hallo
ik heb een vraag ,of de wielvlugt aan de voorkant van de bmw e36 coupe te stellen is
want de voorbanden slijten aan de binnen kant af na het verlagen,en je ziet de voorwielen schuin staan,
de banden lopen op de binnenkant van het profiel
mvg patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Patrick,
Jazeker, deze is uit te lijnen, ook de achterkant is te stellen...
Nu kosten het je ook weer 2 nieuwe banden, gelijk uitlijnen en dan zal het aflopen van de banden verleden tijd zijn, ook zal hij dan mooi rechtdoor lopen en 'beter sturen'
Nu klopt er niks meer van de afstellen als de boel los is geweest.
Gr Stefan
Nou volgens mij is de wielvluvht aan de voorkant niet af te stellen bij een e36. Het enigste wat je kunt doen is in en uitspoor bijstellen.
gr Martin
ik heb namelijk gekeken maar het ziet er na uit dat alleen
de spooring door middel van de stuurstang te stellen te veranderen is.
en wielnaaf zit met 3 bouten vast die ik los heb gemaakt om te proberen de wielvlucht te stellen maar
hier kwam geen beweging in
groetjes patrick
14 jaar
[quote=GJBAutos]Nou volgens mij is de wielvluvht aan de voorkant niet af te stellen bij een e36. Het enigste wat je kunt doen is in en uitspoor bijstellen.
gr Martin[/quote]
ja dat dacht ik ook maar dit wist ik niet zeker,daarom heb ik de vraag geplaatst
14 jaar
inderdaad. Camber is niet afstelbaar, Caster ook niet. alleen de sporing is afstelbaar aan de voorzijde.
Achter kun je wel Camber en sporing stellen.
als dat allemaal goed afgesteld is is de bandenslijtage minimaal. verdere scheve slijtage komt inderdaad door het verlagen en er zullen ook denk ik extra brede banden gemonteerd zijn.
in dat geval is het meer zo van "wie mooi wil zijn moet pijn lijden". meestal pijn in de portomonaie.
14 jaar
[quote=Mausx]inderdaad. Camber is niet afstelbaar, Caster ook niet. alleen de sporing is afstelbaar aan de voorzijde.
Achter kun je wel Camber en sporing stellen.
als dat allemaal goed afgesteld is is de bandenslijtage minimaal. verdere scheve slijtage komt inderdaad door het verlagen en er zullen ook denk ik extra brede banden gemonteerd zijn.
in dat geval is het meer zo van "wie mooi wil zijn moet pijn lijden". meestal pijn in de portomonaie.[/quote]
oke dan weet ik dat
liggen inderdaad 225-40-18 banden op uitlijnen moet ik toch want rechts staat na rechts en links staat naar links
en hij zoekt de spoor ook heel erg met rijden
dank je wel voor je info
groetjes
14 jaar
Je kunt wel de wielstand veranderen maar dan moet je het zoeken in verstelbare veerpoot lagers. Ook niet een goedkope oplossing maar om de zoveel tijd banden vernieuwen is ook niet erg goedkoop.
gr Martin
Aflopen blijf je toch houden, net zoals het 'zoeken' bij spoorvorming..
Heb het zelf ook met 215-35-19 i.c.m. verlagen is het erger..
Gr Stefan
14 jaar
ok dan moet ik daar maar mee leren leven.
ik ga toch maar uit lijnen want ze staan allebij te veel naa buiten dat zie ik wel
14 jaar
De wielvlucht van een e36 is voor wel te verstellen.
Dit doe je door een camber correctiebout bij de bmw dealer te halen deze kost maar een paar euro.
Deze bout is vol draad, de orginele heeft een borst bij de kop en is dus dikker, deze bout plaats je in de bovenste bevestegingspunt bij de schokbreker, wel even bij het stellen de 2 onderste bouten iets los maken.
14 jaar
hallo jo
zou je mij daar eens een foto van willen maken want dit is nieuw, voor mij
volgens mij zit jouw toplager van de veer poot daar mee vast of bedoel je de drie kleine toplager boutjes waar de veerpoot met vast gezet word op het chassis, waarmee jij het versteld ,ben hier niet bekend mee.
je hebt wel zogenaamde camber plates die verstelbaar zijn maar als dit ook wil ,,graag een berichtje terug
gr paulo
14 jaar
Hallo,
De schokbreker zit met drie bouten vast op het fuseehuis,( binnenkant bij het wiel ) de bovenstebout wordt dan vervangen.
Heb dat zelf al regelmatig gedaan.
Als ik een e 36 binnen krijg om uit te lijnen zal ik er een foto van maken.
Een beetje bmw dealer weet precies wat je bedoeld als je om een camber correctie bout vraagt.
Ik zal de aankomende week even het onderdeel nummer op vragen bij de dealer.
14 jaar
hallo
nu begrijp ik het, het is een bout die niet rond is over zijn lengte, alleen bij het draad gedeelte
dat bedoel je neem ik aan
gr paulo
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar