auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 525TDS: Ik hoor geklapper links voor als er over een klinkerweg word ger

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tds

De auto is vorige week goed gekeurd maar ik hoor nog steeds geklapper links voor.
Nu wil ik de dunne stabilisatorstang vervangen maar ik krijg de bovenste nummer 6 wil niet los niet los.
Zal eerst even een foto uploaden als dat wil................ dat wil dus niet!

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Se...


Alle stabilisator stangen zijn vernieuwd links voor maar nog steeds last van het geklapper bij de keuring konden ze ook niets vinden.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Se...
Stabilisatorstang nummer 11 is vernieuwd en een nieuw rubber nummer 5 van de stabilisatorstang 4.

Rudy
BMW 525TDS
1998 Automaat

Geplaatst door

nanotechfuelsaver (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kennelijk is het probleem gelijk de oplossing ?

Ik drukte op enter toen ging het niet goed :(
Hopelijk is het nu duidelijk, de nummer 6 zit muurvast moet ik er met de brander op?

Rudy

Vandaag ben ik met een brander bezig geweest en het was 1 tik met de hamer :) :)
De nieuwe stabilisatorstang gemonteerd en voorzichtig aandraaien de auto laten zakken en 5 meter heen en weer rijden daarna de stabilisatorstang goed vast draaien.
Een eindje gereden maar nog steeds het geklapper links voor.
Morgen ga ik de beschermplaat onder de motor verwijderen en kijken of er misschien iets anders niet goed vast zit.

Wordt vervolgd,

Rudy

Nu heb ik de beschermplaat onder de motor verwijderd en er een stukje mee gereden en nog steeds het geklapper onder de wagen linksvoor.
Met een koevoet onder de auto bezig geweest alles zit goed vast geen speling.
Ik ben radeloos, misschien iemand dezelfde ervaring gehad hier op het forum?

Het zal wel weer een lullig iets zijn, ook de schokbrekers zijn 6 maanden geleden vervangen i.v.m. een gebroken schokbreker schotel.

Rudy

type en bouwjaar zijn wel makkelijk
ik denk aan een schokdemper of bevestiging /rubber hiervan

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Het geklapper is begonnen nadat ik 2 nieuwe rubbers (nummer 5) van de stabilisatorstang 4 heb laten vernieuwen zie foto: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Se...

Nog maar een keer:
BMW 525TDS
Januari 1998 Automaat

Heb je geen speling op de fuseekogels? Dit maakt akelig klapperend geluid

Bas_petiet 0
badge

15 jaar

De auto is een paar weken geleden gekeurd daar heb ik eerst op gewacht maar ze konden ook niets vinden.
Als er speling in de fuseekogels zat had de wagen niet door de keuring gekomen.

Rudy

Ieder mens kan wat over het hoofd zien!(ook een keurmeester) Ik zal toch alles nog maar eens goed controleren aan de opghanging.

Bas_petiet 0
badge

15 jaar

en voor de keuring mag er 1 mm speliung boven de fabrieks speling zijn

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

misschien de metalen beschermplaat achter je schijf?
Bij mij rammelde die ook en ik kon er maar niet achterkomen wat het was, later bleek dat dit de oorzaak was.

svaleras 155

15 jaar

Hallo Bas_petiet en CARS&MOTORS,
Morgen ga ik nog een keer kijken onder de auto anders ga ik eens naar een andere garage laat die er maar eens in rijden en naar kijken.

svaleras,
De metalen beschermplaat achter de schijf dat geval ken ik, vorig jaar reed ik in Zwitserland met deze BMW en iedere voetganger keek mij aan wat een verschrikkelijk gerammel is dat, heb de beschermplaat laten verwijderen bij een garage in Zwitserland :)

Rudy

Volgende week Zaterdag wordt de auto nagekeken door de garage.
Vandaag onder het rijden kwam ik erachter als ik tijdens het rijden over een klinkerweg de rem lichtjes indruk het geklapper helemaal weg is.
Wat is jullie eerste indruk wat dit kan betekenen?

Rudy

heb je aan beide kanten de stabalisator stangen vervangen ?

de schokbrekers zijn 6 maanden geleden vervangen i.v.m. een gebroken schokbreker schotel aan de rechterkant, ook is toen de stabalisator stang aan de rechterkant vernieuwd.
En vorige week de stabalisator stang aan de linkerkant.
Stabilisatorstang nummer 11 is links vernieuwd: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Se...
En een nieuw rubber nummer 5 van de stabilisatorstang 4. (Rubber Nr.5 is aan de linker en rechter zijde vernieuwd) http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Se...
Rubber 2 is ook aan beide kanten vervangen: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Se...

Rudy

Heb net het wiel eraf gehaald (18.15 uur) en als ik de remschijf met korte rukjes heen en weer draai hoor ik dat er wat los zit hij knoekerd.
Ik laat het wiel er nog even af en hoop nog een oplossing te krijgen hier op het forum.

Rudy

Ik denk dat het gewoon de remblokken zijn die rammelen.....

Hans4040 1435
badge vip badge

15 jaar

Oke.ik heb net de braam van de schijven afgeslepen kijkenof dit helpt.
Hans moet ik anders nieuwe remblokken monteren ze zien er nog heel goed uit?

Rudy

Zoals het er nu uitziet heb ik speling in de linker remklauw morgen bekijk ik de andere kant, als daar geen speling in de remklauw zit moet er dan een andere remklauw op?
Morgen ga ik weer verder.

Rudy

Ik ga met Hans4040 mee..

Of de remblokken die je hoort,of zoals je zegt,de klauw die speling heeft,waarschijnlijk zijn de pennen versleten of droog ( die de remklauw geleid )

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

>>>waarschijnlijk zijn de pennen versleten of droog <<<<

Zijn het de 2 pennen waar de inbus sleutel op moet om de remklauw te verwijderen?
Als ik nieuwe pennen bestel is het gerammel dan weg of moet er een nieuwe of andere remklauw op?

Rudy

Even controleren op speling / slijtagesporen..je kan ook nieuwe kopen,ff invetten,monteren,klaar..

Als deze droog zijn rammelen ze ook nog wel eens graag.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hoi Stefan,

Er zitten nieuwe pennen in maar het geklapper is niet over.

Vandaag bij een andere garage geweest en die zei dat de linker schokbreker versleten / stuk was.
Hij drukte aan de rechterkant op het spatbord en daar voelde hij geen speling in/aan de bout aan de bovenkant van de schokbreker, daarna deed hij hetzelfde aan de linkerkant en daar voelde hij dat de schokbreker bout aan die kant ruimte/speling zat.

Dit “kan” voorkomen zei de monteur als de bovenste bout van de schokbreker “b.v.” met een luchtsleutel wordt aangedraaid.
Het is hem een keer gebeurd met een luchtsleutel en kon daarna gelijk een nieuwe schokbreker monteren.

Ik weet niet of dit de manier is om de schokbreker te testen, de monteur heeft ook onder de wagen gekeken naar de ophanging en stabilisatie stangen en hij kon daar geen speling in ontdekken.

Daarna ben ik naar de garage gegaan die deze 2 Monroe schokbrekers aan de voorkant heeft gemonteerd maar zijn eerste indruk was een beetje sceptisch, hij zei ook als hij stuk is bestel ik een nieuwe maar als ik de schokbreker opstuur en later blijkt dat er niets aan mankeert krijg ik dezelfde schokbreker gewoon terug en dan zijn de kosten voor hem.

Volgende week zaterdag heb ik een afspraak bij hem en dan kan hij in de auto rijden en eens horen wat een verschrikkelijk geklapper het is op een klinkerweg deze garage heeft de auto ook gekeurd.

Wat zijn jullie ervaringen met nieuwe schokbrekers die binnen een paar maanden stuk gaan?

Rudy

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.