Mijn houdt continue in. Ik zal proberen om het uit te leggen.
Als ik in mijn auto stap en wegrijd dan doe ik dat altijd zo rustig mogelijk, dus gewoon normaal optrekken. Dan houdt hij al vaak in zodra ik geschakeld heb en als ik gewoon rustig verger gas geef naar de 50 dan houdt hij ook een aantal keren in. Het valt op dat dit gebeurt bij rusig en normaal gebruik van de auto zodra je lekker rustig rijdt zonder al te veel te toeren te maken heeft hij dat hij eventjes inhoudt en dan weer verder gaat. Geef ik wat meer gas dan doet hij dat niet, wel wanneer ik vol gas geef. Wanneer ik vol gas geef dan trekt de auto wel snel en goed op maar met de nodige inhoudingen. Kan iemand mij vertellen wat het kan zijn. De lmm is inmiddels al door de dealer vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de LMM ook netjes opnieuw geprogrameerd?
Soms is er echt nieuwe software nodig ipv. alleen de foutcodes te wissen in modules.
ja hij heeft zeker een uur aan de computer gehangen bij de dealer, op de factuur kon ik dat ook terug zien. De luchtmassameter was 189 exc en enkel de meter de rest was het coderen.
18 jaar
Hmm ... oke da's dan duidelijk.
Hoeveel KM heeft de auto gelopen?
Heeft ie een M47 of M47TU motor?
Het kan wel eens zijn dat de voorste Cat dicht begint te geraken.
Kun je wel de top halen ( +- 200 KM/hr) ?
18 jaar
volgens de teller staat er nu ongeveer 195.000 kilometer. Wat voor moter het is weet ik niet maar 200 kilometer per uur dat haalt hij wel denk ik. Ik heb vorige maand nog 190 gereden. Ik hoor wel iets rammelen in de uitlaat. Soms hoor ik het voor en soms hooor ik iets achter net alsof er wat los in zit. Ik weet niet of het de cat is.
18 jaar
ik ga donderdag naar de dealer om hem uit te laten lezen moet ik nog ergens mee rekening houden voordat hij mij een dure rekening presenteerd. Kijk ik wil graag mijn storing oplossen en wil daar oook natuurlijk de rekening voor betalen maar je hoort tegenwoordig hele rare verhalen man over dingen die op de factuur staan die helemaal niet gehoeven hebben.
18 jaar
Hallo daar, ik heb het probleem dat jij omschrijft ook, Nu heb ik een 320d '99 met ruim 250000 op de teller, een super auto voor de rest, ik merk bij het probleem dat jij omschrijft dat hij ook schokt, dat als je hem stationair laat draaien en inneens gas geeft, dan zie je het toerental omhoog gaan natuurlijk maar bij het omhooggaan van de toerental ""hapt'' ie een keer naar diesel of lucht lijkt wel. Dan denk ik gelijk aan de brandstofpomp maar daar zie ik dan gelijk weer vanaf omdat die al een keer is vervangen en daarna deed hij het heel goed goed, dit is na ongeveer een paar maanden gebeurd, inneens en uit het niets, ik heb alles laten meten in de motor, uit laten lezen, druk is goed, turbo word goed aangestuurd en er is geen lek in het vacuumsysteem of slangen, de dealer zegt tegen mij dat er geen stroringen zijn maar er wel iets met de auto aan de hand is en hun het niet snel kunnen vinden, nu kunnen ze het bij bmw heus wel maken maar als hun alles gaan repareren en vervangen kost het je bergen geld, een nieuwe luchtmassameter erin zetten is geen probleem maar die kunnen ze niet meer uit de auto halen en in de kast leggen natuurlijk, dus dan loopt je factuur heel hard omhoog door alles te vervangen. Hierbij heb ik ook vermogen verlies al haalt hij wel de 210 km zelfs, omdat ik toch iemand ben die tot in de details ga word ik hier helemaal gek van... ik rijd er nu al meer dan een jaar zo in, maar hij gaat gewoon niet kapot..
groeten..
