BMW 3-Serie: Slot gloeiend heet

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: M50B20

Vreemd probleem.

Ik had er laatste tijd last van dat mijn accu nogal snel werd leeggetrokken. En dan bedoel ik dus een nachtje staan en de volgende morgen was de accu leeg. Nieuwe accu gehaald, maar nu vermoed ik dat het probleem ergens anders zit namelijk: Het viel me vanavond op dat mijn slot aan de bestuurderskant werkelijk GLOEIEND heet is, zo heet dat ik er een brandblaar op mijn vinger aan heb over gehouden. Aan de binnenzijde van de deur is niets te voelen, enkel aan de buitenkant. Rondom het slot/portiergreep is te voelen dat de deur wat warmer is, maar met name het ronde ijzeren plaatje met het sleufje erin waar je de sleutel in steekt is zo heet dat je je vingers eraan verbrand.

Wat kan dit veroorzaken? Overige sloten aan andere deuren en kofferbak zijn overigens niet warm.

Score320

Geplaatst door Score320 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Mausx (0), 14 jaar geleden

als je de deurgreep bedient gaat normaal gesproken het slot verwarmen. er zit een verwarmings spoel om het slot.
binnenbekleding zal er even af moeten want waarschijnlijk is er een microschakelaar in de deur kapot. zit bevestigd aan de deurgreep.

Score320 (0), 14 jaar geleden

Oke.. Maar waarom gaat het slot verwarmen dan eigenlijk als je de deurgreep bedient?

In ieder geval ben ik net nog even wezen voelen ( de auto staat nu al ong een uur afgesloten voor de deur ) en het slot was nogsteeds gloeiend heet. Zal toch een kortsluiting zijn oid denk ik? ( Ben een leek op dit gebied ) Heb de accu maar even losgetrokken..

Mausx (0), 14 jaar geleden

als in de winter het slot bevroren is dan hoef je alleen maar even de deurgreep te bedienen, 30 seconden wachten en dan is het slot ontdooit.

dus of het is de microschakelaar, of de besturing van de verwarming van het slot. maar dat is redelijk door te meten.

Score320 (0), 14 jaar geleden

Hmm oke, nooit geweten. Zo leer je nog eens wat :)

Stomme vraag misschien, maar is er geen zekering voor de slotverwarming? Want dan zou ik die eruit halen en dan zou het probleem toch ook opgelost moeten zijn. Lijkt me een stuk makkelijker dan het deurpaneel eruit slopen.

En waar zit de besturing van de verwarming van het slot? Mocht het de microschakelaar niet zijn. Want de microschakelaar zorgt toch ook voor het aanspringen van de binnenverlichting en het stukje laten zakken van het raam ( coupe ) bij het openen van de deur? Want dat werkt namelijk wel nog naar behoren..

Mausx (0), 14 jaar geleden

De besturings unit zal ergens onder het dashboard moeten hangen. waar precies weet ik niet. ik ken dit systeem van de E32 en de E24.
werkt het zelfde maar heeft geen automatisch raam.
ik heb ook zo het idee dat dat een andere microschakelaar is maar dat weet ik niet zeker.

Qua zekering, die zit waarschijnlijk gecombineerd met andere functies zoals centrale vergrendeling. dat staat mischien in je handleiding.

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Nee dat zit niet op hetzelfde. Zitten verschillende schakelaars op voor de verschillende optie. Als je de zekering eruit haalt zal doet de centrale deur vergrendeling het ook niet meer volgens mij. Als je het op de makkelijke manier wilt oplossen kun je gewoon de verwarmingsspoel rond het slot losmaken. Maar met dit weer loont het volgens mij wel de moeite om het weer klaar te maken zodat het weer werkt.

gr Martin

Score320 (0), 14 jaar geleden

Oke en hoe ziet die verwarmingsspoel eruit? En waar zit die precies? Van binnenuit gezien dan, als ik mijn deurbekleding eraf haal?

Mausx (0), 14 jaar geleden

die zit om je slot heen, bevestigt met 1 of 2 schroefjes. en een vierkante zwarte stekker.

het makkelijkste is denk ik om de complete handgreep er uit te halen. kun je alles beter bekijken en kun je overal goed bij.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Simpel

Haal het deurpaneel er vanaf, kijk even t.h.v. het pinnetje wat op en neer gaat bij het open en dicht doen..

Je zit hier 3 stekkers zitten met elk 2 kabels eraan, maak deze even 1 voor 1 los en dan moet het voorbij zijn, welke kleur stekker het is weet ik even niet uit mijn hoofd..

Wil je het goed oplossen, kom je het hele mechanisme even uit de deur aan het halen, maar het is even pielen als je niet weet hoe het in elkaar zit..

Volgens mij moet je de stekker los halen die ook de binnenverlichting inschakeld, als de auto gesloten is en je trekt aan de klinkt, dan gaat het licht ook binnen branden en die staat ermee in verbinding als ik het goed heb.

Trek maar eens heel langzaam aan de deurklink van de buitenkant, dan hoor je de micro switch, er zitten er een paar n.l.

Foto's van die stekkers waar ik het over had, heb ik ook op het forum gezet, moet je even zoeken.

Score320 (0), 14 jaar geleden

Jup gevonden http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i....

Ik ga straks eens wat proberen. Bedankt voor de reacties Mausx, GJBAutos en stefan84.

arya (0), 14 jaar geleden

Heb een vraagje, heeft de auto een tijdje stilgestaan want ik heb dit probleem eens meegemaakt nadat de wagen bij mij 1 maand heeft stilgestaan.

Ik heb dit opgelost door,

1. eerst enkele keren de deurgreep te bedienen
2. mijn sleutel in het slot te steken en enkele keren links en rechts te draaien
3. een reset te geven aan mijn computer

Heb dit 3 keer meegemaakt, telkens ik 1 a 2 maanden de wagen heb laten stilstaan.

Hoop dat dit voor u ook het geval is zonder de deurgreep te openen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.