BMW 316i 93: bmw e36 ,startproblemen garage vind geen problemen?

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

beste mensen,

sinds kort wil mijn bmw niet meer starten anwb constateerde dat de auto niet meer vonkt, en gaf mij het advies om de computer te controleren
op water/vocht .Nadat gedaan te hebben zag ik dat er geen vocht aanwezig was, toch maar naar me vaste garage te gaan en hij vertelde mij dat er niks aan de hand was en hij het probleem niet kon vinden hij had wel gekeken of de auto vonkte maar dat doet die dus niet?En de computer kon die niet uitlezen omdat hij de waardes niet had. zelf ga ik morgen de bouchi kabels vervangen en alle bouchies mijn vraag is dat verstandig?of tog maar de kabel vervangen naar de bombine ?
nog wat naderen informatie over de auto :hij maak gewoon het start geluid ,en als ik de start ff aan houd voel ik em lopen alleen hij loopt niet door zeg maar de laaste weken voordat de auto helemaal niet meer starten heb ik eerder met dit probleem te maken gehad en toen heb ik hem even laten staan en na een kwartier starten liep die weer als een trein maar nu met dit probleem te zitten vraag ik hulp: het is een altijd goed onderhouden bmw e36uit 1993 .het probleem is wel dat er zowiezo 1 bouchie kabel is afgebroken omdat de anwb hem los trok maar veel te heet was hij rade mij ook aan om een hitte schild te plaatsen want die ontbrak de kabel heeft hij vervange met een andere langere kabel die wel goed klemt wie heeft tips?? alvast bedankt
grtz kevo

kevobmw

Geplaatst door kevobmw (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

35 Reacties

Egbert2640 (0), 15 jaar geleden

Controleer eens of je brandstofpomp aanslaat bij het starten....

kevobmw (0), 15 jaar geleden

hoi mensen,

ff een kort update ik heb 2 dagen terug de bouchies vervangen .En gister heb ik de auto laten uitlezen daaruit gaf hij een error met de onsteking en zoals jij als zei egbert de brandstofpomp maar mijn gevoel gaat dan toch uit naar de brandstof ook omdat hij na korte malen wachten in het begin gewoon starten en dus toch brandstof toevoer kreeg .Kan iemand mij vertellen hoe ik de brandstoftoevoer kan controleren of zelf de pomp zou kunnen vervangen zoja waar zit die pomp? alvst bedankt groeten kevin

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

De ontsteking vonkt toch niet, dan moet je het daarin zoeken en NIET in het brandstofsysteem.

Hans

Egbert2640 (0), 15 jaar geleden

Brandstofprobleem kun je wel uitsluiten door even startspray te spuiten in luchtfilter. Als ie dan nog niet aanslaat dan inderdaad blijven richten op ontsteking.

kevobmw (0), 15 jaar geleden

ja hans daar heb je gelijk in,maar wrm geeft die bij het uitlezen dan het probleem onsteking en brandstof?heb de bouchies gecontroleerd en die waren kurk droog en oud maar daar ligt het probleem dus niet maar je hebt gelijk hij vonkt niet dus waarschijnlijk de onsteking maar die keren hievoor heeft die onsteking het dus wel gedaan wanneer ik hem een minuut of 10 liet staan deed die het gewoon weer maar plosteling viel die dood .
grt kevin

Freude_am_Fahren (0), 15 jaar geleden

Test eerst eens of je bobine nog werkt:
- Voedingsdraden even los halen van de bobine
- Bougiekabel van een van de bougies halen en in de bobine steken
- Bougie in de bougiekap steken en ergens op massa leggen (motorblok)
- Een aansluiting van de bobine met massa verbinden
- De andere aansluiting van de bobine aanraken met een test-draad (+12V).

Als je bij het verbreken van het contact geen vonk ziet is of de bobine defect of de condensator. Een condensator die geen hoge inwendige weerstand laat zien bij meting met een voltmeter, is zeer waarschijnlijk defect.

Je spreekt over één bobine: Dan is er ook een stroomverdeler.
- Controleer de contacten in de verdelerkap langs de rand
- Controleer het contact van de rotor + tussen rotor en verdeel-as
Schoonmaken (schuurpapier) als deze vuil zijn
- Komt de centrale (koolstof) stift nog ver genoeg uit de verdeelkap?

