He hallo daar zijn we weer, problemen met vermogen in z'n 5 opgelost. Vuldruksensor en inlaatspruitstuk schoongemaakt. Diesel reiniger in de tank en met V-power diesel een uurtje 170 gereden, heelijk. Voor de draagarmrubbers en fuseekogels vervangen plus de remklauwen en blokken. Vooral de draagarmrubbers zijn een crime maar hij gaat kaarsrecht over de snelweg. Nu dient zich het volgende aan.... Auto veert achter goed in en uit en heeft geen problemen met verkeersdrempels. Als ik echter over een in de weg verzonken tramrails rijd of over de zogeheten kinderkopjes keien, dan klinkt er een zeer frequente droge tik linksachter. Deze tik is echt een zeer luid gerammel, zo van takatakataka! Heb 'm al op de brug gehad, stabilisatorstang en draggarmen etc. zijn allemaal zo stijf als het maar kan. Geen losse delen of speling. Wellicht de silent-block's. Wie heeft er raad. Het betrefd een 318 tds touring uit 1995 met 214.000 op de klok. Alvast vriendelijk bedankt van deze bimmer fan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
echt geen silent-bloc ??? vulcanisatie los !!!
gebroken veer cq rubber"plaat"onder veer
Ok, de veer heb ik geinspecteerd en die is nog in orde. Hopelijk is het de plaat onder de veer. Lekkere klus om de veer los te halen? Ik laat het nog wel weten. Alvast bedankt voor de tip Hub.
18 jaar
Bovenste bvestiging van de schokbreker vervangen
Net de Bimmer weer op de brug gehad. Na een uitvoerige inspectie blijkt aan de linker draagarm het rubber volledig er uit gelopen te zijn. Ik bedoel het gedeelte wat zich voor het achterwiel het dichts bij de buitenkant bevindt. Iemand enig idee hoe ik dit rubber makkelijk kan vervangen?? Zoals ik het nu in schat dien ik de hele draagarm te demonteren om er bij te kunnen.De draagarm ligt dus tegen het chassis aan.
18 jaar
Dus toch silent-bloc !!!
Vervangen kan zonder demonteren van de draagarm hoor!
Arm laten zakken(3 bouten los)
Volkomen gelijk Hub! ik was ook zo gefixed op de schokbreker en schotel. Het laten zakken van de draagarm lijkt me niet z'n probleem. Dat silent-bloc echter is geperst, toch? Wat voor een gereedschap kan ik daar voor het beste gebruiken?
18 jaar
Demonteren van alu"buitenring"met hamer en beitel.
De draagarm goed schoon schuren(pasgat)en nieuwe monteren
met rubber/kunstofhamer of evt met wat schijven en een trekbout..
evt.wat vettigheid gebruiken.
Hub, alles is prima gelukt. Bimmer op de brug in z'n veren laten hangen en de drie bouten los gedraaid. Draag arm met een touw naar beneden gehouden aan de brug. Vervolgens met een luchtbeitel de oude rubbers er uit geslagen, en met een hamer de nieuwe er in geslagen. Alles bij elkaar nog geen uurtje werk.
Nog bedankt voor de tip.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar