... na een rit uit duistsland kwam ik in een file terecht.. na een half uur begon de temp op te lopen en kwam in het rode.. auto op de pechstrook gezet en aflaten koelen .. bijde radiator slangen keihard en bij het losdraaien van de dop spoot het koelwater er uit.. na een poos het systeem afgevuld met water en proberen door te rijden het ging tijdens het rijden 2 keer weer mis temp weer in het rode en duidelijk luchtbellen hoorbaar.. opnieuw afgevuld met water en weer rijden waarnaar het goed ging heb zo 180 km gereden en de temp bleef stabiel zoals altijd in het midden .. bij thuiskomst kap geopend en stationair laten draaien.. opnieuw hoorde ik luchtbellen en klokken in de radiator.. dop opengedraaid en alles spoot er uit.. nu is mijn vraaag wie kent dit probleem en weet wat de oorzaak is.. waterpomp?? thermostaat?? of koppakking wat mij opzich stug lijkt geen sludge of water in de olie en geen witte rook waarneembaar. alle reacties gewenst!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mo
met een beetje geluk heb/had je last van lucht in je systeem..probeer hem eens opnieuw goed te ontluchten en kijk wat hij dan doet.
waterpomp zou ook een optie kunnen zijn net zoals de koppakking..maar probeer eerst ff met ontluchten..gewoon even met koude motor koelvloeistof op peil brengen,motor starten en laten lopen..kachel op warmste stand zetten samen met de aanjager,ontluchtingsschroef wat losdraaien net zolang er geen lucht meer komt(bellen) herhaal dit een paar maal indien nodig,ten slot opnieuw afvullen en rijden maar.
word de radiator ook warm net zoals de bovenste en onderste slang ?
Stefan
stephan bedankt voor je antwoord.. vanmiddag druk geweest met ontluchten en het was de oorzaak!! systeem opnieuw afgevuld met vloeistof en een 80km gereden daarna nog een paar keer ontlucht en temp loopt niet meer op!! bedankt
met vriendelijke groet: mo
18 jaar
graag gedaan mo
en succes met je auto verder..
Stefan
18 jaar
Lucht komt er niet zomaar in dus na enige tijd rijden ben je weer aan de beurt. Waarschijnlijk klein lekje in de kop/koppakking dat zorgt voor lucht in het koelsysteem vanuit de verbrandingsruimte.
Er komt tocht lucht in het systeem,dit kan alleen door de koppakking veroorzaakt worden.
Let goed op het koelstofpeil
gr LUIS
Luis, dit kan OOK door je kop komen, als deze gescheurd is....
in de file???
dan is je thermovin kaduuk daarom werdt hij te warm en aan de kook geraakt ,
waardoor er lucht in het systeem komt dus laat hem eens een uurtje stattionair lopen terwijl
je de temp controleerd,word hij te warm ga dan rijden zakt de temp nu dan is de vin kapot
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar