BMW X5: kloppen tikkend geluid motor X5 4.4 V8

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: V8 4.4

zie http://www.youtube.com/watch?v=n2zNUOQm … ature=plcp

Ik heb de auto net en heeft 175.000 gelopen.
De motor maakt een kloppend geluid. Ik weet niet of het slim is om hiermee door te rijden.
Weet iemand wat dit kan zijn en of dit schadelijk is?
Bij de dealer is het onbekend en bij een andere garage vertelden ze me dat het "normaal"is....

Met vriendelijke groet,

En alvast bedankt , het is verder een mooie wagen ;)

ernstbimota

Geplaatst door ernstbimota (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW X5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Freude_am_Fahren (0), 11 jaar geleden

Dit was het resulaat van gebruik van de link:
Whoops! The page could not be found. Try giving it another chance below

Even controleren of het pad wel juist is; het laatste deel is niet onderstreept ....

kaleido 1 (945) PRO, 11 jaar geleden

Oftewel link doet het niet.

ernstbimota (0), 11 jaar geleden

http://www.youtube.com/watch?v=n2zNUOQmD... naam : knocking bmw x5 v8 what is this?

Bedankt voor het melden! Doet ie het nu?
Er zit genoeg olie in en hij doet het zowel koud als warm. Morgen ga ik eens verder kijken, maar als iemand dit bekend voorkomt hoor ik het graag.

kaleido 1 (945) PRO, 11 jaar geleden

Hij doet het.
Ben geen BMW specialist , maar het zou maarzo een drijfstanglager kunnen zijn., is mijn eerste gedachte.
Kantelende zuiger wordt meestal minder als hij warm wordt
Nokkenaslager??

Freude_am_Fahren (0), 11 jaar geleden

Zit er een vanos-systeem op deze V8 ? Het geluid lijkt op dat wat ook regelmatig bij de V8 van een M5 wordt beschreven.
Daar treedt het alleen op bij koude motor en is de oplossing vaak inbouw van een druk-reservoir in de olie-leiding. Zie de beschrijving van de oplossing op het net voor Vanos geluid bij koude motor voor de M5 V8.
Aangezien het hier ook bij warme motor blijft bestaan, zal het vermoedelijk elders van de distributie komen: Van de ketting misschien, t.g.v. een spanner die te weinig onder (olie)druk staat ? Niet iets om mee door te blijven rijden, zónder er naar te kijken, lijkt me.
De mogelijk gevolgen van een verspringende distributie-ketting kunnen immers redelijk kostbaar zijn ....

ernstbimota (0), 11 jaar geleden

Even een update: naar bmw dealer geweest; waarschijnlijk rammelt de ketting een beetje, niets bijzonders, kan nog een ton mee. to be continued....

kaleido 1 (945) PRO, 11 jaar geleden

Of minder , hebben ze daar een glazen bol ofzo, kijk maar eens op het forum.

ernstbimota (0), 11 jaar geleden

Het verhaal begint steeds meer de wijzen naar distributie of vanos.
Moet zeggen dat het bij een koude start minder is dan bij warme motor.
Hoeveel invloed heeft de keuze van de olie op vanos eigenlijk?
Morgen naar kohl in Aken misschien hebben ze daar een antwoord.

kaleido 1 (945) PRO, 11 jaar geleden

Een drijfstanglager hoor je ook minder bij koude motor.
Wat het dan ook is , het hoort niet , diagnose stellen is soms een lastige zaak.
Misschien kunnen ze luisteren met een stetoscoop?

ernstbimota (0), 11 jaar geleden

ja hebben ze gedaan,ze..en dan bedoel ik dealers en niet dealers die er naar geluisterd hebben wijzen allemaal naar distributie of vanos.
En nu nog de vraag welke van de twee laat zich het beste horen bij warme motor?
Is het proberen waard om andere olie te proberen,anders toch maar eens de kleppendeksels eraf...

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

De vanos van deze motoren gaan wel vaker lawaai maken als ze ouder worden, is niet direct een probleem kunnen ze heel erg oud mee worden, de ketting van deze motoren is niet zozeer het probleem, meer de geleiders, door ouderdom van de kunststof geleiders breken er wel eens stukken af.

gr Martin

Range rover veerman (0), 11 jaar geleden

Hallo

Ik ben lang bezig geweest met een soort nokkend geluid (stationair bij mijn range rover waar een M62B44 in zit van BMW. Vele hebben erna geluisterd en ook over geoordeeld. Deze mensen hadden er "verstand" van. Ik werd voor gek verklaard dat het uit de Vanos kwam.

De Vanos units (tandwielen) zijn uiteindelijk vervangen en het probleem was over.

Vooraf heb ik ook nog de aansturings solenoids vervangen maar dat hielp niet.

Distributie en geleiding (wat idd zwak punt is) was bij mij allemaal nieuw.

Hel af en toe hoor je hem alleen tijdens het starten nog 1a2 seconden even rammelen maar dat is niet erg verder als alles op druk is is dat ook weg.

Succes, kunt er knap hoofdpijn van krijgen.

ernstbimota (0), 11 jaar geleden

Het probleem is uiteindelijk erger geworden,ratelend geluid uit het motorblok .
Motorblok moest toen echt open en het bleek dat de geleiders van de ketting helemaal versleten waren.
Veel werk...hoge reparatiekosten.

kaleido 1 (945) PRO, 11 jaar geleden

Sinds 20 augustus 100.000 km gemaakt , zeker dag en nacht in de auto gezeten , ik doe je het niet na ?
Maar nu even serieus , zo zie je maar weer dat niet alles wat ze zeggen , voor lief moet worden genomen.
Het is opgelost , trouwens laten repareren bij diegene die zei niks aan de hand kan nog een ton mee ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.