close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: klack in aandrijving / toerentalregeling acc/decel.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: N42/B20

Bij belasting van mijn aandrijving is er een maal een tik te horen in differentieel bij achteruitrijden ook ??
het lijkt alsof de flens van de aandrijas iets los zit en dan verdraaid (is niet zo).

Bij langzaam decelereren blijft toerental bij 2500 tpm hangen , pas als gaspedaal helemaal los is valt toerental met een klap terug naar stationair..gasklep valt dan van 10 naar 4% openingshoek ????
accelereren is ook niet helemaal strak!
heb gaspedaal en gasklephuis al eens gewisseld ,maar geen verandering te merken.
Wie kent deze motor goed en kan mij op weg helpen

gr Frank

Geplaatst door

frank3153 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De tik kan van de cardan-as komen, veel voorgevallen bij de 3-serie type e46.
Zou toch graag de foutcodes willen.

Hoi Davy, ( bedankt voor je reactie )

Geluid komt duidelijk uit differentieel
Hoort niet aan als kroon/pignonspeling !
Heb je dit type al een gerepareerd???

Ook bij BMW dealer geen foutcodes gevonden,
Maar stel je voor dat je 50kmh rijd, en je wil terug naar 40 kmh ...dan moet ik eerst het gaspedaal helemaal terug in ruststand laten zakken om vervolgens weer gas te geven naar 2000tpm.
Het vreemde is, dat dit probleem zich niet voordoet op de cruise controle. Dan is accel en deccelereren geen probleem???
Het probleem vertoont zich overigens zowel op benz als op LPG

groeten Frank

frank3153 0
badge

16 jaar

Niemand enig idee ?????
gr Frank

frank3153 0
badge

16 jaar

Is de reflector van je cardanas niet uitgesleten?
Een diff. komt heel weinig voor bij BMW.
Controleer ook de ophanging achter en de carrosserie .

Laat je DME-module eens updaten naar de nieuwste versie.

als ik jouw was zou ik ff naar de achterbrug kijken want daar zitten namelijk lange schroefen in en kan enige spelling onstaan.

suc6

dinesh0299 0

16 jaar

die klick komt van de ingaande flens van je differentieel > die is dan droog en staat ijzer op ijzer effect en dat hoor je een x als je het belast > vooruit/achteruit...> speciaal vet voor te krijgen

Driver21 0

16 jaar

bedankt heren ,ik ga hiermee aan de slag .
Laat jullie weten als het gevonden is

gr Frank

frank3153 0
badge

16 jaar

klack in aandrijving is gevonden !!
ingaande flens dif zat niet strak genoeg (centrale moer te los)
volgens dealer is hier geen aanhaalmoment voor te vinden in werkplaatsdocumentatie , dus heb ik hem maar 20Nm strakker gezet.
probleem verholpen , bedankt voor meedenken heren !!!

Nog iemand ideen omtrent toerentalprobleem (zie begin topic )

gr Frank

frank3153 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.