Hallo Mensen,
Begin juni dit jaar kochten wij een BMW X5 uit 2003
Alles leek prima aan de auto maar na een tijdje merkte wij heel af en toe een misfire op een cilinder.
Nu dit maar een hele enkele keer was hebben we daar niet zo veel aandacht aan besteed.
Vandaag ging mijn vrouw olie peilen en de stok bleek gort droog
Na 4 liter olie gevuld te hebben is het onderste streepje op de stok weer voorzien van olie (er kan dus nog een halve/hele liter bij ?!)
Er is vanaf de laatste olie wissel (olie+filter) ca 14.000 km mee gereden, dus laten we afgerond stellen dat het 5 liter op 15000 km is, dan is dat 1 liter per 3000 km, dat vindt ik heel veel olie,
Laat ik voorop stellen dat ik geen auto achtergrond heb maar aangezien ik ook geen geldboom heb staan moet/wil ik toch op zoek gaan wat het probleem is (in ieder geval zoveel mogelijk zelf proberen)
In mijn vriendenkring heb ik wel een paar mensen die akelig handig met auto's zijn maar die zijn ook erg druk dus wil ik hen niet vaak/veel lastig vallen
Ik hoop dus dat jullie me kunnen helpen en moeilijk termen af en toe ook kunnen voorzien van normaal hollands :-)
Het is in ieder geval wel een domper om de dag mee te beginnen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Olie verbruik en misfires duiden vaak op valse lucht, dat er LPG op zit maakt het zoeken daarna er niet makkelijker op, het beste is de auto eens goed uit te lezen en dan verder te kijken.
gr Martin
Dank je, ik had (op dit forum) een verhaal gevonden over een Landrover (4.4 bmw motor ?!) en daar was een soort gelijk probleem, welliswaar minder op olie verbruik maar toch zo een soort verhaal....
Ik ga hem uit laten lezen en zal het verhaal hier dan vervolgen
Alvast bedankt
11 jaar
Het heeft even geduurd, maar hier dan toch het vervolg.
Vorige week naar offenga geweest voor onderhoud en het vervangen van het mechanisme om de motorkap te openen, dat had mijn vrouw stuk getrokken (dachten we) achteraf was vervangen niet nodig
Sprake van een misfire is er niet (uitgelezen en was 1x gebeurd, waarschijnlijk met een flinke lege gastank) wat het wel was weet ik niet, ik kon het niet reproduceren om het aan de garage te laten zien
Tijdens het onderhoud hebben ze ook gekeken naar het olie verbruik en de boosdoeners gevonden
1. het kleppendeksel lekte olie (pakking moet worden vervangen)
2. Langs het filterhuis lekte ook olie
dit was vrij stevig want de beschermingsplaat onder de auto was echt goed nat van de olie
Kortom, als dit is verholpen zal het een heel stuk beter worden gok ik.
11 jaar
Hoi Jensen,
Probeer zoiezo dat twee punten te veranderen. Het is te begrijpen dat het zo irritant is en dat het een grote gok werk is. Laat ons dat zoiezo even weten als het is gerepareerd of iets met je laatste nieuws. Houd ook zeker je bak in de gaten. Want er zit een zwakke GM bak op, blijf het onderhouden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar