Hallo,
ik heb hier dus een X5 staan die start maar niet aanslaat. Foutcodes uitgelezen met Delphi en volgend resultaat:
*3505 gloeiplugmodule regelcirquit
*1260 aflevering brandstofdruk
Wat is er al gedaan geweest:
*controle werking in-line pomp(opvoerpomp) --> ok
*vervanging brandstoffilter motor --> ok
*starten remreiniger --> NIET gelukt
Indien mogelijk had ik graag raad gehad.
Mvg
Dennis
Geplaatst door sinned20 (0) , lid sinds 10 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW X5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
GJBAutos (0) PRO, 10 jaar geleden
Waar baseer je de conclusie op dat de inline pomp goed is? De foutcode 1260 wijst op het tegendeel.
gr Martin
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden
Die pomp gaat vaak defect, dus verdient zeker extra aandacht.
sinned20 (0), 10 jaar geleden
Ik ben er vanuit gegaan omdat de inline pomp draait.
Is het nodig de druk te meten? Ik heb ergens gelezen dat hij minimum 3,5 bar moet leveren.
Dank u voor de reacties alvast!
GJBAutos (0) PRO, 10 jaar geleden
Het is nodig om de druk te meten, met 3.5 bar zou de hogedrukpomp zijn startdruk wel moeten kunnen halen maar dat wordt al wel kritiek, een nieuwe pomp leverd ongeveer 4.2 bar. De voorgeschreven minimale druk is 4.0 bar
gr Martin
sinned20 (0), 10 jaar geleden
Ok, dus dat hij draait is daarom nog geen zekerheid...
Ik zal een drukmeter ergens gaan lenen en het resultaat hier melden.
Bedankt
sinned20 (0), 10 jaar geleden
Juist gaan vragen voor een drukmeter, maar de eigenaar zei als de pomp draait is hij nog ok. Dus hoe zit het nu?
Meten of niet meten?
Kunnen het ook de injectors zijn? Te veel retour waardoor de lagedruk zakt?
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden
Dat de pomp draait betekent niet dat deze ook de juiste druk levert. Of de druk meten mbv een losse drukmeter of de druk bekijken dmv een diagnosecomp.
sinned20 (0), 10 jaar geleden
Hallo
vandaag een manometer tussen de leidingen van brandstoffilter gemonteerd en de druk was amper
0,5 Bar. Zelf paar keer op de pomp moeten kloppen want die zat vast.
Maandag nieuwe pomp monteren met meer nieuws
sinned20 (0), 10 jaar geleden
Auto is gemaakt. Scheurtje in terugslagklep van linkse vlotter in de tank. Hierdoor trok hij valse lucht en kon er geen lage druk opgebiuwd worden.