Het niet vonken kan verder een gevolg zijn van een defecte krukas-sensor.
Alle stekkers naar de sensoren even loshalen + vastzetten (aandruk-pakking onderin de stekkers niet eruit laten vallen!), voorzien van contactspray wil ook nog weleens helpen in dit soort gevallen van af en toe wel en dan weer niet starten. Vooral bij de stekker waarmee de kabelboom aan de boordcomputer vastzit.

kevobmw (0), 15 jaar geleden

bedankt voor jullie reacties . freude jij ook bedankt ik ga dit alles even controleren!
ik zal morgen nog even een kleine update zetten als eruit ben
thnx you all grtz kevo

kevobmw (0), 15 jaar geleden

beste mensen,
Na een tijdje terug van weggeweest hier een update,
De auto staat nu al ruim 2 weken in de garage vanwege enorme drukte,de monteur heeft de bmw proberen uitlezen maar zonder resultaat,
hij constateerde dat de auto niet vonkt wat ik zelf ook al door had en als die vonkt die alleen bij koude motor en zelfs dan nog niet,en al zou hij dan starten bij gas geven valt hij direct uit.De monteur zei ook dat het de nokkassensor zou kunnen zijn,maar kan geen fouten zien als de computer kapot is(geen voeding). De monteur stelde voor om een 2e hands computer te plaatsen,kosten 150 euro met uitlezen een prijs van 275 euro ik heb ingestemd,alleen zei hij er wel bij dat het voor 80% aan de computer kan liggen laat ik geluk hebben en laat het de computer zijn :D
tips of suggesties zijn welcomeeee
grtz kevo

Egbert2640 (0), 15 jaar geleden

Heb je je computer wel eens open gemaakt? Ik heb bij diverse BMW's meegemaakt dat die binnenin aardig gecorrodeerd was en heb ook 2x de computer kunnen repareren door print opnieuw even door te solderen. Kost je niks.... Ze worden nog wel eens vochtig...

kevobmw (0), 15 jaar geleden

hallo egbert ik heb de computer wel is los gehaalt om te kijken of hij vochtig was. Hij was kurk droog , maar de computer zelf heb ik niet open gemaakt .dus de binnenzijde als ik hem open schroef kan vocht bevatten??De monteur zei dat het uitlezen niet lukt en dus voor 80% erop kan rekenen dat het de computer is,ook omdat hij eens in de zoveel tijd start maar soms ook een hele tijd niet.De meest logische lijkt mij dat het dan aan de computer ligt die word morgen ook vervangen dus even wachten :D zowiezo heb ik de bouchies ook vervangen en vonkt bijna niet
grtzkevo

kevobmw (0), 15 jaar geleden

sorry hier nog een korte vraag zou het kunnen zijn dat ik de computer verkeerd heb aangesloten ruim 2 weken terug heb ik hem eruit gehaalt om te kijken of hij vochtig was ?alvast bedankt

Egbert2640 (0), 15 jaar geleden

Ja, bij mij waren ze binnenin vochtig of in ieder geval ooit vochtig geweest. Groen aangeslagen print en witte corrossie op de aansluitingen. Ben benieuwd wat het bij jou blijkt te zijn........

kevobmw (0), 15 jaar geleden

Ja ik ben zelf ook wel benieuwd of de nieuwe computer van morgen ze werk gaat doen :D,hopelik wel ben het wel zat zo 2 weken zonder auto haha
hou je op de hoogte kevo

MobiTech (0) PRO, 15 jaar geleden

even kort heeft je auto een alarmsysteem met startonderbreker?(aftermarket) sommige onderbreken zowel brandstof als ontsteking, ik heb het zelf weleens gehad dat daar een loscontact in zat en dan startte hij soms niet en op een gegeven moment helemaal niet meer (lang leve de scotchblokjes........... niet dus)

tis maar een idee

kevobmw (0), 15 jaar geleden

Ey mobitech hij heeft geen alarmsysteem met startonderbreker .. toch thnx voor je tip

kevo

kevobmw (0), 15 jaar geleden

daar zijn we weer,

Afgelopen 2 dagen heeft de monteur de auto 2 keer laten uitlezen,de huidige computer kon hij niet uitlezen, de 2e hands computer die hij geplaats heeft kon hij stomverbaast ook niet uitlezen:S de monteur zit nu met de handen in het haar en ik ook.Hij vertelde mij vandaag dat het een vervelende storing is en dat ik vooral geduld moet hebben omdat hij nu alles met de hand moet gaan uitmeten, het is een erkende bovag garage
de garages hiervoor konden ook geen problemen vinden dus daarom ben ik naar deze garage gegaan die mij altijd goed van dienst is geweest.
De monteur gaf ook aan dat ik de mogelijkheid had om gewoon naar de bmw te gaan ik zit hier nog over te twijfelen de auto vonkt tot op heden niet en de computer is niet uit te lezen. Wie heeft dit zelfde probleem ooit gehad of heeft een suggestie?
alvast bedankt kevin

Egbert2640 (0), 15 jaar geleden

Gaat je onderhand aardig wat geld kosten, geloof ik. Klinkt nu beetje als onderbroken spanningstoevoer op essentiele plekken. Begin te meten bij contactslot en dan verder naar binnen.

kevobmw (0), 15 jaar geleden

idd egbert gaat zeker wat kosten,maar gelukkig kon hij de computer nog terug brengen want blijkbaar is mijn huidige computer niet kapot..
het raare is dat ik hiervoor bij een uitlezen ben geweest die hem wel kon uitlezen en die gaf aan dat hij hem wel kon uitlezen en hij gaf storing op de voeding naar de computer en een sensor maar de sensor hoefte het niet perse te zijn zei de uitlezer ,daarna heb ik hem naar mijn huidige garage gebracht en die kon hem met geen manier meer uitlezen vlak voor dat ik hem naar de garage heb gebracht heb ik hem nog 1 keer aangehad met startkabels 15 minuten laten lopen ,het gas rustig proberen op te voeren maar hij viel uit ik heb alle slangen bekeke en gaf nergens valse lucht wel moet ik aangeven dat ik 4 nieuwe bouchies heb geplaats maar het waren r6 bouchies met 2 van die dingen aan de onderkant de huidige bouchies die ik eruit heb gehaalt waren met 4 kopjes maakt dat wat uit denk je??zit nu echt de met me handen in het haar hahaha grtz kevo

Egbert2640 (0), 15 jaar geleden

Nee, die bougies maken niet zoveel uit .. bij mijn bmw gaan er ook met 2 vonkbruggen in en geen 4. Branden bij op contact wel wat lampjes in dashboard? Komen er pulsen vanaf de nokkenassensor en/of krukasssenor?
Zekeringen heb je allemaal wel gecontroleerd he?

kevobmw (0), 15 jaar geleden

oke dan,dan kan ik die bougies afstrepen,ik heb eigelijk geen idee of er pulsen vanaf komen :Sals ik contact maak branden er wel lampjes op me dashboard allemaal eigelijk wel.Alleen viel me wel op dat de abs lamp even blijven staan en naar een langere tijd volgens mij uitschiet zou het de nokkenassensor of krukas sensor kunnen zijn dat hij drm geen contact maakt met me computer?verder heb ik alle zekeringen gecontroleerd

Egbert2640 (0), 15 jaar geleden

uitlezen van de computer heeft niets te maken met die defecte sensoren. Heb je service indicator lampjes op de auto? Zal haast wel .. je kunt ook zonder apparatuur je computer uitlezen he? Ken je die procedure?

kevobmw (0), 15 jaar geleden

ja als het goed is zitten die lampjes erop egbert...nee nog nooit van gehoort ??kan je er wat toelichting op geven van die procedure alvast bedankt
kevin

kevobmw (0), 15 jaar geleden

hier weer een update de bmw alles is gecheakt garage vind tot nu toe nog steeds niks alle denkbare dingen zijn vervangen getest en geprobeerd
onsteking bombines krukassensor en nokken as sensor alles is door gemeten het raare is dat de auto nog steeds niet wil starte ruim 5 weken verder.. het probleem is dat hij geen vonkt geeft wie o wie kan mij helpen????????
groeten kevo

kevobmw (0), 15 jaar geleden

nog ff een kort bericht. als iemand toevallig uit den haag komt en mij kan helpen graag.