18 jaar
Hallo daar, ik heb het probleem dat jij omschrijft ook, Nu heb ik een 320d '99 (m47 motor) met ruim 250000 op de teller, een super auto voor de rest, ik merk bij het probleem dat jij omschrijft dat hij ook schokt, dat als je hem stationair laat draaien en inneens gas geeft, dan zie je het toerental omhoog gaan natuurlijk maar bij het omhooggaan van de toerental ""hapt'' ie een keer naar diesel of lucht lijkt wel. Dan denk ik gelijk aan de brandstofpomp maar daar zie ik dan gelijk weer vanaf omdat die al een keer is vervangen en daarna deed hij het heel goed goed, dit is na ongeveer een paar maanden gebeurd, inneens en uit het niets, ik heb alles laten meten in de motor, uit laten lezen, druk is goed, turbo word goed aangestuurd en er is geen lek in het vacuumsysteem of slangen, de dealer zegt tegen mij dat er geen stroringen zijn maar er wel iets met de auto aan de hand is en hun het niet snel kunnen vinden, nu kunnen ze het bij bmw heus wel maken maar als hun alles gaan repareren en vervangen kost het je bergen geld, een nieuwe luchtmassameter erin zetten is geen probleem maar die kunnen ze niet meer uit de auto halen en in de kast leggen natuurlijk, dus dan loopt je factuur heel hard omhoog door alles te vervangen. Hierbij heb ik ook vermogen verlies al haalt hij wel de 210 km zelfs, omdat ik toch iemand ben die tot in de details ga word ik hier helemaal gek van... ik rijd er nu al meer dan een jaar zo in, maar hij gaat gewoon niet kapot..
groeten..
18 jaar
@toerist,
Ik heb een tekeningetje bijgevoegd hoe (als het goed is) je Cat eruitziet en aangegeven waar ze zitten.
(Onderdeel 15 is niet op onze auto's aanwezig)
Het eigenaardige is dat hier dus een halve uitlaat Cat is bestaand uit 2 delen maar goed dat is waar ze bij BMW voor kiezen.
Dat rammelen zou best één van de 2 Cat elementen kunnen zijn.
Ik weet niet of het element dicht zit en daardoor dat probleem ontstaat maar het zou best eens kunnen.
Of dat ze met uitlezen wat kunnen achterhalen betwijfel ik maar als je dat niet laat doen dan weet je ook niets over het motor management.
Ergens op letten ..... jah da's een goede vraag maar ik denk dat je nergens op kunt letten en alleen maar kun horen wat ze met uitlezen hebben geconstateerd.
In ieder geval, succes met uitlezen !
@Faceon
Nee idd, kapot gaan doet ie niet ;-) maar dit kan ook bij jou een probleem zijn.
En inderdaad een LMM is duur maar ook dat kan een oorzaak zijn van het inhouden maar dit moet eigenlijk wel te meten zijn door de dealer.
Ik heb zelf het probleem dat ie inhoud bij 120 en ook echt in een noodloop valt.
Nu heb ik in het weekend de eerste cat leeg gemaakt en kan zomaar door naar de 160 alleen niet constant dus heb ik toch het vermoede dat het daar moet zitten.
Nu wil het natuurlijk niet zeggen dat dit bij jullie ook zo is maar je zou eens kunnen kijken of je evt. zonder uitlaat zou kunnen rijden om te kijken wat de auto doet (ga ik denk ik ook eens doen).
In ieder geval jij ook succes en mocht ik iets weten, laat ik het hier achter.
18 jaar
ik ga het toch proberen,, en beemer heel erg bedankt voor de tekening is me nu heel wat duidelijker. Maar stel je voor dat het de cat is moet ik hem laten vervangen door de dealer of zeg je je kan ook gewoon naar profile of iets dergelijks gaan. dank je wel alvast
18 jaar
@toerist,
Uhm ... ik zou niet weten of ze die bij Profile kunnen leveren, ik doe zelf eigenlijk alles aan m'n auto en ga altijd naar een automaterialen zaak en die kunnen hem wel leveren.
Ikzelf zou dit onderdeel toch bij de BMWdealer bestellen omdat dit een speciaal ondedeel is wat onder geen andere auto voorkomt (volgens mij).
Maar als je het zelf wil doen en Profile kan hem niet leveren dan kun je hem gewoon bij de BMW dealer bestellen, het grapje kost ong. 550 euro.
18 jaar
he toerist dat grapje van 550 euro is dat zonder arbeidsloon. Als het inculusief montage is dan wil ik het nog wel door de dealer uit laten voeren. Indien dit niet inclusief arbeidsloon is waar moet ik ongeveer op gokken aan totale kosten mits het de cat is dan he.
Alvast bedankt, ik moet morgen naar de dealer voor de zoveelste keer grauwwwwwwwwwwwww.
18 jaar
@toerist
Dat "grapje" is alleen voor het onderdeel.
Als je het onderdeel opzoekt en de prijs in dollars omzet naar euro's dan klopt dat aardig !
18 jaar
a
ik kom net terug van de dealer, nou die beste man heeft geconstateerd dat er een storing 59 keer in is voor gekomen, zo zo wat een ontedekking de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Alleen kon hij niets aan de storing doen omdat hij niet weet wat het is en dat hij er wel een week de tijd voor nodig zou kunnen hebben. Dat is nog eens service maar ja laten we het daar maar niet over hebben. Er is een storing geconstateerd dat te maken had met de LMM. Deze storing hebben ze gewist en kwam niet meer terug zeggen ze. Verder mocht ik een andere afspraak maken om de auto weer na te laten kijken. Maar toen ik weg reed van de garage heeft de auto niet ingehouden. Maar toch heb ik het gevoel dat hij vroeger veel beter optrok en minder geluid maakte maar dan kan ook iets psychisch van mij zijn hoor. Nou vraag ik me af wat ze bij de volgende afspraak gaan doen, ik vind het vaag allemaal maar zou het toch kunnen dat het gewoon een kwestie van uitlezeen was en restetten. Wat dan kan natuurlijk ook nog. Voor zover de update.
18 jaar
[quote=toerist]ik kom net terug van de dealer, nou die beste man heeft geconstateerd dat er een storing 59 keer in is voor gekomen, zo zo wat een ontedekking de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Alleen kon hij niets aan de storing doen omdat hij niet weet wat het is en dat hij er wel een week de tijd voor nodig zou kunnen hebben. Dat is nog eens service maar ja laten we het daar maar niet over hebben. Er is een storing geconstateerd dat te maken had met de LMM. Deze storing hebben ze gewist en kwam niet meer terug zeggen ze. Verder mocht ik een andere afspraak maken om de auto weer na te laten kijken. Maar toen ik weg reed van de garage heeft de auto niet ingehouden. Maar toch heb ik het gevoel dat hij vroeger veel beter optrok en minder geluid maakte maar dan kan ook iets psychisch van mij zijn hoor. Nou vraag ik me af wat ze bij de volgende afspraak gaan doen, ik vind het vaag allemaal maar zou het toch kunnen dat het gewoon een kwestie van uitlezeen was en restetten. Wat dan kan natuurlijk ook nog. Voor zover de update.[/quote]
met hoeveel namen zit jij op deze site..... jij flippert van het één naar de andere naam vanmorgen stond dit zelfde topic nog onder de naam hendrik....?Laatst bewerkt door hendrikjan (Gisteren 21:18:31) ???????
hendrikjan
Professional
Echte naam: hendrikjan
Woonplaats: nieuwkoop
Bedrijf: auto nieuwkoop
Geregistreerd: 1 november 2006
Berichten: 2
toerist
Particulier
Echte naam: nvt
Woonplaats: nvt
Bedrijf: nvt
Geregistreerd: 29 oktober 2006
Berichten: 16
indien jij je naam aanpast doe dat dan ook even met jou IP-nummer je valt wel erg op momenteel. dat had je zeker nog niet in de gaten.... ''mooi he zo'n IP-nummer''
paul,
Ach ja, te herkennen aan dat fautlose gesgrift....
18 jaar
Wat bedoel je daarmee, Santa?
18 jaar
Nou, dat sommige mensen te herkennen zijn aan hun manier van schrijven....
18 jaar
Oh, bedoel je dat!?
Ik dacht dat je bedoelde dat sommigen communiceren met zichzelf....
18 jaar
Hoe bedoel je?
18 jaar
Nou, ik ben Santa enh ik stel een vraag
18 jaar
Oh, en dan ben ik die andere Santa en geef de antwoorden...
18 jaar
Juist
18 jaar
Zijn er dan echt mensen die dat doen, Santa?
18 jaar
Heeft Peugeotje verstand van auto's dan?
18 jaar
Dat weet ik niet. Hij lijkt wel veel suggesties op te kunnen hoesten...
18 jaar
Tja, dat kan ook komen omdat hij verkouden is. Misschien moet hij zichzelf eens gaan "restetten en uitlezeen"......
18 jaar
Maar waar hebben we het eigenlijk over, Santa?
18 jaar
Santa, ik zou het je niet kunnen vertellen..............
18 jaar
Ik kan je wat slecht verstaan, Santa.....
18 jaar
Ja, de kraag van mijn overhemd zit voor mijn mond. Heb ik wel vaker wanneer ik uit mijn nek zit te kletsen!
18 jaar
Da's errug lastig, Santa
18 jaar
Valt mee, hoor! Je raakt er aan gewend. Maar goed, de gummer kan hier nu weer aan het werk en wellicht kan hij ook achter de schermen de boel ff kortsluiten
18 jaar
Maar het kan toch ook gewoon toeval zijn, Santa?
18 jaar
Natuurlijk, Santa, natuurlijk! In dat geval bied ik alvast mijn excuses in het vooruit aan!
18 jaar
Maar wie NA de letter A nu B (eemer) wil rijden, moet ook C (ash) zeggen!
18 jaar
Ho Ho even rustig aan jongens, wat jullie zeggen klopt. Toen ik dat bericht intikte stond de site problemcar al aangemeld. Later toen ik thuis was zag ik dat henk aangemeld stond op zijn naam toen ik dat berichtje intikte. Ik zelf wist niets van de site van problemcar, ik heb het ook maar gehoord van collegas die er regelmatig op zitten. Ik werk bij een advocatenkantoor als telefonist met nog een paar collegas. Onze computers hebben geen internet. Er is maar 1 computer die aangesloten is op het internet op onze afdeling en daar maken we met z`n alleen gebruik van. Omdat er een paar de boel hier op stelten zetten wil niet zeggen dat jullie mij daar ook over moeten aanspreken. Ik ben hier met een serieus probleem voor mijn auto en stel hier gewoon serieus de vragen waar ik zelf geen antwoord op weet.
18 jaar
Kennelijk viel er dus wel het een en ander op.......
En dan zitten jullie wel heel kort achter elkaar op dezelfde computer en komen jullie elkaar NIET tegen.....?
18 jaar
Jawel man we komen elkaar wel tegen man. De een loopt te kloten de ander denkt dat hij koning is en weer een ander denkt dat hij abraham moscowitch is heb ik gezien. Maar ondertussen heb ik het gevoeld dat ik de enige ben hier met een serieus probleem. De een heeft een halve gare peugot die allelei toeters en bellen heeft en de ander een volkswagen, volvo en ga zo maar door. Zo heeft iedereen zijn shit die hij opgelost wil zien. We werken op een afdeling dus iedereen kan zien wanneer iemand op het internet zit. Tja vaak doen we het als de afdelingschef er niet is haahahahaha. Maar heef iemand nog oplossingen voor het probleem
18 jaar
[quote=toerist]Jawel man we komen elkaar wel tegen man. De een loopt te kloten de ander denkt dat hij koning is en weer een ander denkt dat hij abraham moscowitch is heb ik gezien. Maar ondertussen heb ik het gevoeld dat ik de enige ben hier met een serieus probleem. De een heeft een halve gare peugot die allelei toeters en bellen heeft en de ander een volkswagen, volvo en ga zo maar door. Zo heeft iedereen zijn shit die hij opgelost wil zien. We werken op een afdeling dus iedereen kan zien wanneer iemand op het internet zit. Tja vaak doen we het als de afdelingschef er niet is haahahahaha. Maar heef iemand nog oplossingen voor het probleem[/quote]
wel vreemd alle namen onder het zelfde IP-numer.. (ik hou nog wat achter de hand) leuk voor alle lezers hier op de site.. men valt vanzelf door de mand.. wij willen ook wel eens lachen.
