close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: jankende cardan

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 316 i

De cardan maakt een jankend geluid wat zeer vervelend en doordringend te horen is als je rijd.
Ik heb cardanolie laten ververzen en teflon toe laten voegen zonder resultaat.
Wat is nu de beste oplossing 1. radio harder zetten en/of mee leren leven, cardanlagers vernieuwen of cardan op sloop halen met het risico dat deze ook jankt! Kan je een cardan testen op de sloop, waar moet je op letten dan?

gr.

Ronald

Geplaatst door

rstevens1532 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ronald laat je cardan reviseren want het is een kwestie van lagers vervangen maar het afstellen luisterd nou.
dus haal zelf de boel onder de wagen vandaan en laat hem reviseren en plaats hem er zelf weer onder.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Hi Ronald,
zo iets maak ik nu ook mee,heb vorige week vervangende cardan opgehaald bij sloper(amper 120000 gedraaid),laten inzetten,same old sheat,ik hoor mensen roepen,andrijfas,wiellager,
ik denk dat ik naar bmw ga,voordat ik voor 2e keer geld uitgeef aan weer een cardan
deze webside lijkt wel op een homeopatie artsenpraktijk,niemand weet ECHT wat er aan de hand is
bye

zagreb 0

17 jaar

Dat is niet waar, je moet dingen uitsluiten door te proberen, al duurt het soms even voor je zeker weet wat er aan de hand is.
Als er achterin iets rammelt wilt dit niet zeggen differentieel, kan net zo goed een wiellager zijn of een homokineet, zelfs een kapotte kruiskoppeling in de aandrijfas. Alleen moet je eerst een goed gaan kijken wat er mankeert, en wie zegt trouwens dat jou sloopdiff 100% is??

lemmuh 0

17 jaar

Hi Jeroen,
cardan klok kan je niet 'testen' bij de sloper,jij neemt de spul mee of laat liggen.
het is een risico,mijn jankend probleem is dat bmw garage(geen dealer) waar ik voor reparatie was,meteen riep cardan....en dan alweer cardan....zonder andere mogelijkheden te onderzoeken(wellicht luie of junior monteur)
volgens mij hebben zij eens niet in de carretje gereden na de plaatsing,hadden ze ongetwijfeld 'howling wolf' gehoord !!!
ik ben steeds minder onder de indruk van dat statement 'zet maar andere cardan erin' kost alleen pegels

zagreb 0

17 jaar

Als je cardan echt naar "de klote" is hoor je dat al bij het rustig draaien aan de ingaande as, je voelt dan of een lager of het pignon-kroonwiel tikt/aanloopt. En als je een beetje een vriendelijke sloper hebt zoals hier in de buurt, dan zet je dr gewoon even luchthamer op met een dop en dan laat je hem even draaien...
Maar inderdaad, als er achter iets rammelt wordt er vaak direct wat in het wilde weg geroepen wat het kan zijn, en dealer of geen dealer een garage moet zijn werk fatsoenlijk doen, als het niet goed is kun je teruggaan...

lemmuh 0

17 jaar

mensen mensen................ een cardan moet net zo als ieder ander onderdeel van de auto onderhoud hebben, zodus ook een cardan. olie vervessen bijvoorbeeld. dit zijn vaak de dingen waar op bezuinigd wordt en dan loopt ie droog tja en dan is wachten op problemen.

ybuddie 0

17 jaar

dus jij zegt al ik geen olie ververs dat mijn cardan droogloopt??? Cardan loopt kapot door lomp rijgedrag, en slijtage... die olie kan niet zomaar verdwijnen, dan moet het toch al flink gelekt hebben...

lemmuh 0

17 jaar

je geeft het eigenlijk zelf al een beetje aan "SLIJTAGE". door deze deeltje gaan de lagers/kering kapot, met verversen kun je de boel beperken. ga maar naar de echte dealer daar worden elke zoveel duidend kilometer je versnellingsbak plus de cardan olie ververst.

ybuddie 0

17 jaar

Waarom zou ik daarvoor naar een echte dealer moeten? Gewone garage pakt bak en cardan ook bij een grote beurt...
Maar dat doet er verder allemaal niet toe, ging erom hoe je kunt bepalen wat er kapot is, niet hoe het kapot gaat, tuurlijk door deeltjes verneuk je lagers + keerringen + kroon-pignonwiel maar met een kapotte keerring staat je cardan nog niet zomaar droog...

lemmuh 0

17 jaar

vaak gebeurt dit eerst onder het rijden dat ie begint te zweten (warmte/kou) voor jij het in de gaten hebt is de cardan al half leeg en ben je eigenlijk al te laat.

ybuddie 0

17 jaar

als ie flink zweet ligt er olie onder de auto

lemmuh 0

17 jaar

de cardan begint altijd ergens en dat is niet met flink zweten. het begint altijd met iets dan steeds verder todat er een olieplek onder de auto ligt, en dan ben je echt te laat en is de cardan al afgeschreven.
maar goed ik richt me weer op andere zaken en ga me hiermee niet verder vermoeien.
ik zou er een anderen cardan onder gooien en hopen dat deze minder lawaai maakt.
succes.

ybuddie 0

17 jaar

probeer de achteras is van de grond af te halen. liefst op brug of put en loop er is onderdoor terwijl iemand gas geeft. dan kan je mischien horen waar t vandaan komt. zo kwam ik er ook achter en t bleek bij mij in de bak te zitten. mischien t proberen waard. suc6

arjan

arjan593 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.