na het vervangen van oliepomp door defecte carter weigert de motor aan te slaan, wagen heeft in Italië bij depannage gestaan , mogelijk is er een setting aangebracht om opstarten onmogelijk te maken
ben zelf autotechnieker ,heb wel wat weet ervan maar blijkbaar niet genoeg om dit euvel op te lossen ,
al redelijk wat stukken vervangen , andere uitleesapparaat
huidige situatie ;
nieuwe hodedrukpomp, nieuwe injectoren ingelezen met codes , geen vuil of metaaldeeltjes gevonden in oude hoge druk pomp, raildruksensor vervangen, dieselfilter vervangen
waarden, tijdens starten rpm +/- 230 tr /min
map sensordruk ongeveer gelijk aan buitenlucht 980 mb
raildruk met de nieuwe pomp tijdens starten klimt vlot op naar +400 bar , dit zegt me dat er geen injectoren doorlaten .ondertussen toch vervangen
fuelpomp-opvoerpomp 3.5 bar ,
heel het systeem ontlucht via de software , ook de regelklep ontlucht via software .krukassensor en nokkenassensor al eens gewisseld met andere .geen resultaat
motor start soms op maar blijft zeer laag in de toeren (400 tr/min)hangen en valt weer uit , mogelijk omdat er te weinig brandstof wordt ingespoten , gaspedaal , kickdown sensors werken , gasklep geeft ook alle waarden aan,
gas geven als de motor draait is onmogelijk ,reageert niet .en valt uit , distributie gecontroleerd met de mallen op de nokkenassen.
ik begrijp niet welke functie er mogelijk in de ecu verkeerd staat, ook al een andere ecu ingebouwd ingelezen en gecodeerd op de motor .
alle storingen zijn gewist , enkel storing v d gloeibougies waarden kloppen niet , maar wordt niet naar dashb. gestuurd
af en toe verschijnt de storing van roetfilter , drukverschil-meting, maar waarde te klein om in dashb. weer te geven
wie heeft er nog suggestie wat deze blokkering kan opheffen ?
met dank alvast
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen luchtlek ergens.
Uitlaat is open ?
jawel uitlaat is losgemaakt achter de turbo ,alsook de inlaatcollector is al los gelegd van de cilinderkop ,
alle map, egr en ook al eens losgemaakt , dan zou hij in noodloop moeten komen te staan , maar wel starten , als je de stekkers van deze sensors losmaakt verschijnt ook het engine checklight ,dat zou de noodloop moeten zijn dan.
8 maanden
de auto heeft 218000 km, 3000km terug is de distributie vervangen , de turbo en een reiniging van de roetfilter gedaan ,was weer klaar voor veel km te doen , tot 218000 km geen enkele roetfilterstoring of andere storingen gehad .
8 maanden
Hoeveel diesel zit er in de tank? Niet op het metertje, maar werkelijk?
8 maanden
de tank is quasi vol 3/4 .
voor mij lijkt het mechanische in orde om te starten , enkel verstuurd de ecu niet het commando om genoeg diesel in te spuiten .de motor start maar zit op een zodanig laag toerental (400-500 tr/min)dat hij weer uitvalt ,
ik versta hieruit dat er wel signaal naar de injectoren is verstuurd om te injecteren echter niet genoeg diesel .ook gas geven is onmogelijk , lijkt mij dat er een restrictie wordt gehandhaafd om niet te mogen starten .
zouden er nog andere modules zijn die een restrictie kunnen opleggen ?
8 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
8 maanden