betreft het volgende, kettinggeleiders zijn kapotgeslagen waarschijnlijk door uitgerekte ketting of versleten spanner dus alles nieuw erin, nu heb ik de krukasbout losgedraait om de ketting te vervangen en toen is de krukas gedraaid waarschijnlijk op de een of andere manier zit dus spieloos op elkaar en zie gee merktekens staan om de oliepomp op tijd te zetten , aan deze pomp zitten 2 assen die verbonden zijn met 2 tandwielen aan het uiteinde en daar zitten weer nokken op maar mijn vraag is hoe die nokken moeten staan en de inkeping in de assen. heb het vliegwiel geblokkeerd staan met de speciale pin dus dat staat alvast goed, heb wel de set om de nokkenassen te blokkeren en de sensorplaten maar voor die assen op de oliepomp niet.
iemand die mij kan helpen hiermee informatie of die zoon blok open heeft liggen die kan kijken hoe die origineel staat.
alvast bedankt
sander
motor is een N42 B18A
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
niemand ? moet toch wel iemand zijn die dat weet toch.
zie voor complete informatie in je mail box.
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]zie voor complete informatie in je mail box.
mvg,
Hans.[/quote]
bedankt voor de moeite maar de autodat heb ik zelf al, daar staat niet in hoe de balansassen moeten staan. deze assen zitten aan de oliepomp vast en die moeten in een bepaalde stand geblokkeerd wordenmet speciaal gereedschap lijkt mij. die stand is dus nu verdraait toen de ketting eraf ging.
15 jaar
Sander,
Onderaan de assen zitten gaten,als je ze op tijd hebt zit daaronder weer een boring,dus daar kunnen pennen in
ff afhankelijk van het chassisnr kan het ook zo zijn dat er een caliber aan de achterkant opgeschoven kan worden (caliber lijkt op een stemvork)
Laat ff weten (pm) of het lukt heb het al vaker losgehad..
gr C
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar