close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: Einspritzanlage

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 525 TDS

Bij het starten van mijn 525 TDS van 12/1997 met bijna 350.000 km - zonder enige druk op het gaspedaal te geven - hoorde ik plots de motor iets hoger in toeren gaan om daarna terug op het stationair toerental terug te komen. Gevolg: op het dashbord kwam de melding . Na een nachtje staan startte de motor terug normaal en na een rit van 50 km stopte ik. Omdat ik met dat probleemtje in mijn hoofd zat startte ik de motor onmiddellijk en wat raad je - terug hetzelfde fenomeen - een korte poos een iets hoger toerental - daarna de melding einspritzanlage - en daarna terug normaal stationair toerental en een normaal functioneren van de motor!
Ik heb een 15.000 km geleden de opvoerpomp in de brandstoftank vervangen en ga nu de brandstoffilter vervangen.
Ik geef later mijn bevindingen. Moest er iemand zijn op dit forum die dit eerder heeft meegemaakt, wil je me aub een antwoordje laten.

Geplaatst door

luc_motard (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien de motor-computer uit laten lezen? Met die melding inspuiting zal daar wel een foutcode in staan.

oldford 0
badge

12 jaar

misschien de injectoren eens reinigen er kan vuil in zitten

Astra17tds 0

12 jaar

Heb je het probleem nog dat hij zomaar 'gas' geeft?

sx 0

12 jaar

ik geef wel laat een oplossing maar beter laat dan nooit.
Ik zal er mij in de toekomst ook aan houden om de oplossing ook te geven als er één gevonden werd.
Ik had nogal een gewoonte van pas te tanken nadat er ongeveer een 10 à 15 liter diesel nog in de tank was.
Op een zeker ogenblik 2x na elkaar stilgevallen niettegenstaande er nog wat diesel in de tank was.
Het lampje van de reserve brandde zelfs nog niet.
Uiteindelijk na blijven starten sloeg de motor weer aan en spoedde ik mij om de tank te vullen.
De oplossing was hier eerder simpel: ik heb de brandstofpomp en leiding in het gedeelte ook achter de bestuurder nagekeken.
Deze pompte de resterende diesel van de ene tank niet naar de andere waar de (hoofd) brandstofpomp zit.
Na de elektrische aansluitingen bovenaan deze pomp nagezien te hebben (gereinigd) werkte de pomp terug.

luc_motard 0

10 jaar

Bij deze km-stand de injectoren (en automatisch de rest van het brandstofsysteem) een keer reinigen met een fles Forté door een (halve) tank brandstof kan zeker geen kwaad. Heeft vaak een soepeler lopende motor als resultaat.

Maar dan wel het juiste Forté product...er zijn er nogal wat namelijk;


Gas Treatment
Petrol Saver
Fuel System Cleaner
Valve Cleaner
Air Intake Cleaner
Advanced Diesel Fuel Conditioner
Diesel Turbo Cleaner
DPF Cleaner and Regenerator
Diesel Intake Cleaner....

Ik stel de Fuel System Cleaner voor.

mvg.
Hans

Hans4040 1285
badge vip badge

10 jaar

Inderdaad belangrijk om het juiste produkt te kiezen, maar dat maken ze er bij Forté niet makkelijker op als er kennelijk nog meer typen bestaan dan op onderstaande site te vinden zijn.

Voor schoonmaak van de injectoren bij een diesel is 'Advanced Formula Diesel Treatment' het aangewezen produkt.
De produkt-omschrijving zal moeten uitwijzen of we over hetzelfde middel praten of niet, zie:
http://www.forteuk.co.uk/product.php?id=...

De injectoren in een ultrasoon-reiniger hangen (de elektromagneten niet ondergedompeld) en eventueel daarbij elektrisch aansturen (aan/ uit, net als in bedrijf) is nog beter.

Lijkt mij inderdaad het aangewezen middel...

Hans4040 1285
badge vip badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.