close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie 1987: Geen Inspuiting

Bouwjaar: 1987, Transmissie: Automaat

Ik heb een BMW 318i aut. uit 1987 met M10 motor.
Plotseling is de motor afgeslagen en slaat nu alleen nog aan op de koud choke. Hij heeft wel een goede vonk maar geen inspuiting. De brandstof druk is goed maar krijgt geen aanstuuring van de computer. De computer is al vervangen met een uit een draaiende auto.

Geplaatst door

BO1328 (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je op de ene draad van de injector een continu plus en op de andere draad een signaal wat af en toe min wordt?
Zo niet dan zou ik de bedrading vanaf de injector eens gaan doormeten.

MMol 0

22 jaar

Op de rood/witte draad staat spanning, maar op de bruin/witte komt geen massa. Ik heb deze bedrading al door gemeten maar kan hier niets aan vinden.

BO1328 0

22 jaar

Even voor de zekerheid: De injectoren krijgen pas een massa-aansturing tijdens starten. Controleer ook de massa eens aan de ECU. Evt. ook de draadbundel vanaf de motor(injectoren) naar de ECU. Een electrisch schema geeft ook veel duidelijkheid waar je moet zoeken/meten.

Succes.

Als ik het goed voor heb is het een M10 B18. LE-jetronic.
Ik heb nog even naar het electrisch schema gekeken. De injectoren krijgen voeding van het brandstofpomprelais. Ze worden dan door de regeleenheid (aansluiting 12) aan massa gelegd. Alle vier tegelijk!!. Ze spuiten dus elke krukasomwenteling alle vier in. Aansluiting 5 en 13 van de regeleenheid zijn de massa-aansluitingen. Het is dus eenvoudig te controleren met een Led tester of deze knippert aan de massazijde van de injector tijdens starten.

succes.

Op je linker voorschem zit een zwart beschermkapje
onder die kap zit je brandstofrelais meestal is die
stuk je moet de zwarte hebben pas op er
zijn twee types

ferdiv3018 0

22 jaar

Als het brandstofpomprelais stuk is , dan staat er geen spanning op de injectoren. zo je kunt lezen staat er wel spanning op!

Je schrijft ook dat de brandstofdruk goed is maar heb
je ook de opbrengst bekeken ?
dat kun je controleeren door de toevoer slang van de
gallerie af te koppelen en de pomp te laten draaien
en dan moet je de benzine opvangen en kijken
of er wel genoeg komt.
door het inspuit relai er uit te nemen kun je met een
draad brug de pomp aansturen je moet binnen
enkele seconde toch redelijk wat benz hebben

ferdiv3018 0

22 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.