betreft 320 d. :brandstofpomp reeds vernieuwd.
:verstuivers getest (ook de tweede trap).
:geeft bij de dealer geen storing aan.
:start s'morgens perfect zonder rook.
:starten na ongeveer een of twee uur haast
niet mogelijk en gaat gepaard met enorme
wolken witte rook.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heeft dealer een luchtmassatest gedaan??? en hoe zijn de verstuivers getest, zijn deze ook op retourlekken gecontroleerd.
Is de distributieketting niet versleten?
durf het bijna niet te zeggen cilinderkopkop gescheurd omdat hij wit rookt nadat hij warm geweest is compressie meten met motor op bedrijvstempratuur of even snuffelen, koelvloeistof op de cilinders is smorgens weer weg waardoor hij goed aanslaat
zou het in ieder geval graag horen
19 jaar
Lijkt er op dat de motor dan niet voorgloeit,meet eens of hij gloeit na een paar uur stilstaan.
Hans
Als hij niet gloeit heb je geen wolken witte rook.
19 jaar
Rik,
Moet jij eens kijken wat voor rook overbrande diesel geeft,doordat het voorgloeien niet gebeurd.
Hans
Hans,
Wim spreekt over enorme wolken witte rook. Er staat ook dat hij 's morgens perfect start zonder rook. Volgens mijn ondervinding starten de meeste motoren na een uur of twee ook nog zonder gloeien redelijk vlot,zeker de rechtstreeks ingespoten diesels, tenzij de motor zo goed als geen compressie meer heeft. Maar inderdaad meten is weten, zoals jij aangeeft.
Groeten,
Rik
19 jaar
Rik,
Ik weet uit ervaring dat een BMW zonder gloeien niet aanslaat na een paar uur gestaan te hebben.
Dus mijn visie is dat hij dan niet gloeit maar na doorstarten uiteindelijk aanslaat wat dan uiteraard veel rook veroorzaakt.
Hans
weet niet wat voor ervaring jij er mee hebt, maar wat jij verteld is onzin.
als je een M47 motor in 1 keer start, dus sleutel in 1 keer doordraaien slaat ie meteen aan hoor, ook als ie koud is. werk zelf bij een dealer dus weet waar ik over praat, de voorgloeitijd vanaf de M47 is zo verschrikkelijk kort dat je er niet op hoeft te wachten.
wil weleens weten hoe het koelvloeistofpeil is, en welke pomp er vervangen is, de hogedrukpomp of de pomp in de tank
arnold,de hoge drukpomp is vervangen.(revisie).
WIM.
19 jaar
en hoe is je koelvloeistofpeil?
goed,geen verlies.
wim.
19 jaar
als je de auto eens langer op contact laat staan, slaat de motor dan sneller aan?
Je kunt dit proberen of diverse keren achter elkaar op contact zetten.
Vraag mij toch af hoe de verstuivers gecontroleerd zijn, en trouwens jullie hebben toch een diesel specialist in Nijverdal zitten.
als het defect in de verstuivers zou zitten, zou hij bij koude motor ook slecht aan moeten slaan.
ik heb ook eens gehad dat de revisiepomp niet goed vermaakt was en die starte dan koud ook goed en rijden en optrekken was ook alles goed warm draaien ook in orde maar hoe langer hij stil stond hoe slechter hij starte kan dit probleem niet op een testbank contoleren
19 jaar
En hoe staat het er mee............??
geen verandering.alle tips zijn gecontroleerd of heb ik zelf gedaan zonder resultaat.ik heb nu met een dealer(smudde enschede)de afspraak dat de auto daar naar toe moet.zij gaan dan een computer van een andere BMW overzetten om te proberen of het misschien daar inzit.ik wacht maar af.iedereen bedankt voor het meedenken...wim.....
19 jaar
Ik denk dat de motor te veel diesel ingespoten krijgt. Kijk de kastje denkt dat de motor met de warmloop fase bezig is.De witte rook verklaar ik als volgt: teveel onverbrande diesel, door flink doorstarten slaat hij op den duur aan. maar de fout moet gezocht worden bij de koude start van de motor en sensoren die ermee te maken hebben,MVG.
Hallo allemaal!
BMW 525TD 1998 E39
375.000 km
Loopt perfect en geen olieverbruik en netjes gemiddeld verbruik van 1 op 14 (snelweg en stad) Gebruik: 120 km per dag.
Compressie op alle zes ok. En pomp druk ok. enz.
Zelfde probleem.
Starten Koud start ok.(gloeid voor)
Starten Warm start ok.(gloeid niet)
Starten na 25min na afzetten ok. (gloeid niet)
Starten na 30min na afzetten moeilijk. (gloeid niet) na 10 sec en dan zwarte rook.