peugeotje... die had ook een volvo en een BMW antwoorde zelfs onder een ander naam op zijn eigen antwoorden met ook dezelfde schijffouten.
is het Moskovitch of moscowitch? peugot of peugeot? halve gare of halvegare? en dat werkt op een advocatenkantoor...? klinkt onwaarschijnlijk..... ''dromen zijn bedrog''
paul,
Misschien issie wat in de war en bedoelt hij een Moskvitch.....
Voor de niet-kenner: een russisch voertuig...
18 jaar
Laat maar ik weet niet wie jullie zijn. Maar ik ga hier niet op in. Ik ben hier voor mijn probleem en niet voor jullie. Ps het is bij ons een strijd wie de mooiste auto heeft. Hij een peugot dan ik een mooiere, hij een renault dan ik een mooiere, hij een bmw dan wil hij een mooiere. En ps er is hier maar 1 computer met internet dus die ipadress kan wel kloppen ja. En ik ben maar een telefonist en doe me niet slimmer of anders voor dan sommige mensen. Maar ik zie dat sommigen dat veel beter weten en veel beter kunnen zien. Was ik ook maar zo slim en helderziend dat ik alles op afstand kon zien. Maar voor de serieuze mensen hier heeft er iemand nog een oplossing.
18 jaar
Toerist, indien er bij jullie meerderen personen op 1 computer zitten, dan geldt gewoon: "Wie de schoen past, trekke hem aan....."
En telefonist zijn is echt geen reden om jezelf minderwaardig af te schilderen, hoor!
18 jaar
Oke dat is zo, maar wat denk je. Is door het uitlezen en resetten mijn storing verholpen. Of denk je dat hij nog terug komt. Ik heb het tot nu toe nog maar 1 keer gehad. Terwijl ik dat vroeger gewoon dagelijks had en de hele tijd tijdens het rijden.
18 jaar
peugotje
Particulier
Echte naam: kees
Woonplaats: enkhuizen
Bedrijf: sloperij
Geregistreerd: 29 oktober 2005
Berichten: 39
E-mail Re: AAAAAHHhhhh hij houd nog steeds in.mag ik met ook bij jullie aansluiten, ik zelf heb een 320d uit eind 98. de mijne houdt soms in bij een koude start dan ga ik een beetje op zijn oma`s rijden. dan rij ik ongeveer 50 kilometer per uur, heel rustig dus. maar dan voel je hem af en toe inhouden. heel licht doet hij dat maar je voelt wel duidelijk de shokken. dan geef je wat gas bij en dan is het weg. kom je bij de stoplicht sta je een tijdje op de stoplicht te wachten dan hoor het ook weer net alsof hij wil uitvallen. onlangs vervangen, luchtmassameter, brandstofpomp, alle filters die erop zitten, koppelingsplaten (heeft er zeker niets mee te maken) gooi er altijd injector cleaner in. maar ja hij blijft het doen. heb ik hetzelfde probleem als die van jullie of is er een oplossing voor mijn probleem. ik ben al 1200 euro armer aan uitlezen en de hele rataplan maar nog geen resultaat. Ik heb wel een naar geluidje bij het starten en uitzetten van de auto en soort gesnerp of gil eigenlijk. WIE kan mijn helpen.
quote
kijk eens aan toerist...... precies het zelfde probleem. gohhh das ook toevallig.
paul,
Waar slaat dit op? Wat schiet je hier nou mee op Peugotje of Henk of Toerist of hoe je in godsnaam ook mag heten? Denk je dat de mensen hiermee gedient zijn? Een beetje jezelf een veer in je hol schrijven....man hoe kom je erop?!
Sytze
heb het zelfde probleem, ben nog aan het zoeken ook
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar