auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW M-Serie : elektische problemen ?

bij een bmw m5 wil de auto zowel warm als koud niet aanslaan.
(geen foutcode,s ).als je tijdens het starten wat "speelt "met het gaspedaal wil de motor als het ware "oppakken" maar bij loslaten van gaspedaal stopt de motor.
als je het spelen van het gaspedaal even volhoudt(ongeveer een 45 sec) dan schiet het toerental ineens naar 4000 toeren en bij het loslaten van het gaspedaal loop de motor dan netjes stationair.tijdens rijden geen problemen meer maar als je hem uitzet en een paar minuten wacht begint het hele verhaal weer.
iemand enig idee ?????
div sensoren zijn al vervangen en brandstofdruk is 3.2 bar.

Geplaatst door

fred3363 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

fred

welke sensoren zijn al vervangen ?

denk zelf aan een defecte temperatuur sensor

Stefan

stefan84 0

18 jaar

De benzinedruk tijdens starten is veel te laag. Kan zijn dat de druk-regelaar niet optimaal functioneert. Ik dacht, weet niet zeker, toen werd er nog geen storingen opgeslagen, je kan ze wel uitlezen op het moment van de storing met contact aan. Bij contact uit en weer aan is alles weer van ouds.MVG.

mr-moh 0
badge

18 jaar

de sensoren die al vervangen zijn:de luchthoeveelheids,krukas en gaskleppositie sensor.
temp sensor heb ik gemeten met de ohmmeter en geeft volgens het tabel goed aan (zoveel ohm bij een bepaalde temp.)

wat zou de bezinedruk moeten wezen tijdens het starten ??
is deze veel hoger dan bij het stationair draaien.

als ik de motor warm draai en hem dan uitzet en gelijk weer start
gaat alles goed en slaat hij gelijk aan.
als ik echter een paar minuten wacht dan wil hij niet meer direct starten en moet ik weer met het gas spelen.
de bezine druk blijft wel constant, deze valt niet terug als de motor uitgezet wordt.
alleen als deze een hele dag en nacht gestaan heeft is de druk
weg....
het kinkt wel alsof er tijdens het starten iets niet aanwezig is of hapert en na 45 sec wel aangestuurd wordt .
of dit nu elektisch of meganisch is dat is de vraag...??

fred3363 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW M-Serie of stel zelf een nieuwe vraag.