hallow
mijn kachel welrt als je rijd wel maar laat je hem stationair draaien dan blaast hij koud
zodra de kachel raliateur is afgekoeld zo lijkt het
waar kan dat aanliggen
mgv toine
Geplaatst door toine_bmw (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
greybmw (0), 14 jaar geleden
hallow denk je thermostaat komt hij wel goed op temperatuur bedoel ik mee staat de naald precies in het midden.??????
toine_bmw (0), 14 jaar geleden
neej de naald staat niet precies in het midden maar net iets er voor 1mm ofzow
toine_bmw (0), 14 jaar geleden
hij komt wel op temperatuur verder
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Lijkt wel op lucht in je systeem..
greybmw (0), 14 jaar geleden
precies eerst maar eens goed ontluchten en koelvloeistof op het juiste peil brengen mocht dat niet het geval zijn.
toine_bmw (0), 14 jaar geleden
hallow ik heb nu me thermostaat vervangen systeem ontlucht
en nu loopt hij warm en alsje je snelheid behoud maar maakt meer toeren koelt hij meteen en werkt de kachel
waterpomp ??
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ga denken aan een gescheurde kop of lekke koppakking..Of....je hebt hem niet goed ontlucht.
Laat eens bij de garage de koppakking testen, met een CO snuffelaar boven het koelsysteem is er binnen een minuut gecontroleerd of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten..Dan weet je wat je kan uitsluiten, ook kun je een cilinderlektest laten doen.
toine_bmw (0), 14 jaar geleden
de kop ?? hij start smorgen goed en geen problemen met witte rook ofzow maar zou dat dan wel kunnen ??
GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden
Een lekke kop heeft veel symtomen. Er zijn niet altijd start problemen of witte rook. Lekke kop is zeer goed moeilijk, ik zou zoals stefan zei laten controleren, naar CO snuffelen is
zo gebeurt en kan een hoop uitsluiten. Wat voor een motor ligt er in deze auto? of is het bouwjaar niet correct? Kan nogal wat uitmaken wat thermostaat regeling en positie van de
temperatuur meter.
gr Martin
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Idd Martin..
Als het bouwjaar klopt, zal het waarschijnlijk een M50 motor zijn, een 320i of 325i maar dan hou ik me nog bij mijn uitspraak.
Gr Stefan
toine_bmw (0), 14 jaar geleden
ik heb een m 52 motor uit 1994 met vanos 24v maarjah ik zal dat eens laten kijken maar morgen haal ik eerst waterkomp er een keer af om tog wat uit te sluiten :P maar wat kost het om te laten repareren kop dan he
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Moet de kop eraf dan is het best een duur geintje..misschien vind je iets van prijzen op www.mijngarage.nl
Zou eerst even met een CO snuffelaar laten testen, voor je nog meer dingen gaat vervangen.
toine_bmw (0), 14 jaar geleden
hallow water pomp nu uitgebouwd draait wel even maar slaat met een tik vast is dat goed of moet hij gwn soepel stoppen dat was even weer mijn vraag
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Hoe bedoel je, slaat met een tik vast ?
Als je eraan draait, staat hij ook zo weer stil, je kan het niet vergelijken als je aan een wiel draait, die nog 20 sec blijft nalopen.
Ik verdenk niet je waterpomp, als het goed is heeft deze alu of metalen schoepen, en geen plastice die los kunnen raken.
toine_bmw (0), 14 jaar geleden
goeded avond jongens die mij hebben geholpen
me waterpomp was inderdaad kapot het plastic schoepen wiel was los gekomen van het asje maar als je hem dan in toeren jaagt word het asje zo heet dat hij uitzet dus pakt de pomp weer even dus nu heb ik waterpomp vervangen en alles is weer in orden bedankt tot het volgende probleem :P
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Mooi om te horen Toine! waarschijnlijk heb je nu een waterpomp met alu schoepen gekregen ?
Gr Stefan