close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW X5: X5 Slaat niet aan

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0d

Hallo,

ik heb hier dus een X5 staan die start maar niet aanslaat. Foutcodes uitgelezen met Delphi en volgend resultaat:

*3505 gloeiplugmodule regelcirquit
*1260 aflevering brandstofdruk

Wat is er al gedaan geweest:

*controle werking in-line pomp(opvoerpomp) --> ok
*vervanging brandstoffilter motor --> ok
*starten remreiniger --> NIET gelukt

Indien mogelijk had ik graag raad gehad.

Mvg

Dennis

Geplaatst door

sinned20 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waar baseer je de conclusie op dat de inline pomp goed is? De foutcode 1260 wijst op het tegendeel.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

Die pomp gaat vaak defect, dus verdient zeker extra aandacht.

Ik ben er vanuit gegaan omdat de inline pomp draait.

Is het nodig de druk te meten? Ik heb ergens gelezen dat hij minimum 3,5 bar moet leveren.

Dank u voor de reacties alvast!

sinned20 0

10 jaar

Het is nodig om de druk te meten, met 3.5 bar zou de hogedrukpomp zijn startdruk wel moeten kunnen halen maar dat wordt al wel kritiek, een nieuwe pomp leverd ongeveer 4.2 bar. De voorgeschreven minimale druk is 4.0 bar

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

Ok, dus dat hij draait is daarom nog geen zekerheid...

Ik zal een drukmeter ergens gaan lenen en het resultaat hier melden.

Bedankt

sinned20 0

10 jaar

Juist gaan vragen voor een drukmeter, maar de eigenaar zei als de pomp draait is hij nog ok. Dus hoe zit het nu?
Meten of niet meten?

Kunnen het ook de injectors zijn? Te veel retour waardoor de lagedruk zakt?

sinned20 0

10 jaar

Dat de pomp draait betekent niet dat deze ook de juiste druk levert. Of de druk meten mbv een losse drukmeter of de druk bekijken dmv een diagnosecomp.

Hallo

vandaag een manometer tussen de leidingen van brandstoffilter gemonteerd en de druk was amper
0,5 Bar. Zelf paar keer op de pomp moeten kloppen want die zat vast.

Maandag nieuwe pomp monteren met meer nieuws

sinned20 0

10 jaar

Auto is gemaakt. Scheurtje in terugslagklep van linkse vlotter in de tank. Hierdoor trok hij valse lucht en kon er geen lage druk opgebiuwd worden.

sinned20 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.