Best BMW profs,na de start is het olie druk lampje uit na 100 m gaat het 10 sec branden daarna blijft het de hele rit uit,het olie pijl staat goed,volgens de dealer moet er flink wat open om dit te repareren,wat kan de oorzaak zijn en is het probleem eenvoudig op te lossen?
Alvast bedankt groet Leo.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brand het lampje rood of oranje?
Het lampje brand rood
laat de oliedruk meten dan weet je iets meer
De auto rijd er al een half jaar mee rond dus de olie druk zal wel goed zijn volgens de dealer is er een sensor probleem en volgens zeggen is dat een grote in greep
een olie sensor vervangen grote ingreep ? laat de dealer dit even zwart op wit zetten als je motor stuk gaat door geen smering dat hun dan de kosten betalen, heb daar helaas ervaring mee
Oliedruksensor zit op het oliefilterhuis aan de achterkant, dynamo weghalen dan kun je er bij.
kunnen ze ook gelijk de druk meten
oliedrukschakelaar is zo te vervangen idd gelijk eerst oliedruk meten als je de schakelaar toch eruit hebt.
heeft de dealer het niet over een oliepomp?dat is wel een grote ingreep?
Allemaal bedankt voor de info , groet Leo
Sorry verkeerde info gegeven,na de start gaat het lampje uit na 7 sec gaat het lampje 10 sec ORANJE branden daar na blijft het uit gr Leo.
Dan zit je probleem in de olieniveau sensor, deze zit onder in de carterpan.
Kan je deze los koppelen?zodat het oranje lampje uit blijft.en dan zelf af en toe olie pijlen.groet Leo
heeft er nog iemand een idee of het door gelust kan worden? gr Leo
Volgens mij kan dat niet, geen signaal of foutief signaal resulteerd denk ik in permanent branden van het lampje.
Als het een vlotter is die aan/uit schakelt zou dat makkelijk te faken zijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar