
Wederom bedankt!
10 jaar
Onder de achterste bodem beplating aan d'r linker kant
10 jaar
Wederom een update van mijn werkzaamheden vandaag. Bij het inschakelen van mijn verlichting startte mijn auto vanmorgen zeer slecht. De accu was nog de originele accu uit 2008. Deze heb ik vandaag laten vervangen. De auto is opnieuw uitgelezen en de accu is aangemeld op de auto. De auto bevatte geen enkele storing.
Helaas, na het vervangen en inlezen van de accu blijft het probleem bestaan. De dealer wist niet direct waar in het zou kunnen zitten. De bobines zijn met een eerdere terugroep actie al vervangen. Hij gaf aan dat het in het ergste geval een hoge druk pomp kan zijn die maar liefst 760 euro kost. Volgens hem zou het niet het filter kunnen zijn. Deze word zelden vervangen (kost 109 euro) en bevind zich inderdaad in de tank van de auto.
Mijn ervaring: toen ik naar huis reed merkte ik dat de auto bij lage snelheid zo nu en dan weer schokte. Het start gedrag is hetzelfde gebleven.
Ik weet het even niet meer. Iemand die me op weg kan helpen?
10 jaar
Korte update: een injector/verstuiver blijkt defect te zijn. Nu nog uitvinden welke. Ik laat zeer binnenkort mijn brandstofcircuit testen. Hieruit moet naar voren komen welke het is. Wel flink balen, een injector kost 125 euro + 8 euro (pakking).
Reviseren kost per injector: 24 euro
Tweedehandse injector: 50 euro
Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. Er is bij mijn auto al een terugroep actie geweest voor de injectoren. Hierbij zijn ze alle 4 vervangen.
Voor mensen die dit misschien ook hebben:
Klachten: soms schokken bij starten. Schokken kan zo heftig zijn dat er een motorstoring op treed met de melding: vermogensverlies. Tijdens het rijden schokt de auto vrij constant op willekeurige snelheden.
Mocht er iemand aanvullende informatie hebben dan hoor ik dat graag. Wordt vervolgd......
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar