BMW 3-Serie: Rijd niet meteen aan in z'n (D)rive

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 330XI

Als je deze 330xi lang stil laat staan. (de klant had dit op vakantie ongeveer 10 dagen) dan wil je weg rijden zet hem in z'n D en vervolgens duurt het veel te lang voor hij weg rijd! Heeft iemand dit toevalig ooit meegemaakt?

Roland10236

Geplaatst door Roland10236 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

mariani (0), 15 jaar geleden

denk te weinig olie?

izzi (0) PRO, 15 jaar geleden

te weinig olie of al teveel slijtage maar dit zou me verbazen ,of oliepomp in automaat die niet snel genoeg druk opbouwd

BMW- technieker Davy (0) PRO, 15 jaar geleden

Je kan proberen door eens de olie te verversen,maar ik denk dat het probleem in de boite zit, is al veel voor gevallen.
Indien de boite wordt vervangen,steeds de EGS-module updaten naar de nieuwste soft-ware.

Roland10236 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hé Davy, wat is "boite" ????

BMW- technieker Davy (0) PRO, 15 jaar geleden

Met boite bedoel ik de automatische transmissie.

Peterus (0), 15 jaar geleden

ik denk dat er iets anders is dan de olie.
Bmw gebruikt voor hun boite namelijk long life olie.
Ik denk dat je dit probleem kan laten uit lezen.

Peterus

izzi (0) PRO, 15 jaar geleden

long life olie is geen garantie vind ik ,als je al enkele malen een versnellingsbak opengedaan hebd van een wagen met redelijk wat kilometers zal je zien dat de olie helemaal zwart en verbrand is .,long life olie gaat wel langer mee maar voor heel de levensduur van de wagen vind ik net iets te veel van het goede.

Peterus (0), 15 jaar geleden

olie van een versnellings bak zwart en verbrand?? dat moet jij mij eens uitleggen. Mocht dit over motor olie gaan...ok.
Maar over de olie van een versnellings bak? Dat de olie voor versneling bak minder smeert dan als nieuw...ok. maar verbrand en zwart...dan heb je zeker een probleem. Je moet eens info vragen over servo olie. Moet ook niet vervangen worden. Rem olie wel.Maar zal ook niet zwart en verbrand zijn. Bmw geeft garantie op hun long life olie,tenminste als je normaal gaat rijden.

groeten...Peterus

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Als ergens inwendig, in de bak, een lek zit, bij b.v. een O-ring, wordt daar olie tussen door geperst, gevolg wordt te heet verbrand dus en wordt zwart.

Peterus (0), 15 jaar geleden

dus een probleem met de versnellins bak.

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Controleer eerst de olie nu eens.

izzi (0) PRO, 15 jaar geleden

Servo olie moet men ook niet vervangen volgens jouw ,bij de oudere mercedesen moest je elke 60 000 km de servoolie vervangen ,zat trouwens ook een filter in.
net zoals elke olie ,neem van me aan dat elke soort olie verslechterd en soms moet vervangen worden,
automaten van recente mercedesen met long life olie erin moet men ook soms vervangen en soms spoelen om problemen met de koppelomvormer te vermijden ,in elke automaat zitten frictieplaten die verslijten en zo de olie doen achteruitgaan ,en als je wat meer aan automaten zou werken dan zal je zien dat de rode atf olie dikwijls zwart ziet .

Driver21 (0), 15 jaar geleden

een x olie verversen met carterpan...(zit filtertje in) dat is eigenlijk het enigste wat je kan doen...miss een x automaat opnieuw programmeren maar denk dat het meer in de olie zit of versleten...anders moet je nieuwe (of een goede ruil) automaat kopen...

ben je de 1e eigenaar? hoe is je rijstijl miss heeft de vorige goed gas zitten geven tis immers een 330...sta niet van te kijken als de olie zwart is en/of een verbrand geurtje heeft...

Luiehond (0) PRO, 15 jaar geleden

Automatenbakolie kan wel degelijk aan de zwarte kant zijn, en verbrand ruiken! Wie dat niet gelooft moet nu ff bij ons komen kijken bij de ford explorer... Heb ik de bak ook onder vandaan... En al zit er long life olie in die BMW, dat is geen garantie dat er niet iets lekt, of kapot is in de bak. Vaak wil het helpen om het filter (wat van onder tegen de baak aan geschroefd zit) schoon te maken en om de olie te verversen. Heb je verder ook problemen met het schakelen? of is het alleen bij het in de versnelling zetten?

m.vr.gr.
Sjoerd

Roland10236 (0) PRO, 15 jaar geleden

Alleen bij weg rijden in D als hij een tijdje stil heeft gestaan! Verder geen klachten.

Luiehond (0) PRO, 15 jaar geleden

Tsja, klinkt toch echt alsof het peil te laag is... Nu kun je dit waarschijnlijk niet peilen (tis en blijft een duitse auto, gebouwd voor het leven! :P). Maar toch ff tsjekken, moet een manier voor zijn, en filter schoonmaken! Want als de auto een tijdje staat, heeft de rommel die in de olie zit, tijd om in het filter te nestelen, en dan pas weer loskomen als je hem in de d zet. Doet hij het met de achteruit ook, na een tijdje stilstaan?

m.vr.gr.
sjoerd

izzi (0) PRO, 15 jaar geleden

denk toch dat de bak openmoet ,waarschijnlijk ergens een inwendige lekkage waardoor er te weinig druk kan worden opgebouwd of de oliepomp van de automaat die te weinig druk leverd,
en bij warme motor word dit beter door uitzetting van de materialen.

BMW- technieker Davy (0) PRO, 15 jaar geleden

Blijf bij mijn standpunt, autom. bak te vervangen en de module updaten.
Gelieve ook eens de oplossing mee te delen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.