Hallo,
na flink inhouden en schokken van mijn 116 i werd bij de BMW dealer de diagnose gesteld dat de bobines, inspuitventielen en bougies vervangen dienden te worden, dit is afgelopen week ook gebeurd. De auto rijdt nu weer normaal al voel ik wel bij constante snelheid steeds kleine hikjes/schokjes en dan met name tussen de 50 en 80 km/h. Het betreft hier nog een 1.6 liter motor en niet de (geknepen) 2 liter.
heeft iemand een idee wat dit nog zou kunnen zijn?
Roy.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als een te arm mengsel.
Kan valse lucht zijn (lek slangetje, lekje voor in de uitlaat), brandstofdruk probleem, of een defecte sensor (lambdasensor).
Gezien de vervanging van bobines, injectors etc. gok ik erop dat de auto last had van misfires. Klopt dat?
Probleem met het mengsel kan eenvoudig worden vastgesteld met uitlezen.
Met een generieke EOBD/OBD2 scanner in live data de waarde van de zogenaamde "Long Term Fuel Trim" bekijken en hier plaatsen.
Allereerst hartelijk dank voor de tip. Ja, de auto schokte behoorlijk tussen de 1300 en 2200 toeren, daarboven trok hij wel normaal door, hier was op het laatste echt niet fatsoenlijk meer mee te rijden. Sinds de reparatie rijdt die weer prima op de schokjes/hikjes na.Volgens de chef werkplaats was ook de computer uitgelezen en was alles prima in orde. Ik zal met deze tip in ieder geval terug gaan naar de dealer om hem daar nog eens naar te laten kijken.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar