BMW 3-Serie: HELP!! Brandlucht en gloeiend hete velg!

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320d

Vanochtend rook ik na een eindje rijden een plastic brandlucht in de auto ik ben toen meteen gestopt om te kijken waar het vandaan kwam, na een beetje snuffelen kwam ik bij mijn linker achter wiel uit. De velg aan deze kant was gloeiend heet (veel heter dan de rest) en het rook heel erg naar brandlucht. Ik durf nu niet meer verder te rijden. Iemand een idee wat dit kan zijn? De auto rijd gewoon goed..

boccaccio

Geplaatst door boccaccio (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

moderator (0) PRO, 16 jaar geleden

Rem vast zitten.......

boccaccio (0), 16 jaar geleden

'Rem vast zetten' of 'rem zit vast'?

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

Je rem zit vast.
Door het nu constant aanlopen van de remvoering wordt de remtrommel/schijf en velg bloedheet.

Inderdaad niet doorrijden, meteen laten maken voor je meer schade krijgt...

boccaccio (0), 16 jaar geleden

Zal toch naar een garage moeten... is er iets wat ik even snel kan doen zodat ik zonder problemen bij de garage kom?

boccaccio (0), 16 jaar geleden

De garage zegt dat het komt omdat de remmen en de schijven op zijn....
Kan dit de oorzaak zijn?

Santa (0), 16 jaar geleden

Ach, de remblokken zijn nu TOCH al naar de kl****........

Wellicht is de schijf, als je pecht hebt, mooi blauw geworden en krom getrokken......

Ik zou nu sowieso de blokken vervangen (i.v.m. vergazing) en de schijfdikte EN de slingering van de remschijven opmeten.

boccaccio (0), 16 jaar geleden

Andere garage (second opinion) heeft de rem gedemonteerd en schoongemaakt. Blokken en schijf waren nog goed wist hij mij te vertellen. Kosten: 50,- i.p.v. 250,- bij de andere garage.

Santa (0), 16 jaar geleden

Dus het piepen is nu over.....????

boccaccio (0), 16 jaar geleden

[quote=Santa]Dus het piepen is nu over.....????[/quote]
Hij heeft nooit gepiept...

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

de eigenaar wel ;-)

boccaccio (0), 16 jaar geleden

[quote=sjaak10918]de eigenaar wel ;-)[/quote]
Nou ja zeg :-)

spik3y (0), 16 jaar geleden

als je er niet te lang mee door heb gereden overleefd je schijf het wel(uit ervaring hahahah).

Santa (0), 16 jaar geleden

Maar remblokken verglazen wanneer zij te lang te heet zijn geweest...............

Hopelijk was je er op tijd bij.

boccaccio (0), 16 jaar geleden

Het probleem is weer terug. Gister even nieuwe remblokken gekocht. Het lukt mij echter niet om de achter rem klauw van de schijf te krijgen. 2 bouten op de klauw losgemaakt, er zit nu speling op de klauw maar ik krijg hem er met geen mogelijkheid af. Het lijkt er op dat de blokken achter de schijf blijven 'haken'. de schijf is iets ingesleten waardoor aan de buitenkant een randje is ontstaan. Zover ik kan zien blijft de boel daar achter hangen. Is er een manier op de blokken verder uitelkaar te krijgen?

Iemand trouwens een idee wat de minimale schijf dikte is?

mart-vervoort (0) PRO, 16 jaar geleden

grote waterpomptang over de remblokken zetten en de blokken terug duwen. letop je hoofdremcilinder i.v.m. overlopen van je reservoir.

boccaccio (0), 16 jaar geleden

Vandaag de rem gedemonteerd en voor zover mogelijk schoon gemaakt. Het probleem blijft echter. Het is nu zelfs erger lijkt wel. De rem loopt niet altijd aan, alleen na hevig of lang remmen (na een afrit bijvoorbeeld) Als ik de auto voor een tijdje uit zet of wanneer ik de handrem zeer stevig aantrek en dan probeer weg te rijden en tijdens het rijden langzaam de handrem los laat dan loopt hij niet meer aan. De remblokken zagen er nog goed uit, niet verglaast, de schijf kreeg ik er niet af maar die zag er visueel normaal uit. Tevens moet ik de opmerking geven dat de handrem bijna niet meer werkt, je moet hem heel hoog aantrekken wil hij een beetje afremmen en zelfs dan remt het niet echt goed. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Iemand nog een tip voor waar ik het kan probleem kan zoeken?

boccaccio (0), 16 jaar geleden

Elke tip is welkom.

boccaccio (0), 16 jaar geleden

Ik heb geprobeerd om de remzuiger met een lijmklem in te drukken, maar ik krijg hem niet vergenoeg ingedrukt om er nieuwe blokjes in te doen.

Santa (0), 16 jaar geleden

Ik weet niet hoe het bij JOUW auto zit, maar moet je de remzuiger niet terug DRAAIEN zoals bij de auto's van het VAG-concern..?

boccaccio (0), 16 jaar geleden

Geen idee, ik krijg hem wel +/- 1 cm. ingedrukt maar dat is niet voldoende. Zover ik gelezen heb moet hij in principe terug te drukken zijn. Ik weet niet of iemand anders dit kan bevestigen?

martijn7431 (0), 16 jaar geleden

misschien is het je al gelukt, maar als je de ontluchtingsnippel iets lost, loopt de olie er uit als je de zuiger indrukt. Is de zuiger ver genoeg terug, draai je de nippel weer dicht. Er komt meestal zo weinig uit dat je niet eens hoeft bij te vullen. Na monteren nieuwe blokken wel even ontluchten.

boccaccio (0), 16 jaar geleden

Ik had het probleem al gevonden. Een van de rubbers die om de remzuiger heen zit was gescheurd waardoor de zuiger was gaan roesten en niet meer volledig terug wou. Hierdoor blijf hij dus in sommige gevallen hangen. Na een grondige reiniging werkt alles weer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.