BMW 3-Serie: Kachel met airco

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 v6

Beste mensen..

Ik heb al eerder getracht een andwoord op mijn probleem te kijgen maar het mocht niet baten ....

Ik heb een probleem met de kachel , het is een gescheiden systeem , links en recht kan je appart regelen , echter links word niet warm

De aanvoer kanalen worden warm tot in de behuizing van de kachel binnen in de auto en vanaf daar kan ik niets meer vinden . alle kleppen werken , kachelkraan oke .....

Zou er ergens een sensor zitten of een relay , ik weet niet waar ik zoeken moet ????

HELP !!!

Patrick70

Geplaatst door Patrick70 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Vreemd als dat alles wat je opnoemt wel gewoon functioneerd..

Er zitten naast de zekeringen onder de motorkap ook nog enkele ( ook relai's ) onder de kap bij de stuurkolom, dus de kap boven je knieen..aan de bestuurderszijde.

Beter lijkt het me om morgen eens even naar de dealer te bellen.

Gr Stefan

Patrick70 (0), 14 jaar geleden

Dank je voor je reactie Stefan..... ik heb inmiddels gekeken , alle stekkers los gehad , relai's eruit en er weer in gedaan , en tenslotten er achtergekomen dat de slangen op de kachel kraan er verkeerd op zaten .... met dank aan de vorige eigennaar hahah ... hij word weer warm ! heerlijk ... hopen dat het probleem is op gelost......

Nogmaals dank voor je reactie.....


Groet Patrick

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback Patrick!

Gr Stefan

Patrick70 (0), 14 jaar geleden

Heb jij (Stefan) kaas gegeten van de boardcomputer ? Het is een 12 knops met Checkcontrol en werk goed hoor maar ik kan geen italiaans lezen dus begrijp niet alles wat ie zegt

Kan dit omgezet worden naar Engels of Duits .....

Bvd Patrick

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

1. Hold the 1000 and 10 keys simultaneously
2. Press the 1 button until the display shows Funktion: 01
3. Press the Set/Res button.
4. The display will now show Sprache: 1 engl.

Well, yours will show some other language, but if you want English scroll through (by pressing the 1 button until you see: 1 engl.

gr Martin

Patrick70 (0), 14 jaar geleden

Martin Je bent GEWELDIG hahaha het werkt ...Kortom super !

Bedankt Patrick

Patrick70 (0), 14 jaar geleden

Weet je toevallig ook hoe je Oil-reset kan uitvoeren ... nog ff en ik heb een nieuwe Auto hahah

Bvd Patrick

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Patrick

Onder de motorkap zit een ronde stekker, boven het uitlaatspruitstuk zeg maar, draai die los, en neem een led-testlamp, verbind pin 7 van de ronde stekker aan de massa, zet het contact aan, na 3 seconden lichten de 5 groene led's weer op.

Gr Stefan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Trouwens,

Via de boordcomputer kun je ook het aantal liter van de tank inhoud zien digitaal, de km's per uur die je rijd etc etc.. Altijd wel leuk om te weten.

Google maar eens wat..:)

Patrick70 (0), 14 jaar geleden

Hoi Stefan

Helaas de boardcoputer is overleden ... dus geen exta functies , ben ff bij de bmw geweest om diagnoze voor de airbags en zij wisten mij te vertellen
dat ie stuk is ... ook heb ik geprobeerd om Oil-reset te doen zoals hierboven vermeld maar ik boek geen resultaat....

Wat ik nu dus zoek is een goede boardcomputer minimaal 11 knops ....

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Patrick

Even wat anders, wat is er kapot aan ? zijn de pixels half weg gevallen ?

Je kunt er ook een 18 knops van een M3 inzetten, je moet dan wel een paar kabeltjes bij trekken, die uitgebreide boordcomputer heeft 2 stekkers, en je oude één zwarte..Heb het bij mij ook gedaan en het werkt perfect!

De oilservice zou je ook nog eens kunnen proberen met een gewoon lampje of anders een los kabeltje, de dealer kon dat trouwens ook doen..

Patrick70 (0), 14 jaar geleden

Mijn comp heeft 2 stekkers ... tis een Reige uitvoering ... full-options.... alleen is het een 11 knops comp , hij krijgt geen meldingen binnen van de basis unit alleen als ik rijd dan geeft ie het door , doe ik het contact uit en weer aan is ie alles kwijt ..... de board-comp moet dit opslaan volgens de BMW .
En nee Oil-reset hebben ze niet gedaan ..... jammergenoeg
Hij is wel compleet gereset , had wat storingen in de motor ,ABS,Airbag's en remmerij ...das er nu uit

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Heb die 11 knops nog niet gezien met 2 stekkers ( Een zwarte en een witte )

Dan zou een uitgebreide ook moeten passen,aansluiten en klaar, maar waarom hij 'niks onthoud' durf ik je ook even niet te zeggen..

Valt de tijd ook weg als je hem van contact afzet ? Is er niet met de kabels gerommeld ?

Patrick70 (0), 14 jaar geleden

Klopt je heb gelijk .. ben ff weze kijken , heeft maar 1 stekker .... pfff raak ook in de war zo met al die stekkertjes deze week hahahaha .... en nee de tijd ondhoud ie wel ... maar heeft de 11 kn wel al deze functies ??? Als ik de 1000/10 ingedukt hou dan komt er functie in de display en begind bij 00 ,01 is taal ,02 is tijd+datum enz enz ....maar er zitten ook codes tussen dan valt de display gelijk uit ... heb gegoogled maar kan niet echt iets duidelijks vinden

Groet Pat

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Patrick

Ik zal eens kijken..je moet volgens mij code 19 gebruiken, en dan de datum bij elkaar optellen en die ingeven, dan is hij un-lock en kun je de andere code's ook gebruiken ( de verborgen functie's )

Bv datum is 02-11 en dan geef je in : 13 ( weet het even niet exact,maar zoiets was het )

Maar als je dat telkens moet doen als je het contact aanzet, dan word je er ook niet echt vrolijk van.

Gr Stefan

Patrick70 (0), 14 jaar geleden

Nee wor ik zeker niet blij van hahaha maar ben druk opzoek naar 11 of 18 knops dus kan ik die codes voor de nieuwe gebruiken ...

Ps Ik blijf er de lol van inzien ondanks dat de comp stuk is .. een nieuwe comp kost ongv 349.- Ex bij de bmw ... is mij een beetje te gortig ....

Vind het alsnog super dat je me helpt

Groet Pat

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.