auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: koel systeem word niet goed warm

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 316

hallo

ik heb een bmw e36 coupe 316 van 1994 en de tempratuur meter komt net iets uit het blauw vakje,en als
ik stil sta gaat de meter tot precies op de helft totdat ik ga rijden dan gaat hij weer tot bijna in het blauwe
deel staan,is dit een groot probleem fo hoe kan ik dit op lossen?

en passen schokbrekers aan de voor zijde van een 316 sedan ook mijn 316 coupe?

mvg patrick

Geplaatst door

rft001 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je thermostaat is kapot en blijft open staan. Of er zit geen thermostaat in. Of dat een groot probleem is weet ik niet. Ik weet niet hoe goed je tegen koud kunt want je kachel zal ook wel niet erg warm worden. Gewoon vervangen, is een kleine klusje. En die schokbrekers passen wel.

GJBAutos 0
badge

14 jaar

miswchien een te HOOG koelvloestof niveau, heb ik ook gehad met mijn 316i.
zodra ik 80 a 90 kmu reed dan zakte de temperatuur bij verkeerslichting steeg de temeperatuur, op de snelweg (140 kmu) steeg ook de temperatuur, bleek een te hoog koelvloeistof niveau te zijn(ideaal voor de zomer)

rickgilze 0

14 jaar

[quote=GJBAutos]Je thermostaat is kapot en blijft open staan. Of er zit geen thermostaat in. Of dat een groot probleem is weet ik niet. Ik weet niet hoe goed je tegen koud kunt want je kachel zal ook wel niet erg warm worden. Gewoon vervangen, is een kleine klusje. En die schokbrekers passen wel.[/quote]
ok dank je wel,ik ga een nieuwe termostaat proberen,en de schokbrekers kan ik dus kopen van een sedan,dank je voor de tip

groetjes patrick

rft001 0

14 jaar

Nog nooit gehoord dat door een te hoog koelvloeistof peil de temperatuur daalt tijdens het rijden..

Mocht er veel te veel inzitten, drukt hij het er zelf wel uit..

Klinkt al een broodje aap verhaal..

Gewoon de thermostaat vervangen en het probleem is verholpen..

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Nog nooit gehoord dat door een te hoog koelvloeistof peil de temperatuur daalt tijdens het rijden..

Mocht er veel te veel inzitten, drukt hij het er zelf wel uit..

Klinkt al een broodje aap verhaal..

Gewoon de thermostaat vervangen en het probleem is verholpen..[/quote]
broodje aap verhaal?

dach het niet, ik heb het ZELF meegemaakt met mijn vorige bmw 316i uit 95!
overigens was toen de buiten lucht temperatuur richting het vriespunt!..........

rickgilze 0

14 jaar

De thermostaat regelt de temperatuur! Niet het niveau die in het expansie vat zit, of deze nu zo goed als leeg is, tussen min en max staat, of zelfs nog iets eroverheen staat, de temperatuur blijft gewoon zoals het hoort mits alles in orde is..

Ook bij jou zal dat niet de oorzaak zijn geweest maar een gevolg van iets..

Leg jij dan maar eens uit wat die 100ml extra uitmaakt qua temperatuur zakking ????

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Nog nooit gehoord dat door een te hoog koelvloeistof peil de temperatuur daalt tijdens het rijden..

Mocht er veel te veel inzitten, drukt hij het er zelf wel uit..

Klinkt al een broodje aap verhaal..

Gewoon de thermostaat vervangen en het probleem is verholpen..[/quote]
te veel koelvloeistof als probleem lijkt mij ook niet het geval,en er zit de juiste hoeveelheid in.
ik ga de termostaat eens vervangen..
zit de trmostaat trouwens aan de voorkant van het blok achter de plastic buis waar de slang van
de radiator op komt?

rft001 0

14 jaar

Vandaag bij mijn 316 de thermostaat vervangen,is inderdaad die plastic buis voor op je motor,die buis is je thermostaathuis met daarin de thermostaat,is een compleet geheel koste mij 52,95.
onderste boutje is lastig om bij te komen, wel goed ontluchten en bijvullen na montage.

groetjes frank

ikkefrank 0

14 jaar

[quote=ikkefrank]Vandaag bij mijn 316 de thermostaat vervangen,is inderdaad die plastic buis voor op je motor,die buis is je thermostaathuis met daarin de thermostaat,is een compleet geheel koste mij 52,95.
onderste boutje is lastig om bij te komen, wel goed ontluchten en bijvullen na montage.

groetjes frank[/quote]
ok dank je voor de info
ik dacht al dat die daar zat ,maar is fijn om het zeker te weten

mvg patrick

rft001 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.