auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 320d E46: geen vermogen

wij hebben een BMW 320d welke lang niet aan zijn vermogen komt. Bij vol accelereren veel roetvorming uit de uitlaat en een hoog brandstofverbruik.
De lucht-massa meter, het brein (computer DDE), turbo-druksensor zijn al vervangen. Geen foutcodes. De dealer zegt na veel onderzoek dat het bijna niet anders kan zijn dan de turbo die stuk is.

Geplaatst door

autoaktief (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb van een collega (die veel BMW doet) gehoord dat dit vaak bij dit type voorkomt, inderdaad 99% van de gevallen is de turbo de boosdoener.

aupers 0
badge

22 jaar

een turbodruk is toch simpel te meten, een t-stukje en een drukmeter tot 1.5 kgr/cm en je bent er

Een BMW dealer die dit niet kan lijkt mij vrij onwaarschijnlijk

marcvan1 0
badge

22 jaar

Als je een nieuwe luchtmassameter monteert is dat een verbeterde uitvoering: er moet nieuwe software in de regeleenheid geprogrammeerd worden.
Verder wil de kat nog wel eens verstopt zijn, ook dan geen vermogen en lijkt het alsof de turbo stuk is.

ehs 0

21 jaar

Er is een modoficatie geweest voor de brandstofopvoerpomp. Deze moest vervangen worden omdat het vermogen afnam en op termijn zelfs uitval kon veroorzaken. Pomp en brandstoffilter vervangen zou de mogelijke oorzaak kunnen zijn.

hca.cocx 0

20 jaar

Heb volgens mij exact hetzelfde probleem gehad... Auto had weinig vermogen, hield a.h.w. in en reed erg stroef. Lucht massa meter vervangen, dit verhielp het iets. Echter pas na een software update bij de dealer (20 min. aan de computer gehangen) was het probleem verholpen. De auto loopt nu perfect!

kris6393 0

20 jaar

Het probleem is inderdaag erg simpel te verhelpen. Bij mij had het te maken met de luchtinlaat voor de turbo, of whatever. De garage heeft dit makkelijk kunnen maken, maar het kost je ongeveer een honderdje of 6...

Woutertjuh 0

20 jaar

Een nieuwe luchtmassameter moet inderdaad geprogrammeerd worden bij de daeler zelf, maar aan de hand van de af te lezen meetwaarden bij een testrit moet toch gemakkelijk een richting van het te zoeken probleem op te sporen zijn! Turbo is inderdaad mogelijk , maar direct af te lezen in meetwaarden tijdens een testrit, alsook katalysator en luchtmassameter!
Succes, Eric

ERIC2754 0
badge

20 jaar

Ik heb net een 320d uit '99 afgeleverd waarvan achteraf de turbo kapot was.Ik werk normaal aan VAG auto's en moest hier even zoeken naar een probleem (noodloop dat steeds eerder intrad).Auto heb ik bij een dealer uit laten lezen en er waren maar lieftst 5 fouten gevonden die min of meer vanzelf verdwenen, alleen de noodloop bleef.Turbo uit ekaar gehaald en hierbij bleek het regelmechanisme versleten te zijn.Is dit een kwaal? Verder trekt deze auto zo nu en dan door de koppeling. (190000km) Nu hoor ik dat zowel voor de turbo als voor de koppeling een modificatie is,iemand hier bekent mee?

Jos.

jos_br.5980 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.