320 (0), 15 jaar geleden

draadbreuk...?

kabelbomen nalopen....

kwestie van geduld helaas...

kevobmw (0), 15 jaar geleden

Hallo 320 en dat zou dus de rede kunnen zijn dat hij niet vonkt??
We hebben ook al 2 andere computer geprobeert ze konden ze geen van beide uitlezen heel raar...
je hebt gelijk geduld is een schone zaak haha
groete

Jokke36 (0), 15 jaar geleden

Zo te lezen laat je hem uitlezen bij een garage met universele lezer, heel slecht idee.
Die machine's geven totaal andere foutcode's dan een originele BMW computer.

Wil je hem laten uitlezen doe dit dan bij een BMW dealer en nergens anders, scheel je al een hoop miserie.

kevobmw (0), 15 jaar geleden

Daar zijn we weer..
auto is uitgelezen en er waren geen problemen na ruim 3 weken zoeken trof de monteur draadbreuk aan, in de kabelboom en is gereprareerd.
verder is de verdeelkap nagekeken en trof hij ook een probleem aan die is ook gereprareerd. Auto loopt opzich nu wel goed alleen loopt soms een paar minuten op 3 cilinders..met het optrekken merk je het een klein beetje door de trilling als de auto eenmaal rijd rijd hij weer op 4 cilinders het is wel zo dat de computer in de auto gereset is ,kan dat het zijn ? Hoe meer ik rij hoe minder last ik er van heb.Ik heb vandaag injectie cleanin aan de bezine toegevoegt de monteur zei dat het kan liggen aan 1 injectie en dat na een tijdje met reininger zeker het probleem word opgelost . Ik hoop het :D
als iemand sugesties heeft of tips graag..
grtz kevin

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

heeft ie vroeger ooit op lpg gedraaid
dan be kabelboom op slechte herstelling bij de computer naar de bobine en sensoren controleren
vorige week ook een gehad met slecht lopen probleem
bleek lamda te zijn
vervangen en loopt nu als een zonnetje en verbruikt (zegt eigenaar) 15 liter op 200 km??
voorheen om gekeerd 1 op 5

kevobmw (0), 15 jaar geleden

hallo
daar zijn we weer..
cars en motors:thnx voor de tip maar de auto heeft altijd op 95 gereden geen lpg..
320 : je had gelijk het was draad breuk :D...
verder heb ik nog wat toe te voegen aan de bovenstaande tekst..
anwb heeft voorheen een bouchie kabel kapot los getrokken en gelijk vervangen voor een Tijdelijk bouchi kabel...
Sinds dien loopt de bmw op 3 cilinders kan het zijn dat hij de 4e cilinder niet pakt onder de 50 kilometer omdat de Kabel niet goed aansluit?of niet orgineel is ?? onder de 50 en bij stilstaan loopt hij een aantal minute op 3 cilinder en boven de 50 pakt hij gewoon de 4e cilinder erbij en draaid hij goed zodra ik weer still sta pakt hij weer alleen 3 cilinder heel kut wie o wie komt met de goude tip ??? Zit zelf te denken om een imitatie model bijvoorbeeld van bosch kabeltje te proberen omdat die orginele setjes ongelovelijk duur zijn wie denkt dat het daar aan kan liggen? graag veeeeel reacties groeten kevin..

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

en waarom zijn die ori setjes duurder als imitatie denk je???
en dat een draad breuk oorzaak is zie je ook vaak met ex lpg
worden de kabels niet goed meer hersteld

kevobmw (0), 15 jaar geleden

Ey cars en motors ze zijn natuurlijke duurder omdat het per set word verkocht en de kwaliteit waarschijnlijk beter is..en deze auto is geen ex lpg..maar lijkt het jou logisch wat ik hier boven beschrijf? Dat de tijdelijke kabel niet goed aansluit en daarom 1 cilinders om de paar minuten laat vallen??ps met imitatie bedoel ik gwn een bosch kabel ofzo
graag reactie groeten

320 (0), 15 jaar geleden

kijk anders even in een sloop bmw, zitten vaak nog wel goede kabels op.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

anders eens een bougie in de kabel en dan aan maasa leggen en kijkebn of die dan wel blijft vonken
meet ook de compressie eens
bij een biginnende verbrandeklep zie je ook vaak dat ie op toeren wel meekomt en stationair niet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.