Starten na 60min na afzetten moeilijk. (gloeid niet) na 10 sec en dan zwarte rook.
Starten na 80min na afzetten ok. (gloeid voor)
Starten na korte (+- 5min) rit dus niet echt warm geworden geen problemen. start direct en gloeid voor.
Tijden schuiven op na als de temperatuur buiten toeneemt.
Temp sensor vervangen. geen resultaat.
Gloei relais vervangen geen resultaat.
14 jaar
PROBLEEM OPGELOST! Start nu altijd weer in 1 keer!
Gloeid nu wel voor als hij nog redelijk warm is.
Reparatie kosten uiteindelijk 27 Euro. excl. 2 uur werk.
Eindelijk electrische schema gevonden van de M51 diesel E39.
Kleuren v.d. kabels en relais nummers en voedingen.
Werkt anders dan ik dacht, met afvallen van spanningen i.p.v 12 V erop te zettten.
Reparatie kosten uiteindelijk 27 Euro. excl. 2 uur werk.
FF een mailtje dan stuur ik je de de Electrical troubleshooting manual in PDF (5.75MB). (Ook voor alle andere types van 1998 incl. bezine)
14 jaar
[quote=Hans]Rik,
Ik weet uit ervaring dat een BMW zonder gloeien niet aanslaat na een paar uur gestaan te hebben.
Dus mijn visie is dat hij dan niet gloeit maar na doorstarten uiteindelijk aanslaat wat dan uiteraard veel rook veroorzaakt.
Hans[/quote]
Ik heb deze probleem, ook en Hans je hebt gelijk. Ik heb een 525TDS van '99.
's morgens start hij zonder probleem en hij gloeit ook voor en geen rook vanachter.
Maar ik ga even naar de winkel en stap terug in mijn auto en hij gloeit niet voor (display niet en spanning gemeten ook niet) en dan moet ik 3 à 4 keer forceren voor hem aan de gang te krijgen en dan heb ik wel een serieuse wolkje vanachter!!
Er zit een nieuwe startmotor en spoel in, nieuwe voorgloeirelais, nieuwe gloeibougies.
Ik weet het niet meer.. wat denken jullie?? Iemand ervaring ermee..??
14 jaar
[quote=ChrisZegers]PROBLEEM OPGELOST! Start nu altijd weer in 1 keer!
Gloeid nu wel voor als hij nog redelijk warm is.
Reparatie kosten uiteindelijk 27 Euro. excl. 2 uur werk.
Eindelijk electrische schema gevonden van de M51 diesel E39.
Kleuren v.d. kabels en relais nummers en voedingen.
Werkt anders dan ik dacht, met afvallen van spanningen i.p.v 12 V erop te zettten.
Reparatie kosten uiteindelijk 27 Euro. excl. 2 uur werk.
FF een mailtje dan stuur ik je de de Electrical troubleshooting manual in PDF (5.75MB). (Ook voor alle andere types van 1998 incl. bezine)[/quote]
Hey Chris, nogmaal bedankt voor uw hulp.
Ik heb de relais besteld, maar ik had toch graag de oorzaak geweten. Die motortemperatuur meter zit bij mij toch ergens anders.. Juist onder de luchtinlaatcollector zit bij mij enkel een dubbele temperatuurmeter. Iets meer naar beneden aan de oliefilter: zitten er 2sensoren: één olietemperatuur en één oliedrukmeter.
Ik heb de sensor bij BMW besteld en ze hadden ook gezegd dat hij rond injector 3 zit, wat larie is, maar RealOEM.com zegt ook het zelfde. (zie foto -->nr 6) Bij de mijne zit er alleen sensor (nr.10) ...
HELP PLEASE... :-)
14 jaar
Nu bijna 2 jaar geleden en ik ben zelf ook nooit meer achter de echte oorzaak gekomen.
Geeft niks. Dealers weten het ook niet. Ja dure onderdelen of gehele motoren vervangen daar zijn ze goed in.
Met speculeren of kreten roepen dan wel interessant doen is nog geen motor op deze aardbol beter van gaan starten.
Nu al weer 2 jaar en 100.000km geleden ingebouwd en werkt heerlijk! altijd zelf voor gloeien en altijd direct starten.
Zo het ik het t opgelost:
Het voorgloei relais gewoon laten zitten, en er een nieuw universeel relais er naast plaatsen. (12volt 100 ampère) zodat je met een knopje onder je dash-board het nieuwe relais zelf kan bedienen.(voorgloeien)
Als je in de buurt woont kun je ook wel komen kijken. Ik woon in nabij Eindhoven.
Of ff mailtje voor de tekening of Electrical troubleshooting manual in PDF (5.75MB).
MVG Chris
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar