beste problemcarleden,
als een nieuw groentje hier heb ik jullie professionele raad nodig.als ik gas geef en toerental zakt trug heb ik op het einde een kletterend rammelend geluid onderaan de motor.
wat vooraf gebeurd is stuk afgebroken vd poelie waterpomp met als resultaat waterpomp scheef getrokken krassen in waterpomphuis.heb toen thermostaat en waterpomp+poelie vervangen.
alles werkt maar het geluid is er nog steeds.nu had ik gloeibougies verwijderd en met rakjak manueel de motor rond laten draaien en op de 1ste cilinder (degene dichtst bij de radiateur is)
heb ik bij het ronddraaien een geluid alsof er een stukje ijzer binnenin naar beneden valt.je kan het vergelijken met een knikker die op de grond botst.geen schurend geluid.klik klik en dan stopt het.heb by het ryden geen vermogenverlies wel heb ik altijd bij de tweede start vermogenverlies en slecht starten.daarna terug starten is batterij plat en als ik batterij meet geeft die nog over de 12v.
motor toch om zeep dan of bijna??rijdt amper +- 10.000km per jaar te weinig voor zo'n motor??
ik hoor het graag van jullie!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja dat wat u schrijft klinkt niet goed, maarja om dat nu vanaf hier te zeggen wat het is, is niet mogelijk, laat er even een kenner naar luisteren
Hoi hoi Thierry,.
Allereerst welkom op het Forum. Laat je X5 uitlezen bij een Dealer of een Specialist. Controleer deze drie dingen.
1. Nokkenas sensor
2. krukas sensor.
3. Of de geluid uit het vanos systeem komt.
Komt het geluid nu precies onderaan de motor? of aan de voorkant van het motor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar