ivm met ombouw van een 2.5 liter 12 klepper naar 2.5 liter 24 klepper ben ik op zoek naar een schema met de pinbezetting van de volgende auto's:
- BMW e30 325i 1988 (projectauto)
- BMW e34 525i 1991 (donorauto)
beide auto's zijn overigens handgeschakeld overigens
zou fijn zijn als iemand me hier aan kon helpen!
grtz
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi,
Voor een type 2 zijn er 10.000 schema's in omloop...kijk b.v. op www.e30.de of op www.boltuning.com
Ik heb onlangs een e34 M50B25 blok in een e30 type 1 gebouwd...dat is iets andere koek....maar draait nu als een raket ;-)
Succes !
www.e30-24v.blogspot.com staat ook het e.e.a over zo'n ombouw.
Wat wil je precies weten over de aansluitingen ? ( welke aansluiting/pinbezetting )
Gr Stefan
15 jaar
die site's ken ik al lang maar daar is de info incompleet of incorrect...
gaat mij om de pinbezetting van de C101 connector die naast de zekeringkast zit bij de BMW e30's
moet die van de M50 aanpassen op de kabelboom van mn e30 namelijk ;)
15 jaar
Zou anders eens wat googelen of op beemer forums kijken..word lastig zo denk ik.
15 jaar
Info in je mailbox.
mvg,
Hans.
Ik heb evt handboek met schemas ?
Pagina 188 staat motronic pinout m20 motor en m50 volgens mij eronder .
Waarom zet je er geen vrij programmeerbare management op ?
Laat maar weten als je het moet hebben !
15 jaar
[quote=wes11963]Ik heb evt handboek met schemas ?
Pagina 188 staat motronic pinout m20 motor en m50 volgens mij eronder .
Waarom zet je er geen vrij programmeerbare management op ?
Laat maar weten als je het moet hebben ![/quote]
Eens beetje fatsoenlijke kost al snel 1500,-
En van het programmeren moet je natuurlijk ook kaas van hebben gegeten.
15 jaar
Ik gebruik regelmatig vrij programmeerbare management systemen en met 1500 euro ben je er niet.
Ook de kabelboom dient aangepast te worden, zittten vrijwel altijd andere stekkers op de nieuwe ecu.
En vervolgens moet de motor afgesteld gaan worden op een motorbank of een rollenbank en die kosten ook geld.
Begrijp me goed, ik ben absoluut geen tegenstander van vrij programmeerbare systemen en gebruik ze regelmatig op wedstrijdauto's of hele speciale projecten,
maar voor gewoon op de weg is het te duur.
Helemaal mee eens Oldford,het was maar een indicatie die ik gaf.
Heb zelf ook een vrij programmeerbaar KMS systeem..op mijn E36 325i Turbo
Je hebt inderdaad meerdere dingen nodig,zoals kabelboom,sensoren,ignition drivers,map sensor,(lambda controller) e.d.
Al met al veeeeeel geld.
15 jaar
Ik gebruik regelmatig vrij programmeerbare management systemen en met 1500 euro ben je er niet.
Ook de kabelboom dient aangepast te worden, zittten vrijwel altijd andere stekkers op de nieuwe ecu
Vind dat flauwekul vooral als jij er altijd mee bezig bent .
Koop een kdfi voor 250 euro , leuker als megasquirt 2 .
compleet in motronic huisje is hij 400 euro plug en play.
tps erop en laat hem voor +150 euro afstellen klaar .
mooiste is met een breedbandlambda maar die kun je altijd nog kopen .
sensoren moet je toch hebben en map sensor zit op de kdfi .
motorbank rollerbank hoeft tegenwoordig niet meer .
nee zitten kloten met een waardeloze management storing hier storing daar kan niet uitlezen en uiteindelijk willen ze er een turbo op en zonder toerenbegrenzer rijden;)
een adaptronic ofzo is veel beter maar dat gaat een stuk verder,
dan kost het wat geld maar een kdfi kan genoeg.
zo is het toch we willen allemaal meer
suc6 ermee!
15 jaar
Wesley
Een managment voor 250,- of ene voor 1500,-+ is nogal een verschil lijkt me..qua alles..
En 150,- voor het afstellen is wel erg weinig..doet niemand zijn laptop voor open tegenwoordig.en geloof me,de software is erg belangrijk,zeker met een turbo naderhand erop geschroeft.
Voor het echte werk heb je zeker wel een bank nodig,om het perfect af te stellen dan,ik weet niet hoe jij te werk gaat maargoed..
Die kms wat ik heb werkte ook perfect op het originele blok,nu compleet aangepast met een dikke garrett turbo loopt hij geweldig!
Kost wat,maar dan heb je ook wat.het is maar net wat je wilt en hoever je wilt gaan.
Maar we wijken een beetje van de TS af..
Gr Stefan
15 jaar
doe verder wel pm :)
15 jaar
beetje offtopic inderdaad, ben niet in de financieele postitie om zo'n systeem aan te schaffen, en dat was mn vraag ook niet eens...
ik ben dus op zoek naar de pinbezetting van de C101 connector die NAAST DE ZEKERINGKAST zit bij een BMW e30, waarom de stekker vanaf het blok word aangesloten, dus NIET de pinbezetting van de ECU
moet de stekker van mn ouwe 2.5je eraf knippen en op het 24 klepper blok aansluiten, maar moet ff weten welke draad waarom moet (aantal draden kunnen rechtstreeks zelfs geloof ik)
als iemand mij hier aan kan helpen?
auto staat nu al bijna 4 maanden stil en begin er toch een beetje flauw van te worden ondertussen...
15 jaar
Heb ik al eerder tegen je gezegt....die schema's zijn meerdere malen bescheven op het internet.
Zowiezo past een e34/e36 stekker niet op een e30 stekker, dus je zal of 2 e36/e34 stekkers moeten gebruiken...of 2 e30 stekkers.
Ik heb onlangs het M50 e30 project klaar, en weet precies waar je op moet letten, wat je nodig hebt met deze ombouw.
Type 1 e30 en type 2 e30 zijn anders met de pinbezetting, maar het meeste kan je afleiden van de schema's die in omloop zijn.
Je hebt zowiezo maar 3 draden nodig of 2 zelfs om de motor te starten.
Kijk anders eens op http://www.e3024v.com/ daar word ook heel veel uitgelegt.
succes !
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar