het stuur van mijn auto draait niet terug naar 0 positie na het nemen van een bocht, ik moet manueel het stuur terug zetten. dit geld alleen voor de laatste 15 graden naar beide kanten. dit heb ik al sinds ik me kan herinneren.
Alle stuuronderdelen zijn vervangen en nogsteeds is het probleem er.
vervangen zijn;
Stuurhuis, Stuurpomp, stuurpomp filter, alle draagarmen, stuurkogels, stuurstang assemblage, de lagers bovenop de veerpoten.
zou het kunnen liggen aan te erg aangedraaide bouten op de stuurkogels, draagarmen, swaybar links? ik kom niet verder heb zelfs al het stuurhuis versteld dat deed ook niks. Auto is trouwens uitgelijnd geen verschil.
Ik kan er zelf niet op komen, als iemand hier te maken mee heeft gehad en een antwoord erop weet dan zou ik het heel graag willen weten. het
Geplaatst door e60on19s (0) , lid sinds 2 maanden geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
kaleido 1 (1665) PRO, 2 maanden geleden
Fuseekogels ?
Maak alles eens los en controleer wst zwaar loopt.
Beunhaas (520) PRO, 2 maanden geleden
Ik denk in de richting van een gewijzigde geometrie ergens in de voortrein.
Is er verstelling mogelijk in het caster, zijn er wielen met een nogal afwijkende ET, o.i.d.
Beunhaas (520) PRO, 2 maanden geleden
Heel brede banden en dan ook nog slapjes helpen ook niet echt, is dat enigszins normaal?
Beunhaas (520) PRO, 2 maanden geleden
Als de zaak opgekrikt soepel draait en op de grond niet moet je toch belaste draaipunten verdenken, zoals fuseekogels en veerpootlagers (IMO dan de eerste verdachte)
In het laatste geval zijn de veren op de veerschotels vaak hoorbaar, een typisch geluid en je ziet het ook in de wielkast.