beste heren
ben op zoek naar een electrisch schema van de stoelverwarming!
voor een E-36 met lederen bekleding!(325i)
wil graag weten bij hoeveel graden de stoel zich uitschakeld in zowel stand 1 als 2..
heb er een soort sluiting in en naar mijn mening word de stoel veel te warm,bedien hem nu dan even 'handmatig' dus als ik het gevoel heb dat deze te warm word zet ik hem uit!
mijn bedoeling was om bij de electronica zaak een soort weerstand te halen en deze ertussen te plaatsen zodat bij een bepaalde warmte/weerstand de stroom verminderd word en dus niet meer zo warm word.
wie o wie kan mij hiermee helpen ???
de dealers,3 stuks gebeld maar die doen net of ze gek zijn!vandaar deze vraag.
stefan.b@home.nl
Mvg Stefan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo stefan..
voor zover ik weet, is dat er zich een weerstand bevind in de schakelaar tenminste dat is bij audi het geval, bij bmw zal dit vast niet anders zijn geschakelt..
je zou de schakelaar eens kunnen gaan meten of eens proberen uit te wisselen...
paul,
hallo paul
aangezien de schakelaar ¤ 55,- ex. btw kost is dit best een dure grap om hem even te vervangen!maar stel dat dit in de schakelaar zit,moet er dan geen 'timer'in zitten,omdat hij de temperatuur van de stoel niet kan meten/voelen op die manier?
ben bang dat ik me het element in de stoel kapot help als ik even professories 12v op de stoel aansluit.
vandaar dat ik graag een waarde of iets dergelijks wist wat dat regelde zodat ze in de electronica zaak weten wat voor iets ze me moeten geven!
bedankt,
Stefan
18 jaar
dit werkt niet met een timer of een termostaat stefan..
de weerstanden (variable) in de schakelaar bepalen de uiteindelijke warmte van de stoel. hoe minder de weerstand hoe warmer de stoel en andersom... vergelijk het met een harder en zachter knop aan een radio..
ben bang dat het probleem zich bevind in de schakelaar! of wel hij slaat standen over, waardoor hij direct in zijn hoogste stand komt, dit door een defecte schakelaar..
vandaar weerstand gaan meten op de schakelaar.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar