BMW 3-Serie: Inhouden

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: M43

Ik heb een BMW met het volgende probleem. Met een koude motor is er niets aan de hand en loopt verder prima. Als motor warmer wordt, dan gaan hij steeds erger inhouden. Er is dan bijna geen toeren in te krijgen en veel harder dan zeventig is er niet mee te rijden. Laat je hem een half uur afkoelen dan gaat het weer eventjes goed. stekker van de luchtvolumemeter los genomen maar dat maakt geen verschil. Het is voornamelijk met accelereren. Het lijkt net of de uitlaat dicht zit, maar dat kan niet want koud loopt het wel gewoon goed.
Wie weet wat dit kan zijn.

Jacob1985

Geplaatst door Jacob1985 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

rick kadett (0), 13 jaar geleden

msss je lamda sensor of je temperatuur sensor of lmm !!!!

Jacob1985 (0), 13 jaar geleden

van ochtend met de auto gereden en het probleem was een stuk minder, vanmiddag was het probleem er weer. motor maakt niet meer dan 2500 toeren en hij blaft in het luchtfilter. luchtvolume meter uitgewisseld maar helpt niets. uitlaat ramelt wel, komt het wel eens voor bij bmw dat de uitlaat dicht zit? en gaan de bobineblokken wel eens kapot? verder is er nergens een vacuumlek.

Rick, volgens mij doet de lambda regeling niet mee met vol gas geven, temperatuur sensor geeft vaak problemen met koude motor en de luchtmassa (volume) meter heb ik vandaag uitgesloten. Verder nog ideeen?

Wie kan mij verder helpen.

rick kadett (0), 13 jaar geleden

ik weet bijna zeker dat het in je onsteking zit ivm dat hij blaft backfire grote kans dat je bobine of je kabels of je bougies kapot zijn kabels kan je testen met een planten spuit nevel je kabels nat en kijk of je vonken ziet haal je bougies er uit en kijk of ze nog in goeie staat zijn en je bobine kan je kijken of hij een scheur vertoont (heb ik gehad met me bmw toen ) en als je er niks aan ziet even kijken of je er 1 kan regelen via de sloop

ps je lamda regelt ten alle tijden je uitstoot dus ook als je gas geef hij hoeft ook niet altijd een storing aan tegeven terwijl hij wel kapot is

heb je je pulsgever krukas sensor al nageken als die niet meer helemaal goed werkt dan krijg je deze euvel ook (KOMT VAAK VOOR ) IVM DAT DE MIN NIET INORDE IS


succes

Jacob1985 (0), 13 jaar geleden

Hallo Rick,

Het is 1 bobine met 4 losse kabels, bougies zien er goed uit maar ik ga ze morgen toch vernieuwen voor de zekerheid. echt een backfire is het niet, dat ken ik van andere auto`s. dat is meer knallen in het luchtfilterhuis.Ik kan gewoon plank gas houden en dan komt hij niet op toeren. de krukas en nokkenas sensoren denk ik niet echt aan want koud loopt de auto gewoon wel goed. en ik heb dat met de plantenspuit geprobeerd en hij komt dan wel nog minder hoog in toeren, dan tot 2000 ongeveer ipv 2500, misschien dat de vonk overslaat inwendig in de bobine naar een andere cilinder?

Bedankt voor je snelle reactie,

Gr

rick kadett (0), 13 jaar geleden

loopt de auto wel goed als hij koud is :S:S dus dan kan je wel 5000 toeren draaien bvb? zoja dan denk ik n iet dat het aan je bougies ligt maar vervangen kan geen kwaad ik zou toch denken aan je krukas sensor als je alles geprobeerd heb dan zou ik toch daar aaan denken veel succes

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Lambdaregeling gaat er toch echt af bij vol gas. Er is dan ook geen regeling meer - lambdasensor geeft dan continue rijk aan.
Moet ook wel, want anders verbrandt de motor.

Bij een geblazen motor gaat de regeling er al eerder af. Daar hoef je niet eens volgas voor te geven.
Zo gauw je een klein beetje overdruk hebt, wordt de regeling al uitgeschakeld.

Onder OBD2 en EOBD kun je het zelfs uitlezen. Geeft de status: Open loop due to engine load
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs...

Jacob1985 (0), 13 jaar geleden

koud zou hij wel 5000 toeren kunnen draaien, bougies vernieuw ik uit voorzorg, dan loopt de ontsteekspanning ook niet zo hoog op
morgen ga ik even naar de garage om uit te lezen, het probleem sluipt er langzaam in als de motor temp op loopt. begint dus steeds meer in te houden als je er koud mee weg rijdt . eerst merk je als je gas geeft dat ie in toeren komt, laat je dan gas los en geef je plotsling weer gas dan heeft hij het ook. en als de motor goed op temp is dan heeft hij het continu.

Jacob1985 (0), 13 jaar geleden

Ik wil even laten weten dat het probleem verholpen is. Vandaag de kat. er onderheen gehaald. en even gereden met een open uitlaat. het inhouden is helemaal over. conclusie uitlaat dicht zitten.

Jacob1985 (0), 13 jaar geleden

Hartelijk dank voor het mee denken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.