Hoe krijg ik meer vermogen met mijn dieseltje zonder grote kosten? 325 tds, de weerstand van de luchtmassameter veranderen? de regeling van de injectiepomp een beetje richting motor verschuiven? turbodruk verhogen door stang van de waste gate bij te regelen, KAN DAT ALLEMAAL?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan allemaal maar heeft geen zin,goede 'chip'kopen..
open lucht filtertje voor betere oppak en lekkere fijne boegie's scheelt toch al wat met optrekken.
19 jaar
Bouggies zou ik maar laten bij een diesl!!!
ik heb zelf een 318 TDS met standaard 90 pk en was niet vooruit te branden.
Ik heb een chip (box)gekocht en heb nu 115 pk en trek bijna alle 325 diesel eruit zonder dat mijn verbuik veel is toegenomen (rij nog steeds gemiddeld 1 op 17) heb daarvoor van alles geprobeerd maar ben toch uitgekomen op een chip.
Succes Fred
19 jaar
ik heb nog wel een power box liggen 200 euro
165 pk
18 jaar
BOB
monteer jij dan bougie's in je diesel ????? hehehehehehe...
zou niet gaan prutsen met je LMM en slangen groter maken,want daarmee haal je je meer ellende op de hals dan de power die je verwachte!
zou ook gewoon voor een chip gaan,en indien nodig er ene laten aanpassen voor jou auto zodat hij mooi afgesteld word op jou motor!
en voor de rest,tjaa...er kan tegenwoordig veel,maar ligt er maar net aan wat de mens eraan uit wilt geven.
Stefan
18 jaar
heb 325 tds met powerbox 165 pk
en ben er nog nooit uitgetrokken door een 318 tds
18 jaar
ik heb nog een v8 blok liggen 5.7 met edelbrock carb
snelle nokkenassen enz
386 pk
: ) : )
18 jaar
en ikke een nieuw type m6 v10 motor met 4 turbo's en een compressor... 1800pk.
ha ha
marcel.
ja altijd baas boven baas hahahaha
18 jaar
heb wel nog nooit geweten dat je van een luchtfilter meer pk gaat krijgen maar kom ik zou ook opteren voor een chip dan
reken wel op wat meer turboslijtage maar die moet je er dan maar bijnemen
als je nog meer power of trekkracht nodig hebt kan je nog altijd een lichter vliegwiel steken dat uw hernemingen beter zijn of een zwaardere tubro steken of een nokkenass-set steken grtz
het goedkoopste is het chippen
vliegwiel voor bmw tussen 600 en 1400euro nokkenassen rond de 500 à 600euro per as!
daarmee heb je toch al kwaliteit dan
grtz
18 jaar
nokkenassen zijn amper merkbaar,spreek uit ervaring,kosten een hoop geld en het brengt amper wat..luchtfilter-pk's zijn gewoon weg bull-shit verhalen,net zoals een lichter vliegwiel,dit heeft 'ook zijn 'voor' en nadelen'
maar hoezo turbo slijtage ? kun je dit wat beter uitleggen ?
Stefan
18 jaar
nee een luchtfilter helpt wel qua pk's alleen zijn het meer hoorbare pk's als dat ie er sneller van word
maar ff over uitlaten er heeft mij iemand verteld dat er onder een bmw standaard als een uitgebalanceerd uitlaat systeem zit wie weet hier wat van
groeten harold
18 jaar
een luchtfilter kun je beter origineel laten harold,geloof me,met een open filter systeem krijg je op den duur toch problemen mee..of er gaan andere dingen de geest geven,met een open filter lijkt het alsof je sneller gaat en harder,maar vergeet niet dat dat bedrog is..door het kabaal bij hogere toeren lijkt dit allen zo..
maar een uitgebalanceerde uitlaat ???? hoe doe je zoiets dan ??
zitten daar dan ook van die loodjes opgeplakt zoals op een velg ???
heheh..
Stefan
18 jaar
nou, het is wel zo dat een originele uitlaat zo gemaakt is , dat het voor de motor de juiste tegendruk geeft.
als je nu een andere uitlaat eronder hangt die meer tegendruk heeft, dan zullen je gassen minder makkelijk de cilinder uit stromen waardoor je cilindervulling verslechterd. en je dus minder trekkracht hebt. (hetzelfde als b.v. je katalysator verstopt zit)
marcel
bij chippen word de turbodruk toch verhoogd?
als hij origine zijn dumpvalve openzet op 1.1 bar en hij doet dit met de chip maar op 1.6bar dan spreek je toch volgens mij van snellere slijtage want de turbo bouwt meer druk op dan normaal, tenzij je de klep verandert, maar bij chippen zit dit er toch niet in eh?
tenzij je een volledig andere turbo koopt dan heb je daar geen problemen mee maar wel een veel hoger kostenkaartje en je moet dan nog klepveertjes en al die bazar bijkopen om u motor (bij zware turbo (vortech of hks of zo)) meer dan 10.000km nog te laten meegaan
grtz
bij lichter vliegwiel krijg je niet meer pk maar je hernemingen zijn beter hij valt bij vergooien niet meer in die "put"
met stage 3 nokkenassen cirquit haar je toch zeker op zijn minst 20pk meer op een benzinemotor standaard 2.0i.
het is niet veel maar dit voel je toch zeer zeker in samenhang met het vliegwiel
grtz
18 jaar
en toch zou ik bij een diesel nooit het vliegwiel lichter maken. dan draait je motor stationair helemaal slecht, wat nog slechter is voor je trillingen in de motor.
Ik zou bij een BMW diesel zeker geen wijzgingen aanbrengen in het luchtfilter. De luchtmassa meter die in de aanzuigbuis achter het filter zit is namenlijk erg gevoleig voor vocht. Door de 'open' luchtfilters gaat meer lucht naar binnen, maar ontstaat ook condensvorming. De K&N mensen willen het niet toegeven, maar deze condens heeft schadelijke gevolgen voor de luchtmassameter, deze gaat namenlijk stuk van (water)conden. Gevolg is een niet meer goed presterende motor, vermogensverlies etc. Beter is de wuto te laten 'chippen'. Ik heb persoonlijk zeer goede ervaringen op dit gebied met Mark Verhoeven uit Nieuw Bergen. (EMS tuning)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar